• Oktober-04

Ny oktobertråd

Ok, någon sistaminuten panik?

Kom imorse på att vi glömt att beställa bröllopstårta. Smart! Det konditoriet vi ville ha sa först att de inte kunde ordna pga för många beställningar och för få bagare. Med darr på rösten gick det dock. Puh!

Idag hämtade jag klänningen... åh. :)

Programmen och bordsplacering är KVAR! Annars allt fixat!

• Svar på tråden Ny oktobertråd
  • Oktoberbride

Jag blev fru förra helgen och hade en helt underbar dag och kväll..

Allt var så perfekt som det kan bli - fotografen som var med oss mellan 09-17 och dokumenterade allt i ett naturligt och spontant bröllopsreportage, klänningen passade bebismagen (gravid i 5:e månaden) och den var sååå fin!, mina syskon som läste bibeltexterna i kyrkan var underbara och min ena tärna som sjöng så fint att min lillebror 15 år gammal grät i kyrkan :).
    Vi läste egna löften i kyrkan och jag grät vid flera tillfällen :)

Maten var kanon och festen flöt på bra tack vare min bästa vän som var toastmaster och tack vare bra bordsplacering..

ENDA minuset med dagen är att jag var så oerhört nervös innan vi skulle gå in i kyrkan - skakade i hela kroppen och hade sån hjärtklappning..

Hoppas att alla ni andra får/haft ett lika underbart bröllop!

• Ciac

Jättegrattis på er alla,snart kan jag oxå titulera mig fru.
    Oktoberbride: jag har samma problem, ändå är jag inte i kyrkan än. Släppte det när du kom in eller var du nervös hela tiden? Tar gärna emot tips om du har. Vi var o övade i lördags o då blev jag som du, hur ska det då bli på lördag?Men det måste ju gå,kan ju inte gärna göra en svensk variant av "Runaway bride"..

• ulrisja

Grattis till er andra som också har gift er. Vårat bröllop i lördags blev helt fantastiskt, det är bästa dagen i våra liv tycker vi båda två. Jag var rädd för att vi skulle vara nervösa. Eftersom när vi tränade gick det inte så bra när vi skulle säga alla namn m.m. Både jag och min man var hel lugna, inte ett dugg nervösa så det var skönt. Synd bara att den underbara bröllopsdagen gick så fort.

• Oktoberbride

Ciac: Jag trodde att jag skulle vara coollugn.. Dagen innan var jag helcool
    Nervositeten kom när vi var påväg till kyrkan och när vi satt o gömde oss i rummet innan vigseln skulle börja hade jag både hjärtklappning, kallsvettades och skakade i händerna

Det enda tipset jag har är att andas några djuupa andetag innan ni går in,
    Håll huvudet högt och titta folk i ögonen - det är ju bara er familj och släkt och vänner! Tror att nervositeten lägger sig lättare när man inser att man inte är i direktsänd världstv Utan att det är ens eget bröllop med nära och kära som är där för att ni och de vill det!

Min nervositet släppte efter kanske 10 min och jag ångrar så att jag inte tog några extra djupa andetag innan och tvingade mig själv att titta folk i ögonen istället för att livrädd fästa blicken neråt/framåt..

Hoppas att allt går bra och att du får en underbar dag!
    Njut av varenda sekund!

• Ciac

Tack, Oktoberbride!! Ska försöka tänka på det. Men det måste vara hemskt om man som du tror att man ska vara lugn, jag vet ju iallafall vilket nervo jag är.
    Återkommer efter lördagens (pr)övningar. Tror iofs inte att jag kan hålla mig härifrån idagarna innan.

• Stina.P

Tänkte bara passa på att önska de sista oktoberbrudarna 2004 ett stort Lycka till!

Njut av dagen, släpp kontrollbehoven, njut av din respektive och släpp loss.

Ha en underbar dag.

Kramar från Stina P nu mera Stina S

• Ciac

Vad var det jag sa...kunde inte hålla mig härifrån. varit o fixat naglarna ikväll och känner mig sååå tjusig. Hoppas bara dom håller till lördag. Får se om man får lite sömn inatt. Ska prova iallafall...natti natti

• fröken Dammråtta

Ett stort LYCKA TILL till er alla som slår till i helgen!
    Själva har vi bokat in oss på ett hotell för att bara få rå om varandra. Den här veckan efter har också gått i ett oerhört tempo, vi är jätteslitna!
    Kram på er!

• Ciac

Jaha, då var 9 månaders planering över..nu är jag fru! Det blir nog värst för maken som tagit mitt efternamn.
    Vi hade en helt underbar dag, trots vädret. Kände mig som världens vackraste brud. Jag var helt lugn i kyrkan o kunde verkligen njuta av allt o insupa alla intryck. Ska bli spännande att se filmerna sen. En jättetrevlig festkväll med nära o kära efteråt. Som sagt innan, synd att allt går så fort. Ha det gott på er alla o grattis till er andra som blev man o fru i helgen!! Kramar från fru Corfitzen

• Oktoberbride

Ciac: Härligt att er dag blev lyckad!
    Måste ju fråga dig om du är släkt med Corfitzen på Lidingö?

• Ciac

Nä, inte vad jag vet. Trodde vår familj var ensamma i Sverige med vår stavning. Men man vet ju aldrig!

Svar på tråden Ny oktobertråd