• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • 1up

Det är vår första jul med Idun och jag misstänker att hon kommer dränkas i julklappar av alla släktingar. Vi själva ger henne en klapp från oss var och har sagt att vi kommer göra vårt bästa för att hålla det på den nivån.. *peppar, peppar, och det där..*

• _koko_

PB - Jag har aldrig varit riktigt deprimerad så jag kan nog inte förstå hur du mår eller vad som krävs för att du ska orka kravla dig upp ur hålet. MEN, det betyder aldrig i livet att jag för den sakens skull tycker du ska rycka upp dig eller att du är en ynklig människa!! Och det kan jag nog lova att ingen annan i den här tråden tycker heller. Vi finns här för att vi bryr oss. I nöd och lust, skulle man kunna säga.

Julklappar - Håller med telis, tycker matpresenter rockar och älskar att julhandla. Vi har dock små familjer på båda sidorna så det blir inte så många att köpa till ändå. Undantaget är min bror som är singel, känns inte rättvist att han ska behöva ge till hela min familj när vi bara behöver ge till honom. I fjol löste han det (eftersom han ändå ville ge oss något) genom att köpa vätskeersättning etc och ge oss gåvobevis. *Gillar*
    Barnen fick "vanliga" julklappar.

EA - Grattis till maken, vad KUL!!! Skönt att du mår lite bättre också, men fan...*behöver nenne eller muggles* att det inte har varit er tur ännu!!!

Krya på dig smint!

1up - Min kusins son orkade inte ens öppna alla sina julklappar på julafton förra året, så vill inte vi ha det... Som tur är verkar våra familjer vara med på det.

• 1up

Är det någon av er som låtit Aviva & Sofia komma i närheten av era vigselringar? Har hört att de har egen härd och då vi har eget guld med högt affektionsvärde har det absolut prioritet hos oss. Är lite nyfiken på om någon har något att säga om dem.. 

Vidare undrar jag om någon vet var jag kan få tag på bulkpack av mixade knappar i Stockholm (eller via webben)..? 

..och om ni är några som ses då och då, på riktigt, här i krokarna.. och om man kanske kunde få bekanta sig lite med er.

• Telis
    _koko_ skrev 2010-12-08 08:48:12 följande:
    Min kusins son orkade inte ens öppna alla sina julklappar på julafton förra året, så vill inte vi ha det... Som tur är verkar våra familjer vara med på det.
    Åh, sånt där är det värsta jag vet! Televinken ska aldrig dränkas i paket så att han inte förmår att uppskatta dom så länge jag har ett finger med i spelet!
  • Telis

Oupsie, superbra födelsedagspresent från din syrra!

smint, krya på dig!

Idag kommer svärmor på besök och vi ska på julmarknad så nu checkar jag ut. Arrivederci så länge!

• Ore

Ikapp!

Nu ska jag bara komma ihåg vad jag skulle kommentera också...

KRAMAR till PB, Fru E och Klockarbol.

Härligt att hemtentan är klar, Oupsie. Tycker det är jättestrongt att du orkar kämpa med tentorna, fast det är jobbigt.

Mumsiga efterrättsförslag också. Vi hade ett år efterrättsbuffé efter julmiddagen. Nu var det många väldigt kräsna barn med, men vi hade små (plast)glas med apelsinris, fruktsallad och vaniljvisp med krossad pepparkaka över, chokladmousse och jordgubbsmousse varvat i snygga ränder, samt en pannacotta. Mumsigt, och riktigt snyggt! Hade även lagt tid på dekorerandet, så det såg jättefint ut.

Apropå julklappar så har vi i min familj (där är vi nu nio vuxna...) lottning så vi köper en dyrare julklapp till en person. Barnen får julklappar (fast min bror tycker det är liiiitet mycket att köpa julklappar till 6 syskonbarn när han inte har egna barn, så han slipper...). På makens sida så har svärmor förbehållt sig rätten att köpa precis hur många paket hon vill Men vi har gemensamt med makens bror bestämt att vi köper inte till varandra, men till varandras barn.

Det där med 'dränkas i paket' - det blev ett rejält leksakstillskott vid lillkillens ettårsdag. Alltså blev det en sväng till Ikea igår för min del, för att köpa leksaksförvaring. Samt luncha med Muggles och spana in magen Jag fick för övrigt en känsla av att det var killar i magen, så det står jag fast vid!

• Ore

Och och tack till AM, för den bra länken. Jag har inte kunnat inspektera antalet invändiga fack, men jag föll som en fura för en av väskorna på den sidan och eftersom det var riktigt bra pris på den (t.o.m. rea ) så knappade jag hem den till mig på stört.

Nu ska jag bara hitta en jacka också. Efter att ha provat det knappa utbud av Didriksonjackor jag hittat så har jag i alla fall kommit fram till att det är en modell Sophie, röd i stl 36 jag ska ha. Nu ska jag bara hitta en sådan, vilket inte verkar vara det lättaste direkt...

Funderar på att gå in i en butik på hemorten som åtminstonde säljer Didrikson barnkläder, och se om de kan beställa hem för jag har nu kollat i åtminstonde 10 olika butiker, i fyra olika städer, utan att hitta. Igår i gbg kom jag närmast, jag hittade den modellen iaf. Fast svart, stl 34...

• FruCicci

DN debatt har verkligen intressanta artiklar om Äggdonation, IVF och så vidare idag

Rekommenderar läsning!

Handlade bla om ett par som fick tvillingar via ÄD från Polen, de båda var 45 år.

Hur som, godmorgon tråden! Ha en härlig dag alla! Nu ska jag på möte!

• MSW

Åh Snaily, då kanske man skulle inboxa sitt nr till dig så man kan få ett sms när det är på G.. OM du nu har så många "över"!

Hattis: Fy vilken trist kommentar, särskilt när du inte kunde "bita" tillbaka.. Jag ska försöka ha det kvar i minnet, (jag hoppas att jag aldrig hade sagt så iaf, men nu ska jag tänka på det ännu mer..)!

*Läser ikapp (s452)innan det är Juul (internt skämt) igen* Är förkyld nu igen! Hoppas att jag är pigg /relativt pigg till lördag då vi har bjudit hit massa folk på glögg/inflyttningsfest!

• MSW

Pb: Fin bild!

FruE: Skönt att det känns som det värsta är över (deppet)! *krama* Hoppas att det lugnar sig på jobbet snart också!

Julklappar: I makens familj är de makalösa med julklappar hit och dit (fast jag tycker att det är rätt roligt..).. I min familj tycker vi alltid att det är för stojigt vid julklapps utdelningen och att vi ska minska ner.. I år blir vi nog ganska många färre vid utdeningen, så det borde blir automatiskt.. Men det känns juh ändå som att det är ganska mycket byta pengar över det hela...  Jaja det blir nog bra det med!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!