• öb-brud

Österbotten 2005!(ny 4.3.05)

Hallå Österbotten! Hoppas ni hittar mig! Tydligen hade vi varit för aktiva och gamla tråden var stängd. Sökte efter ny tråd men hittade ingen...

Satt just och läste VBL och såg att kvällens "Satuhäät" från fin2 kl 21 ska handla om ett par från vasa!

Började min vintersemester idag! Sköönt! Hade inget mer på hjärtat för denna gång men ville bara tipsa er!

• Svar på tråden Österbotten 2005!(ny 4.3.05)
  • Maricken

Hej! Alltså nu har vi varit på vigselsamtal med prästen och även träffat kantorn och diskuterat fram musiken.
    Länge tog det...for dit till kl.16 och därifrån ca 18.15. Ska tillägga att vi också övade i kyrkan och gick igenom vigselakten (oj vad mycket jag kommer ihåg då...) Nu känns det verkligt minsann. Ska försöka smälta allt nu och så småningom göra nåt vigselprogram.

• öb-brud

Hippad!!!
    Voj jisses vad mina jobbkompisar blåste mig idag! Jag har inte anat nåt och inte har gubben heller sagt nåt. Nå, 17.30 pinglar det på dörren och utanför står nästan alla jobbkompisar och ropar att jag ska ta skorna och jackan på. Min kusin som också är jobbkompis blev hippad på samma gång. Det bar av till Power Park i härmä och första vi hamnar i är fritt fall! Ingen återvändo, jag trodde jag skulle dö! Efter det blev det nya berg och dalbanan och sen ännu en häftig grej som snurrade. Därefter mat med härlig specialdrink och till efterrätt den obligatoriska "äta med munnen" . Roligt hade vi och fick oss många goda skratt men ganska kort blev kvällen pga jobb imorgon.

På lördag blir det troligen den riktiga hippan. Få se vilka hemskheter de har hittat på! Nåt att se fram emot tjejer!

Vi har prästen nästa onsdag, blev ändringar idag!

• Linn00

Har varit till pastorskansliet idag på hindersprövning. Det gick enkelt, bara att fylla i ett papper och så diskutera vi lite. Jag visste ej att själva lysningen i kyrkan är numera frivilligt, men vi valde iallafall att dom läser opp våra namn i kyrkan. Vet inte om jag är gammalmodig....

• Lilla My i Finland

Visst hinner man göra hindersprövning typ två veckor före bröllopet? Tänkte bara då jag inte har möjlighet att fara till pastorskansliet då de har öppet, förrän jag får semester...

• Linn00

Hindersprövningen kan göras 4 månader - 1 vecka före bröllopet. Så ni hinner nog riktigt bra med det!

• Linn00

Lilla My:
    Har du beställt nån brudbukett ännu? Har du tänkt ta från Sunds eller? Jag har inte ännu beställt nån men det får nog bli så småningom

• Lilla My i Finland

Linn00:
    Har beställt från Sunds men ska dit på nytt och ändra den... Se till att du får Johanna eller hm... kan hon heta Gun-Maj eller nåt liknande, hon med mörkt långt lite lockigt hår, typ 55 år... Inte Sonja, för hon hade vi förra gången och hon hade varken tid eller lust att betjäna... :( Men ska på nytt och då blir det Johanna. :)

Nu ska jag packa kylväskan och så bär det av till villan! :) I morgon blir det bröllop och söndan 50 års kalas, så det blir tårta hela helgen... :)

Trevlig helg tjejer! :)

• Maricken

Blir verkligen inte klok på min blivande svärmor. Förstå henne ännu inte efter nästan 10 år...Alltså hon ville allvarligt att min blivande man/hennes son, skulle komma till henne och bygga en veranda följande helg (11.6) och vi gifter oss den 24.6 - Och har festen hemma hos oss! Tror hon att bröllop ordnas av sig själv?? Jag blev smått upprörd och upplyste henne om hur lång(kort) tid det är fram till midsommar! Verandan skulle bli färdig tills hennes andra son kommer hem till midsommar (ja han kommer för vårt bröllop) och bli en överaskning till honom.
    Det är sannerligen inte klokt - helt idiotiskt tänkande från hennes sida. Så brukar hon också tro att sambon ska vara hos henne på semestrarna och bygga och fixa - vadå? vi har eget hus samt villabygge på gång, dvs mycket att göra och ett eget liv också. Emellanåt testas tålamodet extra mycket... såsom ikväll.
    Som tur är kan min blivande man säga nej då hon begär hjälp.

