• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Oupsie
    Klockarbol skrev 2010-12-07 22:24:34 följande:
    Och ja, jag är en hängiven hemgifts-fantast!
    Jag med . Och jag tyckte att det var jätteroligt att få grejer till mitt framtida hem. Samlade på en servis bland annat och den var i princip "full" när jag flyttade hemifrån.
  • Oupsie
    Fru E skrev 2010-12-07 22:32:04 följande:
    Oupsie-de här två sista veckorna har vare sig jag eller maken varit särskilt nyttiga *skäms* men sånt är livet
    Det blir så ibland. Har man mycket annat att tänka på så blir det lätt att man tar till snabba lösningar när det gäller mat, och ni har väl inte kommit i ordning med köket riktigt än heller?
  • Oupsie
    Fru E skrev 2010-12-07 22:33:26 följande:
    Oupsie-vi har inget bokat alls i mellandagarna så jag är flexibel
    Vi får antagligen besök ett par dagar, men jag vet inte vilka dagar, och jag tror inte att det är några problem för mig att åka iväg och fika lite. Gästerna brukar hitta på någonting för sig själva också när de är här.
  • Tinga

PB - mina allra varmaste sympatier och kramar. Vad skönt att du iallafall blev tagen på allvar av läkaren, så att du åtminstone inte behöver oroa dig för den biten, utan att du har det stöd du förtjänar från vårdapparaten. Många kramar!

Hinner tyvärr inte kommentera mer, men

EA - jag är hemma i mellandagarna och är gärna med på trådträff. Vi kan vara här om det är för mycket renoveringsstök hemma hos dig; vilket som funkar bra för min del. (Och någon annanstans också för den delen.)

Önskar verkligen att jag hann hänga mer här, men nu måste jag gå och lägga mig. Kram på er!

• Fru E

Oupsie-i köket saknas nästan bara luckor nu kaklet ska fogas imorgon och en skänk/vitrinskåp inhandlas men matlagningen kommer i andra hand

• Oupsie

Kram på dig Tinga!

Ska nog också ta och logga ut och gå och lägga mig.

• smint

Godmorgon

Ang julklappsbyten bland vuxna.. Hos mina föräldrar hr vi nästan inte några till de vuxna, möjligtvis lite strumpor eller så.. brukar ta med något till föräldrarna då dom står för det mesta..

Men hos sambons familj är det fortfarande heligt men julklappsönske kväll och julklappar.. jag då som dragit ned på det med min familj är lite emot det, men men.. så har jag kommit på några saker som jag kanske behöver.. så ringer svärmor och säger du måste önska dig mera det var ju så lite saker.. men om jag nu inte vill ha något mera då.. eller så får hon väl komma på något själv.. vi brukar ge en julklapp från oss till var och en.. en del får gemensamt som R´s syster och sambo som nyligen flyttat i hop. Men jag tycker det är lite mycket hets.. till barnen sjävklart men med måtta

1up: aha trevligt med en årskamrat

Oupsie: Perfekt födelsedagspresent av din syster  

Har troligtvis blivit smittad av dottern, vaknade med ont i örat och täppt i näsan.. hoppas på en lite lugnare dag idag med henne hemma.. Hon hostar en del fortfarande men inte lika mycket som i går..

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!