• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • kängu

Nej vänner nu måste jag gå och nana!!

Lycka till Snigeln, tippar på att ynglet kommer imorgon kväll!! KRAM!

• start september

Oj, Snaily, läste som att det var din mamma, därav svarade jag så. Men det är ju samma sak, ni behöver varann och han behöver ju vara med också. Det vill säkert svärmor också egentligen.

• Klockarbol

Åh PB - ibland är även de mer lyckade exemplaren av karlar ovanlig korkade.. Det är ju inte direkt rocketscience att lära sig vikten av att komma ihåg att köpa godis! Och efter bara ett fåtal år med kvinnosläktet borde väl ren självbevarelsedrift kugga i hos dom så att dom lär sig att det är GESTEN att komma ihåg att köpa godis som är den stora grejen?

Vi har 7 mil ToR till närmaste kvällsöppna mack och det har då fått åkas en extra vända mer än en gång...

Nu vill jag också ha godis...
    Undrar om jag har både jordnötssmör och florsocker hemma?

• start september

PB, spöke vet jag inte, men att klaga när man mår dåligt är bara mänskligt. Att ha tagit ett steg mot hjälp är rätt och modigt, Jag har precis som du ledsjukdomar i familjen och det är inget roligt att ta itu med.

• passionsblomman

Bara så ni vet så är det PB fast det är Nasse om ni fattar. Jag har visst lite av en identitetskris just nu...

Men Nasse har hängt med mig i väldigt många år som en stor favorit. Modigast av alla, för han gör det han måste FAST han är skräckslagen.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • passionsblomman

September, vidrigt med bihåleinflammation! *tycker synd om*

Nu på kvällen sa sonen "jag känner mig så konstig i magen"
    Jotack,  fisarna under Robinson var av kalibern att ma fick lämna rummet! hoppas han inte ska bli magsjuk nu. Kräks

Klockis, vad gör du av jordnötssmör och florsocker?

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Klockarbol
    Peanut Butter Fudge Skrattande

En snabb och enkel Fudge i som görs i micron! 

Ingredienser:         250g Smooth Peanut Butter (1 cup)

228g Osaltat Smör (1 cup)

¼ tsk Salt

1 tsk Äkta Vaniljsocker

454g Florsocker

Klä en form, 20x20x5cm, med smörat bakplåtspapper.

Blanda Jordnötssmör, Smör och Salt i en stor microsäker skål.

Micra på full effekt i 2 min. Rör om och fortsätt micra (om det behövs) tills ingredienserna är helt smälta.

Rör i Vaniljsocker och Florsocker.

Bred ut i den förberedda formen, jämna till smeten med en slickepott eller sked.

Täck formen och ställ i kylen till fudgen har kallnat.

Skär fudgen i 2,5 x 2,5cm stora bitar.

Kan förvaras i kyl i upp till en vecka.

Ger ca 64 bitar

Går alldeles utmärkt att äta med sked om man inte hinner vänta på att den stelnar.
    Funkar även med vanligt smör även om den blir aningen saltare då - vägs dock upp med råge av florsockret!

• Telis

snaily, wohoo, nu händer det grejer! Lycka till nu!

Åh, Nalle Puh! "Ibland, när jag säger vad jag tänker, märker jag att så tycker jag inte."

• Klockarbol

Strömavbrott.

Ja men vem hade kunnat ana det då!!!

Visserligen kort denna gång men då vet man vad man har att vänta under natten... Och eluppvärmda små timmerstugor blir kalla väldigt fort

Är det bara jag som inbillar mig eller är teknikens makter emot mig också nu?

Å 7 stackars salta kex och en slatt på botten i burken med Strawberry Marshmallow Fluff var det mumsigaste det här stackars huset förmår.

Jag behöver choklad nu...

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!