• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Oupsie
    snaily skrev 2010-12-07 21:37:49 följande:
     Men upptäckte ikväll att min pott på 2400 gratis sms  bara gäller till och med 19 december!! Så jag har verkligen anledning att smsa alla trådisar jag har nummer till när det är på g!
    2400 stycken . Kanske ska skicka dig mitt nummer då så att man får direktrapportering .

Klart att Ynglet blir en tidig julklapp, hoan kan ju inte stanna där i magen hur länge som helst.

• Fru E

Oupsie-tror att jag kan leva med att maken får högre lön än mig

• Hattis

EA, skönt att vara ute ur det värsta depphålet! Krångligt med byråkrati som inte medför annat än att stå ivägen. Är lite nyfiken på vad som händer kan jag säga Gissar att du mest önskar ett klart besked och få jobba framåt.

• snaily

Absolut Oupsie, skicka hit det bara!

EA
    Såklart och helt naturligt att du känner avundsjuka i det här läget, vem skulle inte göra det!
    Makens högre lön lät ju som en trevlig julklapp!

Önskar min man kunde få lite mer men det nystartade företag som anställt honom är så snåååålt. (Cheferna brukar antyda att de minsann inte tar ut någon lön alls, som om de anställda också skulle offra sig och jobba gratis!)

• viktualia

sovdags... tack för att ni finns och gör inspel i min förvirrade värld... själv är jag mest stressad/uppslukad av jobbet men det ska nog reda ut sig om några dagar och sen bli lite bättre... just nu är det drunkningsvarning...

• Oupsie

Hattis, vad var det du inte skulle göra om du hade barn? Eller du kanske inte vill skriva det här?

• Oupsie

Vickan, ta hand om dig! Ska du vara lite ledig vid jul? Sov gott!

• Fru E

Cicci-du frågade innan idag hur vi planerar att göra nu och svaret är att självklart kommer vi att använda det poäng som vi har kvar men när har vi inte diskuterat alls.
    Just nu tror jag inte att vare sig jag eller maken klarar av fler misslyckade försök utan vi måste hitta tillbaka till en stabil nivå igen på något sätt. Naturligtvis försöker vi här hemma under tiden även om det inte är så stor chans . Vad vi gör när det sista poänget är förbrukat har jag ingen aning om men vi är nog sugna på att fortsätta ett tag till efter det

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!