• Loowwe

Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop? Tråd 2

Förra tråden blev populär, därför fortsätter vi nu med tråd 2.

(Tråd 1: www.brollopstorget.se/Forum-1-13/m3222397.html)

Undrar vilka dumma konstiga kommentarer ni har fått?

Min sambos kompis som sa lite skämtsamt att giftemål är ett närmare steg mot skilsmässa!!!! Grrrr.... för dessa urkorkade kommentarer från folk!

Dela gärna med dig så vi kan få morra tillsammans mot dessa människor...

• Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop? Tråd 2
  • tattar-Emma

J D skrev 2009-07-18 18:10:49 följande:

Antar att vi jurister borde nöja oss med oheliga förbund som lämnar våra barn i en sämre juridisk ställning om den ena parten dör.
    Hur ändras barnens juridiska ställning om man gifter sig? Trodde det bara var brudparets ställning som ändrades, nu blir jag orolig
  • KatjaB

Malin och Joel skrev 2009-08-08 18:27:29 följande:

En ganska rolig kommentar från min mamma: "har du varit hos doktorn?"Tips: börja inte med "vi har ngt roligt att berätta" och förutsätt att personen förstått vad när den utropar "åh vad roligt, grattis! när blir det?" Nä, barnbarn får stackars lilla mamma vänta på ett tag till
    hahaha asgarvar
  • Red Scarlet

tattar-Emma skrev 2009-08-15 14:33:30 följande:

J D skrev 2009-07-18 18:10:49 följande:
    Hur ändras barnens juridiska ställning om man gifter sig? Trodde det bara var brudparets ställning som ändrades, nu blir jag orolig
    Off topic, Det är väl att den andre föräldern inte automatiskt ärver allt vid dödsfall (och i och med detta inte heller barnen) och samma sak gäller vid eventuell skilsmässa. Kapitalet kan försvinna på vägen om man inte har skrivit specificerade samboavtal..eller? Annars vet jag inte om det är så stor skillnad just för barnens räkning.
  • JustMeAndMyLove

Har inget med bröllopet att göra men är en KORKAD jä**a kommentar:
    M på arbetsintervju hos gubbe. När han frågar vad hennes sambo jobbar med säger hon: Hon ska studera i höst.
    Han svarar efter en kort tystnad:

"Jaha ja! Du är en sån där homosexuell!!?? Jaha ja... ja där ser man. En sån alltså...."

Kan ju tillägga att hon inte fick jobbet....

M tyckte det var riktigt obehagligt eftersom han blev så högljudd och sen betedde sig otrevligt under resten av intervjun. Själv har jag lust att gå dit och klappa ner honom.. J**** Svin
    *förbannad*

• tattar-Emma

Red Scarlet skrev 2009-08-15 15:23:13 följande:

tattar-Emma skrev 2009-08-15 14:33:30 följande:Off topic, Det är väl att den andre föräldern inte automatiskt ärver allt vid dödsfall (och i och med detta inte heller barnen) och samma sak gäller vid eventuell skilsmässa. Kapitalet kan försvinna på vägen om man inte har skrivit specificerade samboavtal..eller? Annars vet jag inte om det är så stor skillnad just för barnens räkning.
    Om man är gift ärver den andra föräldern allt. Annars barnen. Visst är det trygghet för barnen att överlevande föräldern kan ha kvar huset, men rent krasst är det ju bra för dem att själva få ärva...
  • bellrik

i måndags (den 10 aug) hade jag inte klart: ringen, klänning, hade ingen präst, ingen tårta, fick inte tag i min caterare, transportet till och från kyrkan var inte klar, har inte träffat prästen, har inte gjort festprogram eller vigselprogram, har inte träffat kantorn plus min tärna är i indonesien och min blivande make jobbar utomland. Vi gifter oss om 20 dagar. plus att jag jobba 195 timmar/mån (natt dessutom) Då fick jag höra att jag stirrade upp mig och att allt nog löser sig, att jag var en verkligen bridzilla...

• JustMeAndMyLove

:O Bridezilla?
    Till och med jag fick ont i magen av bara tanken! OCh då är jag rätt så obrydd av mig, haha
    Hoppas du får ihop allt, lycka till!

bellrik skrev 2009-08-15 18:41:26 följande:
    i måndags (den 10 aug) hade jag inte klart: ringen, klänning, hade ingen präst, ingen tårta, fick inte tag i min caterare, transportet till och från kyrkan var inte klar, har inte träffat prästen, har inte gjort festprogram eller vigselprogram, har inte träffat kantorn plus min tärna är i indonesien och min blivande make jobbar utomland. Vi gifter oss om 20 dagar. plus att jag jobba 195 timmar/mån (natt dessutom) Då fick jag höra att jag stirrade upp mig och att allt nog löser sig, att jag var en verkligen bridzilla...
  • bellrik

Redan nu har mycket löst sig men inte allt! Men vi jobbar på det, men att bli kalld bridzilla är inte det man behöver höra i det läget. Typ kan jag göra nåt? Hade känt bättre.. :)

• Aleta

Grrr vilken typ!

