• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • snaily

Pepparkaksbak avklarat. Babykorg bäddad och klar. BB-väska packad sedan länge. Frysen påfylld med sju rejäla portioner köttfärssås. Nu kan du komma, Ynglet! *ropar högt*

• snaily

Tålamod är verkligen inte min starka sida... nån som vet var man kan köpa mer sånt? Kanske ska önska mig det i julklapp... Kunde komma väl till användning i jobbet också.

• passionsblomman

snaily skrev 2010-12-08 21:14:29 följande:
    Å, ja det läste jag! Om du vill så kan du väl inboxa ditt nummer?

Sådär!

• passionsblomman

Uj uj Snigel, de där sista dagarna är verkligen de längsta.
    Har du förklarat för Ynglet att man inte får några födelsedagar med mindre än att man kommer ut? Det klargjorde jag för min son när han bara var kvar därinne och vägrade komma ut. Men han lyssnade väl sådär noga.

• snaily

Ja, jag borde kanske förklara att om hoan inte kommer ut av sig själv så kan det hända att födelsedagen blir julafton, och DET vill hoan väl ändå INTE?!

• passionsblomman

snaily skrev 2010-12-08 21:30:58 följande:
    Ja, jag borde kanske förklara att om hoan inte kommer ut av sig själv så kan det hända att födelsedagen blir julafton, och DET vill hoan väl ändå INTE?!

Nä det är väl lite av en nitlott!

Vad gäller tålamodet, så har du numera en inneboende som utan tveka kommer att låta dig öva upp detsamma under sisådär....

...resten av ditt liv.

Har ni inget sällskapsspel ni kan roa er med medan ni väntar? jag och sambon spelade Monopol på kvällar och nätter den sista tiden.

• snaily

PB
    Sällskapsspel har vi ont om, inte makens grej. Fast egentligen är inte problemet att få tiden att gå... jag känner mig bara så himla otålig ändå. Mest nervös för att det aldrig sätter igång och det blir igångsättning framåt julafton, som sagt...

Parnassia
    Jag gillar också symboliken med den 10:e, gärna det!

• passionsblomman

Snigel, hahaha, ja och faktiskt är det liiite roligt att du är helt nipprig och pratar igångsättning redan två dagar efter BF fast du VET att förstföderskor oftat går över det datumet OCH att det är ytterst få som prickar det.
    Men det är för JÄKLIGT att gå där och vänta, det är det verkligen. man vill bara att det ska vara klart.

Kom ut nu Ynglet, vi vill träffas! Vi vill få mms från BB och förlossningsberättelser och göra hejjaramsor!!!

• snaily

PB
    Hi hi, ja jag VET, det är så typiskt mig att vara så nojig i onödan!! Men är så rädd att verkligen leva upp till mitt snigliga namn! Och tänker lite så här: min kropp var ju inte så bra på att bli gravid så då är den kanske inte så bra på att avsluta graviditeten heller...
    Skulle jag bara ha lite förvärkar eller andra tecken på att nånting händer i kroppen så skulle jag nog känna mig lite mer hoppfull.
    Så börjar man ju bli rätt så nyfiken på vem som gömmer sig där inne också... kattunge, känguru, bebis?

Piggis
    Hur många dagar över tiden blev det till slut för dig nu med lilleman?

Men äsch, nu ska jag bespara tråden gnällandet för ett tag, det är ju gott om tid kvar innan det ska funderas över eventuell igångsättning. Har ju en ny tid hos barnmorskan nästa onsdag - jag får försöka hålla ut till dess i alla fall! *lovar att försöka*

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!