• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • nennesjuttioåtta

och med tanke på att jag mest brukar få schampoo av min syster medan jag tänkt ut bästa grejen så är det lika bra att det inte är offentliga öppningar, hehhehehe!

• fru AM

Muggles: såg du att jag anser tomater vara pojkcraving?

Nenne: jag tänkte ju också träffa dig på onsdag så jag noterar 11.30! 

Ang. Yasuragi: det går inte att vräka folk så lätt - men jag undrar om han börjar tangera gränsen nu när han försvårar vår överenskommelse, sinkar oss i vår ombyggnation och kostar en massa pengar. På samma sätt som hans advokat skickade oss ritningar alldeles nyss kanske vår advokat ska skicka Yasuragi en länk till lämplig bostadsrätt på Hemnet ...

• Klockarbol

fru AM skrev 2010-12-08 14:26:34 följande:
    Muggles: såg du att jag anser tomater vara pojkcraving? Nenne: jag tänkte ju också träffa dig på onsdag så jag noterar 11.30!  Ang. Yasuragi: det går inte att vräka folk så lätt - men jag undrar om han börjar tangera gränsen nu när han försvårar vår överenskommelse, sinkar oss i vår ombyggnation och kostar en massa pengar. På samma sätt som hans advokat skickade oss ritningar alldeles nyss kanske vår advokat ska skicka Yasuragi en länk till lämplig bostadsrätt på Hemnet ...

Och en av Prickens bajsblöjor?

Hade alldeles glömt att det var uppe som förslag förut och log ett av dagens få leenden när jag läste det igen

Den kvarvarande hunden har också bjudit på anledning till ett leende - det är sällan man ser en 14 år gammal hund smyga som en katt på småfåglarna i syrenhäcken. 
    Att hon sen avrundade med ett rävskutt rätt in i häcken och förärade sig ett halvtrist sår på gumminäsan och ett ovanför frantänderna får man väl ta med jämnmod antar jag...

Jag ska ta en dust med tvättmaskinen och sedan dra på mig skoteroveroll och göra som Muggles föreslog och gå en liten sväng innan det blir mörkt.

Kapellösa - Jag är ingen WoW-spelare (är inte nån vidare strateg) men ska nog ta en tur till RuneScape i eftermiddag och dräpa mig några drakar!

• nennesjuttioåtta

AM – ska jag ta med några välfyllda Libero också?

• Lapinette

Klockarbol - men du har INGET att skämmas över! Önskar så att du kunde lätta ditt hjärta för någon så du kunde få stöd. Du behöver stödjas, någon som tycker synd om dig, någon som kan peppa dig, hålla om dig!

Sen instämmer jag i vad mugglan skrev. Att göra fysiska saker gör att man mår bättre.
    mugglan - jag har också helt lagt av. Har fortfarande rapporter som ska levereras och högar med saker som ligger på skrivbordet men sen i helgen så har luften helt gått ur mig. En månad med övertid varje dag, lite jobb på helgerna och nu vill jag bara zzzzz.... fast jag är nära målsnöret, får liksom inte ge upp redan.

• Lapinette

Blev uppringd av en journalist och glömde skriva -

nenne - då blir det ju lunch istället för fika på onsdag?!!!

• Lapinette

kapellösa skrev 2010-12-08 14:22:50 följande:
    Appropå julklappar: Vi är riktiga rivare i vår familj, alla paket delas ut och sen öppnas alla på en gång. Jag blir ungefär tre år gammal så fort det vankas presenter och vill helst av allt yla "paket till miiiig!!" (samtidigt som jag sitter och snörvlar, rörd till tårar av det faktum att de faktiskt tänkt på mig).
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!