• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Tinga

Julbord klarar jag mig bra utan; är inte så förtjust i just julmat. På julafton vill jag förstås gärna äta traditionellt, men övriga dagar äter jag hellre något annat. Och jag går mycket, mycket hellre ut och äter en god trerättersmiddag än jag går på julbord. Julmaten är ju bara "vardagsmat" som sill, köttbullar och skinka; det är ju inget festligt med det (om ni frågar mig , fast det var det kanske ingen som gjorde. )

• Tinga

Tusen tack för alla hållna tummar för både operationen och vägningen! Ni ser ju nu att de gjorde susen.

• MSW
    Tinga skrev 2010-12-10 12:59:44 följande:
    Idag bjuder jag alla som vill ha på champagne! *poff*

Vägningen gick så bra som vi bara kunde önska; på tre månader har Piff gått upp hela 1.1 kg och Puff hade gått upp 1 kg. Nu ligger Piff på -2 kurvor i både vikt och längd och Puff ligger på -1.5, så nu är de inte katastrofalt små heller.

Åh, vad jag är lycklig och nöjd över att allt vårt kämpande med att få i barnen mat faktiskt betalar sig i form av viktuppgång nu. Doktorn var också väldigt nöjd, så nu behöver vi inte komma tillbaka förrän om ett halvår.
    JIIIIPIIIIIIIIIIIIIIIIII!!! åååååh så härligt!! *tar glatt ett glas champange och skålar* Fan vad härligt!! på dem! Så mycket som ni förtj'nade det!! Härligt med positiva saker i tråden också!!
  • passionsblomman
    Tinga skrev 2010-12-10 12:59:44 följande:
    Idag bjuder jag alla som vill ha på champagne! *poff*

Vägningen gick så bra som vi bara kunde önska; på tre månader har Piff gått upp hela 1.1 kg och Puff hade gått upp 1 kg. Nu ligger Piff på -2 kurvor i både vikt och längd och Puff ligger på -1.5, så nu är de inte katastrofalt små heller.

Åh, vad jag är lycklig och nöjd över att allt vårt kämpande med att få i barnen mat faktiskt betalar sig i form av viktuppgång nu. Doktorn var också väldigt nöjd, så nu behöver vi inte komma tillbaka förrän om ett halvår.
    HALLELUJA! Pris ske Gud för viktuppgången!

(Piff&Puffs dvs, min egen tänker jag så lite som möjligt på...)

ÅH vad härligt att du fick bli så glad Tinga! Underbart! Om jag inte reda hade så ont i ögonen efter natten skulle jag gråta en skvätt av glädje.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • passionsblomman

Tinga, det är JANSSONS som är viktigast på julbordet. och varmrökt lax, kallrökt lax, flatrökt ål, rökt rådjursbog, saltad och torkad fårfiol, ägghalvor med löjrom.....

...och gottbordet efteråt! och Lutfisken på juldagen.

Det sorgliga är att jag egentligen blir mätt alldeles för fort för att göra vare sig julbord, smörgåsbord eller bufféer någon verklig rättvisa. Min sambo tycker att det är "slöseri att ha med mig som betalande". Arrangörerna anser nog att det är tur att jag väger upp honom lite i sammanhanget iofs, för han KAN göra det rättvisa ur ekonomisk synpunkt.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • smint

Tinga: Åhhh vad underbart  Grattis till de små gullpojkarna och till er som slitit så. Jag tänkte på piff och puff häromdagen när jag köpte ädelost på tub för det var väl det som dom tyckte var så gott för ett tag sedan?

nehe ut och se om vi hittar någon present..

Tror FK godkänt sjukskrivningen iaf, eller fattar inte om dom godkänt hela eller halva, men lite pengar hade kommit in på kontot iaf. Har inte fått något brev med beslut heller.. har dragit iväg ett mail för sitta i telefonkö i 40 minuter har jag inte tid med när dottern är hemma.. Men om det är halva dom godkänt så får jag ta antingen tjänstledigt resten eller halva föräldradagar. Kommer få dagar av sambon denna gång också då han inte kan vara hemma så länge som han kanske skulle vilja så dagarna kommer räcka oavsett.  

• kängu

Tinga, åh jag är så himla glad för er skull!! Bra jobbat Piff & Puff men framförallt Tinga & make!!! Äntligen får ni lite lön för all möda ni lagt ner!!!

• Tinga

Tack, vad ni är söta! Det är så härligt att få dela glädjen här i tråden med alla er.

• nennesjuttioåtta

min plupp är grön – den är jättegrön!

Lila och gult, känns som en skidjacka sen 1992. Nåja, jag får vänja mig. Underhållande var det iaf att läsa ikapp och ni klagade över alla buggar som då var fixade när jag läste. Jag tror de följer vår tråd för att få proffsens tyckande.

Snaily (inser att radmatningen funkar bättre!) – Hej på dig, leverpastej! Lät lovande med förvärkar, hoppas de snart kommer tillbaka! Är du säker på att det blev vidöppet läge, hoan kanske bara skruvade ner sig i startblocket.

Tinga – YYIIIHAAAAAAAAAAA!!!! Hurra för viktuppgång och lyckad OP!

PB – stackars dig som blev utan godis och stackars maken som glömde! Jag hade gjort microkola, sockersug måste stilllas!

MSW – kramar om! Vad jobbigt med din kropp som verkar vara ett medicinskt under...

Såg att frullan var inne för 100 sidor sen – hej på dig!

• kängu

Upptäckte precis att jag fått en föreläsningsförfrågan på mailen! Jag har ju föreläst lite tidigare men då har det alltid varit som bihang till någon annan. Superkul Verkar som att det blir en rolig höst på jobbfronten!
    Konstigt nog så ringde nyss en gammal kursare och frågade om jag var intresserad av ett vik. här på orten till våren... jag fick ju tacka nej men det verkar kanske som att det äntligen börjar lätta på arbetsmarknaden för min yrkesgrupp. Känns lovande inför att ngn gång om sisådär hundra år kanske lyckas landa en fast tjänst

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!