• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • BrudSommar2006

Hur kan de bara ta bort namnsdagsnamnen, vilket skräp!

Julbordsmaten tycker jag inte är något speciellt och inte äter jag kött heller så massor går ju bort redan från början men det ska vara mycket tomtar och juldekorationer och ljus och blommor och riktigt mysig julstämning! När vi var på Gondolen med jobbet förra året blev jag grymt besviken, inte en juldekoration så långt ögat såg, det skulle väl vara stilrent eller nåt, usch.

• BrudSommar2006

Den här layouten är som en dålig kopia, alltså en papperskopia, allt syns lite dåligt, är lite oskarpt i kanterna, lite för liten text förutom texten i inläggen som är som vanligt.

• BrudSommar2006

Nu har jag provat i Explorer men det blev ju inte någon skillnad alls mot Firefox så jag får väl anta att det ska vara så här illa helt enkelt.

• Ore

Tinga: TJOHOOOO för viktuppgången!!! Härligt, och helt otroligt välförtjänt! För jag är ju helt övertygad att ert hårda jobb har gjort betydligt mer nytta än vår tumhållning Jag själv låg en hjälpkurva under i längd, och två hjälpkurvur under i vikt, och det blev folk av mig med Tror jag i alla fall

Grattis på namnsdagen BS! Lät besvärligt med säng/rum-besväret... Varför blir det lätt så mycket krångel med allt som man tar tag i? Tycker ofta det är så att man ska göra något...

MSW: Jag måste ha läst litet slarvigt tidigare, men är det alltså ev. en ny operation på gång? Gick inte den första operationen tillräckligt bra, jag vet ju att värdena har åkt jojo förstås...

Nenne: Kursen låter jättespännande!

Har säkert glömt att kommentera massor, som vanligt...

• muggles
    Tinga skrev 2010-12-10 12:59:44 följande:
    Idag bjuder jag alla som vill ha på champagne! *poff*

Vägningen gick så bra som vi bara kunde önska; på tre månader har Piff gått upp hela 1.1 kg och Puff hade gått upp 1 kg. Nu ligger Piff på -2 kurvor i både vikt och längd och Puff ligger på -1.5, så nu är de inte katastrofalt små heller.

Åh, vad jag är lycklig och nöjd över att allt vårt kämpande med att få i barnen mat faktiskt betalar sig i form av viktuppgång nu. Doktorn var också väldigt nöjd, så nu behöver vi inte komma tillbaka förrän om ett halvår.
    STORT grattis!!!!
  • fru AM

Grattis till BS på namnsdagen! Och till Astrid på månadsdagen! Och till alla andra för jobb och plugg och till ALLA för att det är FREDAG!

Ni pipa iväg till dagis och hämta surstrutarna! 

• BrudSommar2006

Vilken bra dag Tinga verkar ha, vad roligt, operationen överstökad och vikten på topp!

Iris är hemma så nu är det slut på friden.

• Telis

Tinga, tjohoooooo!! Grattis! Nu känns det ändå som det är fler steg framåt än bakåt hela tiden. Det är ni SÅÅÅ väl värda!

Jag ÄLSKAR min mammas och pappas julmat men ett dåligt julbord på stan gör verkligen ingen glad. Särskilt inte när man har läst i DN om vad hälsovårdsnämnden har hittat vid sina kontroller... Mina svärföräldrar brukar bjuda på fantastisk mat men just julmaten är speciell hemma hos mina föräldrar, ingen julmat är lika god som deras - fast det kan ju bero på att det är den man är uppvuxen med.

• Telis

nenne, grattis till kursen! Men vad är Pricken för monsterbarn egentligen? Hur i hela fridens namn kan du hinna PLUGGA när du är hemma med honom? Jag äter fortfarande yoghurt till lunch, stående vid köksbänken.

• Telis

Bah! MÖnsterbarn menade jag ju förstås - inte mOnsterbarn!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!