JustMeAndMyLove skrev 2009-08-15 16:43:00 följande:
    Har inget med bröllopet att göra men är en KORKAD jä**a kommentar:M på arbetsintervju hos gubbe. När han frågar vad hennes sambo jobbar med säger hon: Hon ska studera i höst.Han svarar efter en kort tystnad:"Jaha ja! Du är en sån där homosexuell!!?? Jaha ja... ja där ser man. En sån alltså...."Kan ju tillägga att hon inte fick jobbet....M tyckte det var riktigt obehagligt eftersom han blev så högljudd och sen betedde sig otrevligt under resten av intervjun. Själv har jag lust att gå dit och klappa ner honom.. J**** Svin*förbannad*
  • KatjaB
    JustMeAndMyLove skrev 2009-08-15 16:43:00 följande:
    Har inget med bröllopet att göra men är en KORKAD jä**a kommentar:M på arbetsintervju hos gubbe. När han frågar vad hennes sambo jobbar med säger hon: Hon ska studera i höst.Han svarar efter en kort tystnad:"Jaha ja! Du är en sån där homosexuell!!?? Jaha ja... ja där ser man. En sån alltså...."Kan ju tillägga att hon inte fick jobbet....M tyckte det var riktigt obehagligt eftersom han blev så högljudd och sen betedde sig otrevligt under resten av intervjun. Själv har jag lust att gå dit och klappa ner honom.. J**** Svin*förbannad*
    vilken jävla idiot! Egentligen borde ni ju anmäla honom för hur han betedde sig, eller gå till lokalpressen.
  • ceybitz

När vi berättade för föräldrarna att vi skulle gifta oss på nyårsafton sa min mamma: Ni kan ju inte gifta er på vitern! Man måste ha det på sommaren så att man kan vara ute.

(varför då liksom? bara för att mina syskon haft sommarbröllop)

Nästa gång vi träffar föräldrarna säger mamma: Jag har tänkt över hela den här bröllopsgrejen, och det är okej att ni har ett vinterbröllop.

(haha tack liksom. var bara det godkännandet jag väntade på! trots att vi redan bokat lokal ;-P )

• KatjaB

här är det tvärtom, varenda människa i min familj och min mormor har gift sig på nyårsafton. Vi är väldigt radikala som väljer att ha sommarbröllop, haha

ceybitz skrev 2009-08-16 09:57:11 följande:
    När vi berättade för föräldrarna att vi skulle gifta oss på nyårsafton sa min mamma: Ni kan ju inte gifta er på vitern! Man måste ha det på sommaren så att man kan vara ute.(varför då liksom? bara för att mina syskon haft sommarbröllop)Nästa gång vi träffar föräldrarna säger mamma: Jag har tänkt över hela den här bröllopsgrejen, och det är okej att ni har ett vinterbröllop. (haha tack liksom. var bara det godkännandet jag väntade på! trots att vi redan bokat lokal ;-P )
  • 090208

ceybitz:

Det låter ju jätteroligt!! Hade nästan varit ännu roligare om hon sagt att det inte är ok.

• Skogsälvan

Min pappa är så j**a negativ. När jag berättade om att vi beställt ringen och vad den kostar säger han: "vad onödigt för någon man ändå aldrig har på sig". Bara för att han inte har sin på sig. När jag svarar att jag kommer att ha den på mig alltid och att jag vill ha en ring jag trivs med så säger han: "ja men den betyder ju ändå inget".

Surgubbe!!!

• Ellabay
    Skogsälvan skrev 2009-08-16 22:40:13 följande:
    Min pappa är så j**a negativ. När jag berättade om att vi beställt ringen och vad den kostar säger han: "vad onödigt för någon man ändå aldrig har på sig". Bara för att han inte har sin på sig. När jag svarar att jag kommer att ha den på mig alltid och att jag vill ha en ring jag trivs med så säger han: "ja men den betyder ju ändå inget". Surgubbe!!!
    fyfan vad arg jag hade blivit om det var min egen pappa.
    Såna negativa människor finns det tyvärr allt för mkt av.
    Man ska inte behöva förklara varför man ska ha ringen på sig det är en självklarhet och ringen betyder så mycket mer. Det är ett av våra tecken på att vi valt att leva våra liv tillsammans. MORR!!!
  • Mörk Ängel

Jag har läst tråden och tänkt att vi nog inte har några som skulle yttra några dumheter, men nu när vi förlovat oss så har det faktiskt hänt.

Min fästmans pappa sa att "ja, nu för tiden är det ju inte svårt att skilja sig". Jag blev helt chockad och svarade att "den planen har vi inte, utan den dagen vi gifter oss så är det för alltid". Han menar inget illa utan uttrycker sig bara som ett klantarsle ibland, vilket kan bero på att han inte är svensk så att saker kommer ut lite dumt ibland.

• 090208

För att han inte är svensk så säger han dumma saker?? Lät kul!

• Mörk Ängel
    090208 skrev 2009-08-18 06:49:17 följande:
    För att han inte är svensk så säger han dumma saker?? Lät kul!
    Jag menar ju pga. språkbarriären såklart!
    Han kanske hade något mer i tanken men fick inte fram det på svenska så han tog halva meningen, vilket var att det är lätt att skilja sig. Egentligen kanske han tänkte att det är många som skiljer sig för att det är så lätt att skilja sig idag. Typ!
Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop? Tråd 2