• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • muggles

Klockis: vi råkade också ut för trasslet med digitalboxen igår (stod i tidningen om det) men vi hade comhem innan och jag måste säga att driftsstörningarna är betydligt mindre med telia än comhem. Dessutom är supporten mkt bättre! Vi kunde logga in efter typ 5:e försöket (när resten av Sverige redan kommit förmodligen )

• muggles

BS: har de undersökt Astrid ngt mer ang hennes järnvärden?

• muggles

Imorgon ska vi på lussefirande på dagis. Moa kan alla lussesånger och har trakterat oss med dem i 2v nu

Är det inte dags att köpa gran snart?

• Telis

Sweet, vad kul både med den nya uppgiften på jobbet och med ett ev. nytt jobb! Håller tummarna för bägge delarna!

• Telis

BS, vi var på Steninge slott och julmarknaden var okej. Det var stort med mycket grejor (bla Thornton's!) men busslaster med pensionärer som hade bokat upp hela restaurangen. Vi fick iofs plats är ändå men det var ett väldigt kackel. Jag lyckades iallafall shoppa lite småsaker men maken muttrade om att det inte är en riktig julmarknad om den är inomhus. Och där har han väl en liten poäng. I helgen blir det Skansens.

• Ore

Grattis till jobbet, Sweet. Litet tråkigt förstås att julledigheten naggas i kanten, men det låter superduperintressant, så jag förstår att du verkligen vill göra det! Och det måste ju även vara en imponerande grej att ha på sitt CV inför framtida jobbsökningar...?

Jobb-Grattis även till Kängu!

Kram till Oupsie, som har så ont... Hade du en hemtenta till, eller hur var det? *sympatikramar i massor*

PB: Lät i mina öron som du hunnit en del ändå

BS verkar också ha hunnit en del, mellan att ta hand om de små sjuklingarna. (Hoppas Astrid kryar på sig).

Liksom Smints dotter, det är nog klokt att ha henne hemma...

*Noterar besök på junibacken som ett måste när vi besöker Sthlm tillsammans med lillkillen någon gång...*

• Telis

Lappis, har ni varit på Nationalmuseum? Det är mitt favoritmuseum alla kategorier. Fina lokaler (passa på innan dom stängs för renovering!), fint restaurang, fin butik och fina utställningar! Dom har en permanentutställning om design också där man kan återuppleva sin barndom lika mycket som på Junibacken med bumlinglampor, kobratelefoner, bersåkoppar osv. 

• fru AM

Telis: och jag som ÄLSKAR Steninges julmarknad just för att den är inomhus

Jaha - ännu ett frissabesök avklarat. Denna gång hade jag inga stora förväntningar på förändring. Har gett upp min dröm om lugg. Men hon lyckades i alla fall överraska mig lite med hårfärgen. Borta är det polska blonda - nu är jag typ kastanje. Och fönad som till oscarsgalan - jag som bara ska äta kompislunch på stan ... Får säga till min killkompis att det är för hans skull

Smint: ja visst ja - du ska ju vila var det ja ... ja det är inte det enklaste med liten hemma. Om det är en liten tv-galning man har så kan man kanske få några längre stunder i soffan?

Muggles: enligt Amelias julschema (2,5 timmar hos frissan gör sitt för allmänbildningen) så köps granen 18 december. Varken förr eller senare!

• smint

Jodå hon får vara hemma har jag beslutat nu. Vi var ute en sväng och gick och postade brev och sedan fick hon åka lite pulka i vår lilla backe här. Men man märker att hon inte riktigt orkar, sedan om det är skillnad när hon är på fsk vet jag ju inte.. Men hon får vara hemma i morgon med..

Jag har inte heller varit på junibacken, måste se till att komma dit någon gång nu när jag kommer vara hemma. Mina föräldrar var där med T när dom var uppe förra hösten och dom tyckte det var helt fantastiskt. 

BS: Trist att Astrid blivit sjuk nu också. Hon kunde väl få ha sluppit? 

Cissi: Full fart med julfester  Men det låter skoj. 

• smint

Muggles: Vad underbart att du känner dig så bra och Gravid  

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!