• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Telis

AM, ja mina fötter tycker också att det var kanon med en julmarknad inomhus, igår frös jag om fötterna till och med i curlingkängor. Det som annars är guds gåva till fötter. Fast glöggen smakar lite, lite bättre ute.

Tummar för Piff idag!!

• Lapinette

Telis - hade gärna gått på Nationalmuseum om det inte var så att de stänger 16.00!!! Nu blir det Historiska som ikväll har öppet till 20.00 och dessutom är gratis! Sen ska vi hem och svida om för att dinera på Rolfs kök. Fullspäckat schema! Och om du håller öronen öppna på Skansen så kanske, kanske du hör någon prata franska ... kolla då om det är en mörk karl typ 178 lång och en dam i röd-brunt slingat hår som är typ 156, så är det nog maken + svärmor. Själv ska jag gå på dop. 

• Lapinette

Steninge julmarknad är ok men jag tycker inte de är något som slår Skansen.

• snaily

Halloj igen

Vill mest bara titta in lite snabbt som ett livstecken. Var ju uppe och nattsuddade inatt som ni såg. Snablarns irriterande att det inte går att sova vid den tiden på dygnet då man borde. Nu har jag i alla fall fått till en ordentlig hundpromenad och lite lunch, så nu ska jag prova lyckan i sängen igen (hmm, det där lät inte riktigt som det var menat ).

Vågar knappt skriva det här - då jinxar jag väl det hela - men peppar peppar om jag inte kände av lite förvärkar inatt. Antagligen därför jag inte lyckades somna om, det var så spännande att bara ligga och känna efter hur det kändes. Typiskt oerfaren förstföderska att bli upphetsad över lite förvärkar va?

Gonatt!

• muggles

Ja lycka till Piff idag!

Snaily: grattis till förvärkar!

• passionsblomman

Hejom fejom!

Just nu sitter jag darrig, spyfärdig men lättad.
    jag har haft jordens dundermigränanfall inatt och nu på fm och jag trodde aldrig i livet att jag skulle kunna komma upp alls idag. jag ringde min sambo och viskade att han inte kan spelainnebandy ikväll utan måste komma hem och göra mat åt vår son. Men -under och mirakel-jag tvingade mig att gå upp och rota fram panodil och hälla i mig en balja kaffe eftersom jag vet att det ibland hjälper. Jag har tom varit nere och tänt i pannan, fast jag är i pyjamasen fortfarande.

Nu är det bara darret, mattheten och kräkvarningen kvar-det sprängadne onda inne i och bakom ögat och i huvudet är borta! *drar en lättnades suck*

Shit vad de där migränatackerna är otäcka när de är som värst! man blir verkligen helt nockad!

Smint, bra att du håller henne hemma, det hade jag också gjort. Hela veckan.

Lappis, jag tycker Junibacken är värt ett besök. Sagotåget är jättefint.

• passionsblomman

Snigel, förvärkar säger du? HA! ja men vi är ju många som tippat idag...

Klart du blir i gasen över allt som känns och kan vara tecken på att det snart är Träff Med Ynglet.

• fru AM

Imorgon kl 16.41 kommer Ynglingen! Det är klart förvärkarna måste starta nu om det ska komma några såna alls! Heja Snaily!

• Lapinette

Vad spännande snaily! Säger lycka till om det är så att jag inte hinner in här innan du far iväg.

• fru AM

Hallå i tråden: visst är det nu på onsdag (15:e) som Nenne dyker upp för att luncha med oss?

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!