• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • passionsblomman

Åh men NU gjorde jag något VÄLDIGT uppmuntrande...

Förut ikväll var det något program som jag tro heter "Tjock och tjockare" eller något liknande. det verkar gå ut på att två feta personer får träffa några ÄNNU fetare för att få insikt i hur det håller på att barka hän.
    Dagens två engelsmän fick åka till Grekland och bo hos en familj där dottern-håll i er nu- var tio år gammal hade en vikt på 127 kilo och ett BMI på över 51!!!!
    En kostrådgivare försökte förklara för mamamn -som vägde över 180, för vågen slog i botten-att deras dotter knappast skulle leva till sin 20-årsdag, men hon greppade nada kan man säga.

Iallafall var jag ju nu tvungen att kolla BMI-gränserna för de olika stadierna undervikt, idealvikt, övervikt och fetma. Allt över BMI 30 är fetma.  Naturligtvis skrev jag in vad jag vet att jag ungefär väger nu-med de ytterligare käcka kilon jag dragit på mig senaste året. Jaha, så nu är det inte längre bara en bit in på skalan övervikt, utan nu är det hekton ifrån att knata in på Fetma. Fantastiskt självkänslaboost så här på nattkröken.

• passionsblomman

Grattis alla Annor på namnsdagen.

Grattis mig själv-tackar (jodå, för jag heter också det som ett av mina namn, liksom för övrigt hela tjejligan i min familj)

"Grattis mig själv" säger vi i min familj sedan sonen när han fyllde fyra gick omkring hemma med den papperskrona han fått på dagis och sa om och om igen:

"Men pappa, du måtte säja djattis tijj mej!
    -Djattis mej fej ja säja" *klappar sig själv på magen med belåten min*

• snaily

Sömnlös och hungrig snigel tittar in... Hur kommer det sig att mackor smakar så sjukt mycket godare på natten än på dagen?
    Kämpade i det längsta för att inte gå upp, men det suger ju verkligen att bara ligga vaken i sängen. Men tycker lite synd om min lättväckte make, för nu ligger nog HAN vaken i sängen och kan inte somna om, bara för att jag gick upp...

Säger också grattis på namnsdagen till alla som vill ta åt sig!

Sweet
    Å vad skoj med "extraarbetet" och här hålls en hel SKOG av tummar för det där eventuella jobbet!! Tänk vad vi ska gråta när DU står där och tar emot Nobelpriset om några år!

HEJA PB, Klockarbol och Oupsie, som verkar ha åstadkommit en himla massa mer än man kan förvänta sig när man mår dåligt på olika vis. Glöm inte att bara slappa i soffan och äta godis (nonstop kanske ) också...

Fortfarande hungrig två mackor senare... men man kan faktiskt inte äta HUR mycket som helst mitt i natten. Får väl ge insomnandet ett försök till!

• smint

Godmorgon: 

Snaily: Ingen aning, men det är gott med macka på natten Har inte kommit dit ännu men lär väl trilla dit snart

Oupsie: Fy stackare med din foglossning. Du måste ha det sju gånger värre än jag och du kämpar på så tappert.. 

PB: skrattar lite åt non stop historien    Och du har ju gjort massor igår ju. som sagt glöm inte att vila också.. 

Sweet: Grattis till de goda nyheterna, jag läser din blogg och när du skrev och lämnade massa cliffhagers så blev jag såå nyfiken, tur att jag fick läsa om det här Låter otroligt spännande allting.  

Dottern fortfarande hemma, första natten som är ok för henne, nu har det övergått till slemhosta så nu är det ju på väg bort iaf.. Men frågan är om det är att jinxa lite och skicka henne till fsk i morgon med risk för att bli smittad av något annat?  Vill gärna att hon är frisk på lördag då hon skall sova hos farmor och vi skall på fest. och på måndag till Lucia.. Hur hade ni resonerat?  Tänker mest på kräksjukan såklart ....

• fru AM

Sweet: grattis till jobbförfrågan! Alltid lika kul när det händer!

PB: vilken story (om exet som blev pappa). Och vilket lidande för dig! Vet du hur det gick sen?

