• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • viktualia

Kram till Hattis!! Och själv passar jag mig jävligt noga för alla typer av " så är det att få barn"-kommentarer. Jag är samma Vickan som innan och har inte ändrat mig särskilt mycket. Och alla blir inte livsomstörtande besjälade av att få barn...så däng tillbaka personer som är så där pinsamma!!

• Oupsie
    Fru E skrev 2010-12-07 21:28:09 följande:
    Oupsie-njaeeeee fortfarande politiker som stormar och tycker att jag blålurar dem men det får de tycka eftersom de vill kasta sina pengar i sjön! Lösningen kommer snart om jag får som jag vill
    Åh, vad jobbigt. Men jag hoppas att lösningen kommer snart så kan du slipper deras gapande!
  • snaily

Julklappar - vi skippar nästan alla i år - de enda som får något är systerdöttrarna, och de får något färre grejer än vanligt också. De brukar drunkna i hysteriskt mycket julklappar varje år, jag kan tycka att det blir lite överdrivet men så har jag ju inga egna barn än heller.

Vi kommer ju inte fira jul med några andra vuxna i år så då känns det lätt att skippa klapparna, även starkt motiverat av vår knappa kassa i år. Annars hade det nog blivit att man köpt några saker till de andra - vi säger varje år att vi ska minska ner på julklapparna till de vuxna men brukar inte lyckas. Så i år kör vi nolltolerans.
    Tänker nog bara köpa något litet symboliskt till maken. Hoppas Ynglet blir vår för tidiga julklapp!

Hej EA, hur är det?

• FruCicci

Uj uj vad tråkigt rakt igenom Hattis! kramar om dig mest

BS, jo jag har faktiskt dyslexi, det tar alltid lite längre tid för mig med vissa ord och ibland när jag tex skriver här eller på jobbet, så får jag försöka hitta ett annat ord för jag vet inte hur jag ska skriva det, har inte tid att fundera heller alla gånger... men detta har jag haft sedan jag var liten och inte alls lika illa som vår käre Kung, jag har verkligen en light variannt.

• Oupsie

Hattis, en bamsekram! Jäkla idiot . Om jag säger någotsådant någon gång i framtiden så hoppas jag att blixten slår ner i huvudet på mig. Blir själv irriterad på sådana kommentarer och jag förstår att det känns som någon slår en i ansiktet i din situation . Stor kram igen!

• Fru E

Hattis-sådana ord är verkligen hemska jag har börjat snäsa ifrån ordentligt när folk kommer med korkade kommentarer, de får tycka vad det vill!

Parnassia-jag älskar med paket vilket gör att jag fortfarande vill ha kvar klapparna i min familj där vi är ett begränsat antal
    Jag och maken funderar på om vi inte ska köpa något till huset som vi båda vill ha istället för klappar till varandra eller åka på spa. Passande nog blev makens privata företag uppköpt av det 5:e största i världen inom det de gör vilket ökar bidraget till hushållet markant, enda nackdelen är att han nu går om mig i lön

• Oupsie
    Fru E skrev 2010-12-07 21:44:00 följande:
    enda nackdelen är att han nu går om mig i lön
    Men det går väl att leva med .

Vi har också gjort så ett par år, att köpa något gemensamt till oss själva istället för att byta julklappar. Ett år köpte vi en kamera till exempel.

• Fru E

Parnassia, Snaily-peppar peppar är jag nog ute ur värsta depphålet, nu är det bara samma gamla vanliga tankar som innan försöket att jaja vi får nog inga barn och med en släng av avundsjuka mot bekanta tyvärr.
    Stormen på jobbet bedrivs nu av politiker och de verkar ha hur djupa fickor som helst och förväntar sig få allt de vill vilket inte går ihop alls tyvärr. Fina artiklar i tidningen blir det och än är sista ordet inte sagt med några få dagar kvar till deadline. Byråkrati= BAH!

• Hattis

Aha, Sniglisen är fortfarande här (apropå kommentarer som kanske undandbedes).

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!