• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • sweetstreet

smint,

vad riligt att du läser min blogg!

• sweetstreet

BS,

ger amn alltså inte vitaminer med järn till bebisar i Sverige?

Jag har för mig att vi gav det till lilla tjejen men ja kan missta mig också? Det känns hur länge sedan som helst och jag måste erkänna att jag glömt otroligt mycket av allt det där bebisgörat....

• sweetstreet

Telis,

har du fått veta något om Televinken än och hans mage/tarm???

Vår tjej är så jädrans hård i magen mest hela tiden. Ibland är det bättre, men ibland så jobbigt. Hemskt! Jag har börjat försöka ge päron och katrinploomonpuré nästan dagligen nu för att underlätta. Kanske är det ngt bättre men jag tycker det är svårt att se. Just nu är det så torrt här också (typsik vinterluft) så jag tror att hon borde dricka mer vatten än hon gör. Men det är ju svårt. Jag dricker för lite sk´jälv eftersom man egentligen inte känner sig törstig (så som man gör på sommaren).

• sweetstreet

Tinga,

hoppas verkligen att det går bra för Piff idag!!!!!! .-)

• sweetstreet

PB,

fy vilket hemskt migränanfall. Jag kan få igränliknande huvudvärk ibland men aldrig sådär allvarligt som dina. Hoppas så att du mår bättre. Ska kolla min inbox också.  jag är lite dålig på att ha koll på den. 

• sweetstreet

nej nu måste jag fortsätta jobba här.

Tittar förhoppningsvis in lite senare igen.

• BrudSommar2006

Sweet, Astrid har ätit järndroppar men det är inget man ger som regel till alla bebisar om det var så du menade? Det ger ju hård mage så vi är glada att slippa ge det mer nu. I och för sig är hon ju lös i magen numera så det hade kanske jämnat ut sig.

Smält socker som klister till pepparkakshuset, vilket skämt! Nä, det blir till att skaffa nytt hus och fram med Karlssons klister. Vet inte om jag orkar få rent stekpannan eller om det blir till att slänga den.

• Parnassia

Håller på och läser ikapp men ser att Snaily känt förvärkar! Spännande. Säger lycka till nu för snart kanske det är försent!
    *spark i baken*

• passionsblomman

sweetstreet skrev 2010-12-09 15:42:30 följande:
    PB, fy vilket hemskt migränanfall. Jag kan få igränliknande huvudvärk ibland men aldrig sådär allvarligt som dina. Hoppas så att du mår bättre. Ska kolla min inbox också.  jag är lite dålig på att ha koll på den. 

Det är TACK och lov mycket, mycket sällan det blir så här. Ofta kan jag istället vakna ganska mör och inse att jag haft ett anfall, men att det nästan är över.
    Jag har mycket oftare spänningshuvudvärk än migrän-det är inte heller kul, men inte i närheten av när det här kommer. 

• Parnassia

Vad händer med forumet!??? Jag får ladda om sidorna hela tiden och de ser olika ut varje gång. Ska det bli ett nytt måhända? Just nu ser det ut så...

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!