• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • kapellösa

muggles skrev 2010-12-08 15:40:58 följande:
    Här är någon som iaf inte är rädd för färg! www.hemnet.se/beskrivning/1112456 Kolla även in det mycket smakfulla soffbordet...

Jag är särskilt imponerad av hur de fick de turkosa skinnsofforna och de babyblå väggarna att skära sig mot varandra. Soffbordet var den slutgiltiga spiken i kistan, dit måste jag bara flytta!

• Ore

Jeez, det där var till och med för mycket blått för min smak!

AM: Vad kan hända med Yasuragi. När nu nu varit i hyresnämnden och kommit överens, men han fortsätter trilskas. Typ: när kan ni vräka honom?

• Telis

AM, jag håller helt och hållet med dig om julfirande och julklappar och julklappsutdelningar, the AM way is my way. Fast jag kan inte tänka mig att inte köpa något till min man. 

MSW, men fy för ny operation! Hoppas att det känns bättre när du fått mer information och fått prata med din man.

Klockarbol, jag ryser när jag läser om dina syskonbarn. Just så vill man inte att ens egna barn ska bli. Skönt att du inte avbokat psykopattiden!

nenne, 11.30 är noterat. Hurra!

muggles, kära nån vilka färger, jag blev som sjösjuk!

• muggles
    kapellösa skrev 2010-12-08 15:50:56 följande:
      Jag är särskilt imponerad av hur de fick de turkosa skinnsofforna och de babyblå väggarna att skära sig mot varandra. Soffbordet var den slutgiltiga spiken i kistan, dit måste jag bara flytta!
    Du verkar ha exakt samma smak som jag - ska vi sammabo?!
  • muggles

MSW: ångest med op! Men nu har du ju genomgått det en gång, kanske inte lika läskigt andra gången? *hoppas*

• fru AM
    muggles skrev 2010-12-08 15:40:58 följande:
    Här är någon som iaf inte är rädd för färg! www.hemnet.se/beskrivning/1112456 Kolla även in det mycket smakfulla soffbordet...
    Ett rätt coolt hus ändå - frånsett inredningen. Vad är det för typ av område?

Ore: Jag VET inte när man kan vräka Yasuragi. Det bästa vore om han började bygga om lite på fri hand, eller lät bli att betala hyran - men inte ens då är det så lätt att bli av med folk ... Jag ska låta vår advokat rota i frågan.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!