• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • muggles

AM: be Nenne skicka den där bajsblöjan nu.  Han är nog van att få som han vill bara men se det som din mission i livet att han för en gångs skull inte ska lyckas. HEJA!

Jag håller helt med om att julklappar ska delas ut en och en, alla ska titta när man öppnar. Det var ju det som tog sån himla tid förra året fast vi inte är överdrivet många men det blir ju x antal klappar som ska öppnas ändå. Personligen vill jag gärna se när folk öppnar den klappen som jag gett bort, vill ju se om jag lyckats

• muggles

Snaily: nu har ju inte du mitt nr men själv har jag min mobil på ljudlöst på nätterna. Annars har den en tendens att påminna mig och ett och annat kl 06.00 på morgonen

• Klockarbol

Nej jag ska låta bli att avboka tiden.

Jag har kastat lappen med telefonnummret nu för säkerhets skull så det blir lite mer omständigt att få tag på dom om jag svajar igen.

Jag har nog inga synpunkter på respons.
    Min uppfattning är att tråden är en klok tråd och enda gången det var riktigt viktigt för mig att slippa viss respons och stridspittar var där alldeles i början och det känns mycket bra att tråden (och jag) slapp dom diskussionerna.

Jag vill dock framhålla att ingen ska känna sig tvungen att ge respons! Så får ni absolut inte känna någon av er!

Barnen kom hem tidigt, äldsta hade inställda lektioner. Nu ska dom se nån film och äta onyttigheter mitt i veckan och sen ska det tydligen porslinsmålas tallrikar till mormor och farmor i julklapp :)

• muggles

Klockarbol: jag tror det är mkt vanligt att känna att man kommer att bli utskrattad el ifrågasatt (känslan av "varför är du här, du har väl inga problem att tala om?") innan man går till psykopat. Min väninna som var sjukskriven berättade exakt samma sak. Även jag kände så när jag gick till min psykopat i höstas för att prata ut om barnlösheten. Men det är bara hjärnspöken. Och sedan att racka ner på sig själv "det är jag som är vidrig så jag förtjänar det här" är ganska typiskt också när man mår dåligt. Men det är ju inte alls sant. Det är inte DU som har gjort det här mot dig själv, det är din man som är skyldig till handlingen.

Om du orkar, så försök gå åtminstone en liten promenad. Att röra på sig hjälper nämligen mot depressiva tankar. Det ger rent fysiskt mer syre till hjärnan och till hela kroppen, blodcirkulationen ökar och man mår allmänt bättre. Förstår om det känns oöverstigligt att ens ta sig utanför dörren men jag tror att om du orkar, så ger det mycker mer än att zappa framför tv:n. Och så tror jag det är bra att hänga här

• muggles

Vi är ju så kloka nämligen! (Iaf ni andra... )

• muggles

Fasen vad less jag är på jobbet. Har jag totalt gått in i gravidmode redan? Väntar bara på julledigheten, 2v kvar

Har rätt lite att göra också och då får jag inte ens det lilla jag har, gjort. Jag är en dålig människa. Blä.

• muggles

Dessutom känner jag mig lite krasslig idag Smittar det via FB eller, mer el mindre alla där verkar ha ngn sjuka av ngt slag. Hoppas det inte bryter ut!

• nennesjuttioåtta

klockarbol – muggles säger mycket klokt, lyssna på henne!

Snaily – smsa när du vil

Telis m fl – jag verkar dyka upp vid 11.30 istället, det andra tåget var fullt.

• kapellösa

Halluhallu
    *tar ett djupt andetag och börjar läsa ikapp*

Appropå julklappar: Vi är riktiga rivare i vår familj, alla paket delas ut och sen öppnas alla på en gång. Jag blir ungefär tre år gammal så fort det vankas presenter och vill helst av allt yla "paket till miiiig!!" (samtidigt som jag sitter och snörvlar, rörd till tårar av det faktum att de faktiskt tänkt på mig). Taktiken att ett paket åt gången öppnas i allmänt beskådande känns lite väl uttittat för mig, men jag tycker å andra sidan inte om offentlig bröllopspresentsöppning heller.

Klockarbol: *skickar en blyg kram* Instämmer med övriga om att inte avboka nån tid! Finns det inget som du kan göra som distraktion? Promenad med hund, bakning med dödsmetal på högsta volym, skogsröjning, filmorgie eller (min personliga favorit) WoW-spelande? 

Fru AM: Om inte ämnet känns fruktansvärt söndertjatat så är jag lite nyfiken på Yasuragi och hans påhitt? *letar förtvivlat i gamla trådar* Huskonstruktören i mig spritter till så fort det börjar pratas om ombyggnationer och dylika ting.

• nennesjuttioåtta

vi är såna där hemuler som delar ut alla klappar och sen river upp allt på en gång. Men däremot brukar vi vuxna åtminstone ha lite koll på från vem och vad man får och så har man lite dialog under tiden – nu öppnar jag ditt, syrran! Men nu blir det ju bara barnen som får paket (och så delar vi ju ut till våra respektive, naturligtvis). Jag har rimmat några gånger men när Tomten (alltså pappa) har läst dem så verkar han inte förstå att det ska pausas mellan raderna så att man hör rimmet. Och ingen annan rimmar så det var skit samma. Det bästa rimmet var en bok om feng shui "rensa i röran" till mina föräldrar som är jävligt ostädiga av sig. "Spara, sälja eller hinken – hoppas att ni fattar vinken" MOAHAHAH (ja, ibland är jag äckligt självgod)

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!