• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • nennesjuttioåtta

Telis – om alla var lika världsbäst på att hitta bra julklappar som mig så skulle jag inte föreslå det heller.

• nennesjuttioåtta

nu – fortsätta städa...

• Oupsie
    Fru E skrev 2010-12-07 21:16:21 följande:
    *vinkar till alla*
    *Vinkar tillbaka* Har det lugnat ner sig lite på jobbet?
  • Oupsie
    nennesjuttioåtta skrev 2010-12-07 21:21:21 följande:
    Telis – om alla var lika världsbäst på att hitta bra julklappar som mig så skulle jag inte föreslå det heller.
    Haha, jag håller med dig! Själv är jag suverän på att hitta bra julklappar men när man inte får lika bra tillbaka så kan det vara .
  • Telis

Fast julklappar har ju inte med priset att göra utan att ge och få. Dom behöver ju inte vara onödiga heller bara för att dom inte kostar mycket.

• viktualia
    Oupsie skrev 2010-12-07 21:24:35 följande:
    Haha, jag håller med dig! Själv är jag suverän på att hitta bra julklappar men när man inte får lika bra tillbaka så kan det vara .
    lite så....  plus missmatchen i ekonomiskt utrymme....
  • Fru E

Oupsie-njaeeeee fortfarande politiker som stormar och tycker att jag blålurar dem men det får de tycka eftersom de vill kasta sina pengar i sjön! Lösningen kommer snart om jag får som jag vill

• passionsblomman

Vickan, vi har slopat klapparna vuxna syskon och respektive emellan. Iallafall de år vi är as-många. Både jag och sambon har ju två respektive tre syskon. Det går liskom inte att köpa till allt och alla hela tiden.
    Ett tag köpte vi till alla vi just det året firade med, men nu har det rationaliserats till att farmor och farfar/mormor och morfar plus en ungkarl till morbror får julklapp när vi är hela drösen. Och så köps det då julklapp till respektive kusin från själva kusinen med familj. Jag är noga med att sonen ska fatta att julklappar inte bara är till barn och att han är med och finurlar på klapparna till pappa, morfar och mig det här året när vi inte är fler än så.
    Han tycker det är väldigt roligt och brydsamt att tänka ut klappar. Jag vill inte att han liksom bara ska sitta och inkassera sin hög liksom.

Apropå högen, så skule det varit ohållbart att fortsätta så som sambons familj förut höll på där verkligen alla gav till alla. Jag satte stopp för det...och efter det har det kommit fyra barn ytterligare, så det var en jädra tur. Julklappsutdelningen tar ändå sjukt lång tid.

Åh, herregud vad skönt det ska bli att vi bara är fyra pers i år kände jag plötsligt nu!!!

• Fru E

Telis-absolut men ofta tycker jag det är svårt att hitta en vettig klapp som kostar lite så då får det vara till oss vuxna

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!