Brudar i Jämtland/Härjedalen
Halloj!!
Var bara lite nyfiken om det finns några brudar från mina hemtrakter här.
Var och när ska ni gifta Er?
Halloj!!
Var bara lite nyfiken om det finns några brudar från mina hemtrakter här.
Var och när ska ni gifta Er?
Varit upptagen så jag har inte kunnat kolla så mycket på det här underbara forumet därför har det dröjt lite. Vi kommer gifta oss kl 14 den 14/5, ha buffé direkt efter i Vigge bygdegård (jättebillig hyra 1300 för 3 dagar!) och sedan kommer dom som vill följa med hem och fortsätta festen här hemma. Vi har precis flyttat till gemensam bostad så det blir inflyttningsfest/bröllopsfest.
Nu börjar nerverna att dallra, har precis kollat med Vigge bygdegård så det inte är dubbelbokat (drömde mardrömmar om det inatt). Börjar göra lista i huvudet vad som ska med på fredag när vi ska duka och vad som ska med på lördag när vi far till Berg (Hoverberg). Ska kolla med pappa så brudbukett är okey (Hobbyväxthuset i Hoverberg). Ja vad är det mer då, usch nu är jag nervös och även min M2B börjar känna på lite bröllopsnerver. Spännande spännande!
Glömde tala om att vi blir 54 personer varav 15 barn, gissa om mina två slynglar börjar skruva upp sig. Har precis haft ett långt samtal med dom om att dom måste skärpa sig på lördag när dom ska gå först i kyrkgången. Har en underbar dotter på 6 år som kommit in i trotsålder, alltså vad gör man?! En son på 7 år som hänger på allt som lillasyster hittar på, då det är kul att se att hon testar gränser eftersom han aldrig gjort det men nu börjar han också, kul kul. Dom har dock lovat att när det är allvar ska dom skärpa sig vilket återstår att se.
Vi kommer bara ha bordsplacering vid släktbordet och resten får sätta sig hur och var dom vill.
Kram på er alla!
Hallen brud: det låter jätte härligt, ang. att Jämtar anmäler sig i sista minuten... det stämmer, så du kan ju gissa att det inte är så roligt att vara i föräldrarrådet på dagis när man har insamling, man skall vara glad om alla kommer in i tid.. ´(håller på med det nu igen)
Klok? Hoppas det går bra för er, trots busiga barn.. det blir ju ett minne att bevara hur som helst :) jätte spännande att det är så nära, lycka till och snubbla inte in i kyrkan :)
Tack, det är en av mina farhågor att snubbla!
Cissilla;
;-D Höll på att skratta ihjäl mig när jag läste om dagis och föräldrarrådet!!!
Bara för att jag skrev så där om Jämtar så ringde ett par Jämtar och tackade ja idag... Hade lust att säga att det var för tidigt att OSA inte gick ut förrän den 1 juni.
Har du hittat klänning än förresten?
Klok;
Hu så spännande! Den 14:e är ju på lördag! Jag undrar så hur det kommer att kännas när bröllopet är så nära.
Jag tror att jag har frågat förut men jag minns inte, ni bodde inte i Berg va?
Hur kom det sig att ni valde kyrkan? Sen är jag ju så nyfiken på klänningen såklart. Berätta!
Tror inte du behöver vara orolig för busungarna, de brukar dras med av allvaret och den stora stunden i kyrkan.
Och vi håller tummarna för att du inte snubblar
Kramis
Ang, föräldrarrådet, så har jag idag fått in 3 av 16st, brev med pengar....
Klänning har jag inte hittat med jag skall på Anges Olsson den 26/5, så det känns lite pirrigt, samtidigt som det kommer att kännas olustigt att stå där i brudklänning... "skall jag gifta mig"? :) Ibland känns det lite overkligt, men det är nog för att det är så långt kvar.
Vad har ni hittat för klänningar??
Hallenbrud: Nej nu för tiden bor jag inte i Berg men har bott där och har mitt föräldrahem där (Hobbyväxthuset) och därför valet av kyrka. Jag har alltid sagt att om jag någon gång ska gifta mig så blir det i Bergs kyrka. Vi bor i Östersund nu (nyss hit/hemflyttad från Västernorrland).
Klänningen är en dröm, den är helt underbar. Rak och inga krusiduller, med en jacka till. Tyget är jätteskönt att bära och jag ser fram emot att klä mig på lördag.
Ja hu vad nära det är. I morgon ska vi på systemet, vi ska handla det sista på stan (strumpor till mig och sonen bl a) och vi ska duka. Så det blir en del bilåkande. Vi ska också till pappa och kolla om han fått blommor och så.
Min stackars tärna har fått jätteont i ryggen och får inte sitta. Hon ska på behandling i morgon och hoppas hon kan vara med på lördag men hon säger själv att hon SKA vara med.
Cissillia: Kände precis så som du beskriver när jag provade min brudklänning, det blev liksom allvar av det hela!
Känt att höra, jag trodde jag började att inte skulle bli av,
Vart har du hittat din klänning? Jag skall till Anges Olsson den 26 och hoppas på att hitta min drömklänning.
Hej Klok o Cisilla!
Jag e här jag med!
Skulle försöka länka in min klänning hit så ni kan titta på den men jag lyckades inte
Den är hursomhelst två delad, en kjol med ett litet släp och sen en halterneck topp till det. Den är jättefin och så där enkel som jag ville ha den.
Har nog ännu inte fattat att jag ska ha den på mig snart och i kyrkan och allt
Klok; klart att din tärna kommer att vara med, min bästa väninna satt med värkar på min 30års fest vid middagen och åkte direkt till förlossningen efter kaffet
Man vill vara med när det är så viktigt som bröllop.
Cisilla; Heja, hela tre av sexton! Starkt jobbat Resten dyker nog upp samma eller dan efter tiden e ute...
Kramis
Hallenbrud: När var det du skulle gifta dig, har säkert läst det men hjärnan är lite underlig just nu!
Cissillia: Jag har hittat världens mest underbara tjej som sytt åt mig, hon bor i Los - Hälsingland - 20 mil från Östersund men det har varit värt resorna!
Jämtar är väl kanske inte riktigt som andra, vi hinner
Cissillia: Kolla på Anjos också, dom har en hel del. Vi har hyrt frockcoat till M2B där och betalar 1600 för allt inkl skor och det tyckte inte jag var dyrt.
Vi gifter oss den 6 augusti, ingen fara
kan tänka mig att hjärnan går på högvarv nu...
Jo att "Jämtar hinner" har jag fått lära mig med tiden. Men det är också en del av charmen.
Nu är hockeyn över och jag ska försöka pallra mig iväg till sängs.
Kanske hörs vi en sväng imorgon.
Kramis o Sov gott till er båda Klok o Cisilla
Ska också sova, nu är jag nyfärgad i håret och benen rakade så man inte ser ut som en nordsvensk som gått ute hela vintern d v s mycket hårig
Sov gott och kram på er