• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Parnassia

Undrar när Tinga tänkt uppdatera oss. Jag undrar.

Och BS - Gud vad bra med järnvärdet!

• snaily

Måste testa posta något igen.
    Inte heller så nöjd med det nya, men man vänjer väl sig med tiden.
    Men var 17 är de gröna plupparna - viktig information ju! Äpple

Mätt efter svullig middag  - korv och stuvade makaroner. Gravid

• snaily

Men ska det VA såhär - "ett databasfel uppstod" - varje gång man postar?

• passionsblomman

Jaha, så nu ska man sväva i ovisshet, utan era gröna pluppar i livet?Spöke*spöklikt*

Ååååh vad jag har dåligt tålamod när saker inte funkar ordentligt heller!!!
    Fast bra att man kan se alla sina egna trådstarter, inlägg och så. Och att kunna backa till senast lästa låter ju vettigt för ikappläsandets skull. *försöker vara lite positiv*

• passionsblomman

Det där "sätt en känsla" som finns uppe vid trådstarten, kan man inte använda det på enskilda inlägg? Det hade ju sett rätt roligt ut, när man bryter ihop i den här tråden BOOOOOM explosion av känslor till ens inlägg, "kram du är inte ensam" överallt liksom...

• passionsblomman

...men det går visst inte att klistra in bilder direkt från nätet, där verkar det vara länka som gäller fortfarande.

Iallafall, apropå förlovningar, så förlovade vi oss här:
    Alvastra Klosterruin

Ojsan, bilden kom visst överst i inlägget.

Åh vad jobbigt med nytt!
  • Telis

Jo, det kanske blir bra det här, bara om ändrar den här fula lila färgen.

Kul att man kan lägga in bilder så enkelt! Och "visa endast" gillar jag.

• Telis

Jag fick förresten visa leg på bolaget idag! Wiiiihiiiiiiii!!!!!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!