• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Parnassia

Jippie! Gröna pluppar och inga databasfel! Bra jobbat BT!!

Dessutom är det FREEEEDAAG!! Skål

• fru AM
    Parnassia skrev 2010-12-10 09:21:47 följande:
    Varför gillar ni "visa endast"?  Man får ju inget sammanhang i diskussionen då? Eller är jag trög?
    JAg förstår inte heller tjusningen ... kanske om man letar efter ett visst inlägg från en viss person men inte minns när det kom ...? Då blir det ju lite lättare nu?
  • fru AM

FREEEEDAG - både Idolfinal och Nobelfest (att de inte kan samköra evenemanget förstår jag inte - tänk det vore väl kul?)

• Parnassia

Jag gillar ju På spåret och SKavlan också. Hur ska detta gå!? Full tupp så att säga!

• Parnassia

Ska ut till bilen och starta den och desstuom se om makens tre lådor öl överlevt natten. Vi glömde ta in dem igår... Skit.

• Lapinette

Äsch, ful färg och för mycket "tjafs" på sidan men vad fasen tillslut brukar man ju vänja sig.

Hur mås det i stugorna? Härligt med fredag eller hur? Själv är jag lite trött i mössan idag efter en massa champagne och lite vin ute på stan med maken och svärmor igår. Hade det verkligen supertrevligt!

• fru AM

Lappis - du och maken lever verkligen livet! Härligt att läsa!

Parnassia: Jag gick förbi herr Skavlan igår på riktigt! Han var längre än man tror och "blekare" (eller så klär han helt enkelt inte i orange) . En minut senare gick jag förbi Lars Weiss. Kändistätt igår!

• kapellösa

Hejhej!
    Usch vad enkelt det är att falla tillbaka i tjuvkikarrutinen Skäms Och jag måste tillstå att jag inte är helt nöjd med BTs nya layout. Plottrig och puttinuttig och dessutom med en superbimbo som stirrar på en från högerkanten. Hur gamla tror de att vi är; 13? Det enda som saknas är det rosa glittret efter muspekaren!

Gogogo snaily och snailybebis! Som ickegångsföderska har jag ingen aning om vad slemproppar och dyl betyder men tar det helt klart som ett gott tecken!

• passionsblomman

Yezzzzzzzzz! Plupp-uppropet funkade!
    Jag tror jag skrek efter dem överallt det gick igår...

Inget mess från Snigel som sagt. Hoppas hon fått sova gott inatt.

Själv har jag gråtit mig helt uppsvullen inatt efter att godis-incidenten ledde till ett storgräl där sambon vräkte ur sig ungefär allt det jag är räddast att han ska säga just nu. Som att han definitivt inte orkar med och klarar av ifall jag nu ska "gå och bli deprimerad och sjuk igen" Och en stor utredning av vad det egentligen är jag blir så ledsen för när han glömmer bort mig. För det gör han.

Jag känner mig också väldigt tagen för given. Och att jag ska klara allt, jämt stå stark och vara den som har hopp om livet för att han är så jäkla ängslig.

Nu reddes det väl ut och förlåt och bla bla, men allt det han hann säga sänkte mig faktiskt ganska många hack ändå. Det känns som att det var rätt onödigt.

Och sova gick såklart inte och imorse fick jag gå upp och leta gympabyxor åt sonen och kunde inte somna om sedan. Så då blir det det gråtmosiga, sömnbristgråa looken idag. Den matchar väl mitt glanslösa , glesa hår och de  livströtta ögonens tomma blick rätt bra iofs, så helheten är ju iallafall samstämd och välavvägd.

Skitsamma. Vad är väl en bal på slottet, en Nobelfest eller en Oscarsgala. Man kan ju vira in sig i en filt och kolla på skidskytte. Då spelar det ingen roll hur man ser ut. Skidåkarna själva snorar och dreglar ju så förbaskat att man iallafall slipper skämmas om man själv har snutit sig.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Lapinette

kapellösa - jag håller fullständigt med. Det känns som layouten är för en 7-årig drömmande tjej som gillar prinsessor. men vad är det för bimbo som stirrar på dig?

AM - we try hard ! Fast egentligen så vill vi sitta hemma med nedspydda kläder och trötta ögon efter ännu en sömnlös natt. Åhhh.. träffade på våra grannar idag igen och åter igen bara storler jag när jag får klappa hunden och sedan vinka hejdå till den lilla killen.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!