• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Telis

AM, jag kom på att jag glömt kommentera dina lunchförslag. Både Sign och Golden Hits är helt okej för mig. Sign vore iofs kul att prova men GH kanske ligger bättre till för dom som bara har lunchrasten till förfogande?

• Telis

Idag är Televinken riktigt lös i magen och gråter ändå så tårarna sprutar när han ska bajsa - jag STÅR INTE UT med detta längre. Och på vårdcentralen är hans läkare sjuk och ingen annan kan ge oss provsvaren heller så det är bara att härda ut till på måndag. J*vla sk*t rent ut sagt!

• passionsblomman
    Telis skrev 2010-12-10 15:55:08 följande:
    Bah! MÖnsterbarn menade jag ju förstås - inte mOnsterbarn!
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • passionsblomman
    Telis skrev 2010-12-10 16:00:49 följande:
    Idag är Televinken riktigt lös i magen och gråter ändå så tårarna sprutar när han ska bajsa - jag STÅR INTE UT med detta längre. Och på vårdcentralen är hans läkare sjuk och ingen annan kan ge oss provsvaren heller så det är bara att härda ut till på måndag. J*vla sk*t rent ut sagt!
    Gråter STACKARS lilla Televinken! Och stackars dig som får se honom så ledsen. FY vad hemskt!
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Lapinette

Stackars, stackars Televinken!

Och gällande lunchen så håller jag med Telis (klok som alltid) att Sign låter intressant medan Golden Hits ligger bättre till geografiskt för mig.

Sen önskar jag alla en trevlig helg för jag kommer att vara datorfri och spendera helgen på dop, bio, Lucia i Globen, middag hos mamma .. alltihop (nästan) tillsammans med maken och svärmor.

• Lapinette

Och nu är det problem med radbyten igen! *SUCK*

• nennesjuttioåtta

Telis – Monsterbarn, hahahah! Ja, det kan jag inte svara på. Han kanske vaggar in oss i trygghet om att han inte ska ställa till med något och så bah KABLANG äter han upp oss. Han har ett onda-dockan skratt som råkar komma ibland, forcerat EHEEHEEHHEEEEHHHH som en hackspett. Men 7,5 poäng på en termin på distans borde man väl fixa? Men stackars Televinken som har så ont av att bajsa.

Nu verkar jag ha missat, har det kommit förslag på ställen vi ska äta lunch på? Spelar ingen roll för min del, jag litar på ert omdöme. Gärna något som inte tar 995 spänn för en våffla.

• nennesjuttioåtta

*fuldansar med dreglande Prick i babybjörnen*

• snaily
    Telis skrev 2010-12-10 16:00:49 följande:
    Stackars stackars!
    Men fasen vad osmidigt att ingen annan kan ge ut provsvaren, om de kommit! Humansjukvården, jag säger bara det...
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!