Annars en mycket roligare grej som gjorde mig glad idag är att jag fick reda på av kantorns fru att kantorn egentligen är på semester på midsommar då vi gifter oss, men han ville gärna spela på vårt bröllop så han ställde upp ändå Så snällt!!!

• öb-brud

God förmiddag på er!
    Nu är jag skitnervös! Troligen har de min hippa idag och jag har magen redan i oskick !

Maricken: verkligen otänkt av din svärmor detdär! Låt henne bygga terrassen själv, kanske det skulle vara en större överraskning åt din mans bror ! Kanske tid för tanten att klippa av navelsträngen?!?

• Maricken

öb-brud: oj oj, kanske du blir hippad nu som bäst?? Jag har börjat ana att vårt hippande knappast sker (om det sker) innan bröllopet. Kan gott och väl bli senare eftersom vi ska ut och äta med polarna vid ett senare skede i sommar.
    Annars frågade min far av "bilkillen" hur det var för honom på midsommarafton - min far var den fjärde som frågade om samma dag . Nej, han sku vara på villan, men det gissade vi redan innan. Men tänk nu ifall alla fyra bröllopsköror skulle synka och han tog 25-30?/köra, vilka lättförtjänta pengar på sin hobby. Nåväl, vi tvättar nog upp egna bilen för de två kilometrarna

• öb-brud

Få se om det alls blir nån hippa ändå... Jag börjar snart tvivla för klockan tickar på... Vet att min brors sambos farmor ska begravas imorgon så vet ju inte om allt gått i stöpet pga det men i så fall blir jag nog ledsen!

Jaa, vi får väl nog också tvätta vår egna bil och köra med den. Att fyra hade frågat till samma dag!!! Måste vara nåt sorts rekord!

• öb-brud

Här är jag än... Skicka just sms åt min syster att hur det blir med hippan(inte kul att sitta här inne och trycka hela dan) och så skickar hon tibaks att hon inte vet, har överlåtit allt åt "de yngre"! Jag hoppas innerligen att hon har mindes berätta åt dem att jag jobbar nästa helg och har en hippa om 2 veckor. Det betyder ju också att hon inte ska delta, och jag som sa att hon måste vara med eftersom hon aldrig får fara nånstans pga svartsjuk gubbe... Denhär gången skulle hon ju ha kuna lag sig ut pga tillfället... Blev ganska så besviken!

• Maricken

Vad tråkigt öb-brud. Speciellt då man ställt in sig på nåt. Jag kan trösta dig med att vi nog blir två som ej blir hippade (om nu det är nån tröst.)
    Här sitter jag också en lördagkväll från och till medan gubben fördriver tiden i garaget.

• öb-brud

Jaa maricken, vi får nog göra som vi hade planerat på chatten! Jag undrar om hon har uttryckt sig klart så hon har "överlämnat uppgiften" eller om alla ändå har trott att hon ska hålla i trådarna då ingen har hört av sig...

• Maricken

öb-brud
    Nå, vi ska väl inte måla fan på väggen. Allt kan säkert hända än Och om inget händer får vi väl ta saken i egna händer

• öb-brud

Maricken! d e väl bara till gaska upp sig och blanda sig en grogg . Bättre skulle det har varit att jag inte hade fått reda på datum och väntat mig nåt... Gubben är och bekämpar virus på brorsans maskin, ska snart natta lillan. Nu e d bara att se framåt och verkligen hoppas att de INTE hittar på nåt tex nästa helg då jag ska i jobb kl 7 båda mårnarna. Om jag far ut så far jag ut, inte så ofta jag får ledigt från barna!

Svar på tråden Österbotten 2005!(ny 4.3.05)