• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • fru AM

Kapellösa: vad är det för bimbo du ser i kanten? Den kanske bara syns för vissa ...?

• snaily

Här är en till grön plupp! Hurra för plupparna!

Nej, här händer det inte mycket, jag är hemma. Har faktiskt sovit rätt bra i natt, knaprade en Alvedon igår kväll och har sen inte känt av några förvärkar under natten. Skönt, eller så betyder det att det helt stannat av, vi får väl se.

Däremot har Ynglet varit  väldigt busig och roterat under natten till vad som verkar vara vidöppet läge nu DET var väl jäkligt onödigt?!
    Ingen som har någon solskenshistoria att berätta, som haft så och den roterat rätt sen eller det gått bra på förlossningen ändå??

Jag har svårt för det här lila - tycker inte mina snigelfärger passar in riktigt...

Nu ska vi se om det går att posta idag utan att få det där databasfelet.

• smint

Godmorgon godmorgon

Fredag it is  Känns extra välkommet idag med tanke på veckans sjukstuga.. Dock har jag knappt någon röst idag så får inse att jag blivit smittad.

Har svårt med det här nya designen, men man vänjer sig väl som med allt annat

Tinga: Åh så skönt att det gick bra med op, hoppas vägningen idag går bra. 

PB: Åh vad irriterande med godiset  Aldrig är man så sugen som just då..

Klockarbol: Smart idé med jordnötsgrejen, synd bara att jag sällan har jordnötssmör hemma, men det verkade sött och gott

Lappis: Härligt med sväng på stan med make och svärmor och gott med champagne

AM: Hmph för tjurig familj, men skönt att du fått igenom din julklappsidé iaf.

• Telis
    fru AM skrev 2010-12-10 09:23:34 följande:
    JAg förstår inte heller tjusningen ... kanske om man letar efter ett visst inlägg från en viss person men inte minns när det kom ...? Då blir det ju lite lättare nu?
    Dels därför och dels för att man kanske vill se vad man själv skrivit. Häromdagen var jag till exempel lite sentimental och ville gå tillbaka och se vad jag skrev dagarna innan och efter Televinken föddes - då är det ju jättesmidigt om man bara ser sina egna inlägg utan att behöva klicka sig igenom 65 sidor.
  • snaily

PB
    Åh nej vilken vidrig natt, USCH!! Blir alldeles ledsen för din skull.

• Telis

Vad tror ni om Minnah och Jay som ett par då? Kan hon ha så dålig smak?

• Telis

snaily, jag har faktiskt bara hört solskenhistorier där - alla jag känner har fått ut sina barn förr eller senare, oavsett vilket håll dom legat åt.

• fru AM

Va är de ett par? Han har ju en exfru-sambo-blivande fru som stöttat honom? Kan HAN ha så dålig smak?

• MSW

Hej hej!

Idag har jag tagit med mig datorn till sängen för att försöka mig på bedriften att plugga och vila mig pigg samtidigt... Se hur det går..  Så himla gött med fredag dock!!Skål

Nu ska vi se om jag kommer ihåg något av det jag tänkt kommentera under läsningens gång...

Snorkis: Glad över livstecken, trist att du har en "down-period"! Stora kramar!!

Tinga: Skönt att op gick bra! Alltid skönt att ha sånt avklarat! Bra att det inte verkar haft ngn inverkan på ätandet heller!

Singeln: Jag vet att det kan ta ett tag till fast att slemproppen gått, men det måste juh åtminstone betyda att molvärken gör något iaf!!

Kängu: Ojsan hoppsan, som det kan gå! Spännande! Grattis!

BS: Åh så härligt att inget är fel med lilla Astrid!

Gillar den hela uppdatering bättre på datorn, med den lilla skärmen (jämförelsevis med datorn) så ser jag juh inläggen och avatarerna samtidigt, på tlfnen måste jag "bläddra" fram och tillbaka, för annars blir texten för liten för att läsa.. Men jag gissar att det i förlängningen kommer en app som de har till familjeliv.. Fast om den är bra eller itne vet jag inte.. Men den borde juh iaf vara anpassad för mobilsurf!

Kramar till PB och Klockarbol! Härligt att ni är inne och härjar här iaf, då vet vi att ni lever åtminstone!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!