• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • FruCicci

Men det är värt ett besök Lappis! Verkligen! Min mamma var där och hel impad!

Du kan låna mitt DN kort!

• Lapinette

Ja eller så går vi på Nordiska eller Historiska (nära för mig!).

• muggles
    viktualia skrev 2010-12-08 19:40:42 följande:
    mugglan - ett försök till rim:   Gång på gång du vända bladen genom hela kavalkaden Årets resa genom livet och med sötaste motivet    
    GRYMT bra, tack! Ska jag definitivt använda!

AM: Eriksberg är rätt centralt på norra sidan älven, mittemot där vi bodde förut.

Kängu: grattis till vicket, låter ju lovande med fortsättning!

• smint

AM: Ja så kan det ju vara också, men jag är ju hemma för att vila och det blir ju si och så med det nu när hon är hemma, men hon hostar fortfarande massor så det blir nog hemma..

• muggles

Sweet: åh, allra största GRATTIS till det nya spännande uppdraget!!! El båda förresten. Jag är IMPAD av dig!!!

PB: duktigt pysslat!

Frullis: kul att du tittar in emellanåt. Japp, jag mår asbra och njuter verkligen hela tiden med känslan att det kan komma ngn krämpa så småningom, så bäst att passa på!!! Jag vet att man andra gången tydligen bara ska vänta barn men jag är nog fasen också rätt GRAVIIIIIIIIID!

Klockis: jag gillar dina inlägg, fortsätt skriv! Kram på dig!

Lite kramar även till PB och EA som kämpar i träsket

Imorgon måste vi skåla för Edwards! Ja jäklar. Tänk att man varit i den cirkusen, shit vad det känns avlägset nu...

• muggles

Oupsie: har tänkt på dig en del med foglossningen. Stackars dig, tycker verkligen synd om dig!

• BrudSommar2006

Lapinette, det må vara att det inte tar så lång tid att se Junibacken om man är två vuxna men jag tycker helt klart att det är värt ett besök, jag tycker att det är jättemysigt där och älskar sagotåget. Om man inte är där i värsta lunchrusningen är det ju lite småmysigt att fika också. Fast typ mitt i värsta rusningen när alla ungar kommer rusandes ner och ska äta samtidigt efter Pippi Långstrump-föreställningen är det kaos!

• BrudSommar2006

PB är sig inte riktigt lik ser jag.

Noterar också att Yasuragi inte ger sig, hopplös typ vad det verkar.

• BrudSommar2006

Ingen Snigel här? Fast hon sover kanske nu efter att ha nattsuddat.

Har fått mycket avklarat sedan igår, tandläkarbesök för mig, läkarbesök för Iris för att kolla att öronen har läkt och trumhinnan inte är skadad och så nu vaccinering av katterna. Oskar har minsann lagt på sig och väger 4,9 kg nu, fast Elsa verkar det inte finnas mycket hopp för, hon är ju en stor ras och skulle bli riktigt stor var det tänkt men 3,3 kg väger hon nu och kommer nog inte att bli mycket större. Jämfört med Oskar ser hon ut som en kattunge.

Nu har Astrid blivit sjuk, jag började nästan undra om hon skulle klara sig, både Iris och jag har ju hunnit bli i det närmaste friska, det verkar vara lång inkubationstid, hon har läskig hosta sedan inatt och 38,4. Ingen jättehög temp alltså än, får väl hålla koll.

• BrudSommar2006

Sweet, vad roligt att det kanske löser sig på jobbfronten och att du har spännande saker att göra nu, hoppas att det fortsätter att fixa sig då.

PB, du lyckades vara tillsammans med den där karln i ett par år i alla fall då?

Telis, vilken julmarknad var ni på och var den bra?

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!