Frullan får man vinka till så här i efterhand. *vink vink*

Ska snart sticka iväg till frisören för en tvåtimmarssession ... Blir man inte firad hemma får man fira sig själv (ung. som PB:s son )

• fru AM
    smint skrev 2010-12-09 08:20:42 följande:
     Dottern fortfarande hemma, första natten som är ok för henne, nu har det övergått till slemhosta så nu är det ju på väg bort iaf.. Men frågan är om det är att jinxa lite och skicka henne till fsk i morgon med risk för att bli smittad av något annat?  Vill gärna att hon är frisk på lördag då hon skall sova hos farmor och vi skall på fest. och på måndag till Lucia.. Hur hade ni resonerat?  Tänker mest på kräksjukan såklart ....  
    Jag hade hållit henne hemma - OM festen på lördag och lucia på måndag varit viktigare än det jag annars skulle ha gjort imorgon. Så kan det ju vara ibland. 
  • Lapinette

Sweet - vad härligt att det ser ut att lösa sig på jobbfronten och vilket spännande jobb du har, trist bara att de ska förstöra julledigheten.

Oupsie - satan i gatan vilken foglossning du har råkat ut för. Låter verkligen inte alls trevligt .

Frullan - hej, hej!!! Du verkar ha fullt upp. Är det nya jobbet skoj (förutom att det är möten hela tiden ... själv hatar jag möten).

AM - ska det bli lugg igen ?

• Lapinette

Och en fråga - hur länge ska man räkna med att ett besök tar på Junibacken. Obs vi är två vuxna utan barn.

• FruCicci

Guten Morgen!

Frullan, hej hej hej hjärtat mitt!!!!!!!!!! vad kul med livstecken i tråden också Kramar o hopp om att möteskärringen inte har så många möten snart då

Sweet, grattis! Grymt maed jobbet ju!

Oupsie, vilken otur med denna foglossning, du har ju haft det sen tidigt om jag inte missminner mig...

Just det PB - HEPP jag heter ANNA, grattar mig själv för det lär ju inte familjen komma ihåg Om jag får en dotter till så ska hon få heta Anna någonstans iaf Jag älskar det namnet, jättefint!

AM, ha en underbart dag hos frissan, njut i fulla drag jag måste klippa min man med, herregud, att det ska vara så svårt att gå tid till det.

Lappis gumman, ska du på Junibacken!?! Ärligt är det ju ett ställe för små barn att leka på, jag skulle gissa att det tar en halvtimme att titta på det där stället som vuxen. Har du DN kortet? Då är det halva priset, jag tycker inte det är värt sina 200 kr + att gå in för en vuxen i bland, men jag kanske är mättad som är där en gång i månaden minst.

De har ett sago tåg som tar 10 minuter, innan dess är det en del med uppbygda hus och grejor, allt från Alfons, till MammaMu och Mumintrollen, när man åkt sago tåget hoppar man av vid Ville villa kulla, det tar max 5 minuter att gå in i huset och titta o ut igen, sen när man kommer ner igen så går man igenom en stressig restaurang och kommer in i ett annat landskap som de har byggt upp, typ Här dansar Herr masurka stilen... sen kommer man slutligen till en trevlig bokshop med leksaker och sen that is it.....

Jag är helt slut i dag, var på julfest igår med jobbet (fast med kunder)... Fasen vad jag åt hummer och ostron och annat, men jag kan meddelat att så kåt blev man inte av ostron alls! Jag tryckte i mig hur många som helst Men gott iaf, jag älskar Ostron!!!!!!!! Hur som, snapsen var ju dumt att jag lyckades trycka i mig och även den där förbannade cognacen till kaffet... ahhhh skallebange idag

I kväll blir det Grand Hotell, inte så särskillt sugen, men men det ger sig. Det är show med Martin Stenmark, så jag kommer förhoppningsvis inte att somna.

I morgon blir det Anglais Fasen.... jobbigt att jobba denna tiden på året, mycket galej blir det

• Lapinette

Så kanske ett annat museum... det är bara jag som vill gå på junibacken och drömma mig tillbaks till barndomen.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!