• Telis
    Äldre 28 Apr 09:09
    889602 visningar
    9761 svar
    9761
    889602

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Lapine­tte
    Äldre 26 Jul 19:23

    Ja, här ska vi också snart ut i solen. Klockan är 10.00, det är varmt och solen skiner utanför hotellfönstret. Tänkte ta en tripp utmed kusten idag dvs Malibu, Santa Monica och Venice beach. Igår vandrade vi runt i Hollywood samt hade en fantastisk middag uppe i bergen med utsikt över hela LA.

    Om jag ska försöka att hålla mig till trådämnet så är nog mensen på väg och häromkvällen hade vi ett lite alvarligare samtal om adoption och framtiden. Jag känner inte alls för att fortsätta med IVF. Förstår inte varför jag ska genomgå något så nervpressande som inte ger resultat. Maken är med på noterna.

    Piggelin - har ni också tagit beslut eller ska ni diskutera igen efter sommaren (fler barn)? Jag tror att man måste gå efter magkänslan. Det som känns bäst för er. Min mage säger nej till fler IVFer.

    Cissi - ni verkar ha haft en skön sommar. Så det var så kallt i Kroatien. Hoppas det är bättre nu för makens bror plus familj är där och semestrar.

    Härlig bröllopsvideo. Jag och maken satt och tittade på den.

  • Piggel­in1
    Äldre 26 Jul 20:03

    Härligt Lappis - låter som ni har en underbar semester!
    Hmm, vad ska man säga ang detta med fler barn eller ej. Vi har väl egentligen inte bestämt oss & jag är lika osäker nu som i våras. Det jag vet just precis nu (& som det känns i magen), så är det iaf helt OK om vi "nöjer oss" med Amanda. Vi har det bra vi tre tillsammans & jag tror att vi kommer att lägga ev beslut påå is ett tag till. Skulle det då vara "försent" pga min ålder, då får det vara så. Mannen är ju inte purung han heller, han är ju sju år äldre än jag.

    EA- kul med MC-tur!

  • Piggel­in1
    Äldre 26 Jul 20:10

    Lappis igen - vad skönt att ni kommit till ett beslut att skippa fler ivf'er. Man ska gå på magkänslan, precis som du säger

  • Piggel­in1
    Äldre 26 Jul 20:14

    En HELT annan sak - jeeesus vad jag tycker synd om er Sthlm:are när ni ska köpa skaldjur!!
    Var inne & spanade runt i Östermalmshallen i veckan & jag höll på att få dåndimpen när jag såg vad havskräftor (690 kr/kg) & räkor (480 kr/kg) kostade Ok,just Östermalmshallen är väl knappast billigast i stan, men jag höll på att smälla av när jag såg priserna Här i Götet tycker jag att räkorna börjar bli väl dyra när de ligger uppåt 200 kr kilot & havskräftor för mer än 250-300 kr kilot, då brukar jag börja dra öronen åt mig...
    Det finns en & annan fördel med att bo på Västkusten

  • Äldre 26 Jul 22:33
    nennesjuttioåtta skrev 2009-07-21 21:14:35 följande:
    Vickanha det gott i skogen, men hörru - ska du inte överväga att prova illamåendetabletter ändå??? Hur känner du i övrigt, vill du eller vill du inte vara gravid? För man skulle kunna tolka det som att du känner att så länge du mår illa så har du något annat att klaga på än själva graviditeten (som är det du egentligen vill gnälla över (men inte vågar). Du är free to speak här. Men det är klart att jag kan ha fel och ber om ursäkt i så fall.
    Tjoho!! Vickan is back!

    Skogen gick BRA! Spydde bara pyttelite imorse, annars har veckan gått strålande! Har haft SJUKT skojigt! Och jag har inte tältat med maken, han var på annat håll. Jag har roat mig i den föreningsvärld som jag lever i men som jag inte skriver om speciellt ofta här... (eftersom det LÄTT skulle kunna avslöjas vem jag är i så fall...).

    Och Nennegumman - jag är en elak galning.. eller en velpotta.. eller jaaa... men inte 17 vet jag om jag vill vara gravid. Just nu känner jag mest att "jaha, nu är jag gravid och jag blir säkert glad när ungen tittar ut". Varken mer el mindre än så.
  • Äldre 26 Jul 22:43

    Nu har jag läst ikapp också.

    Passionsblomman - vem vet.. jag kanske kommer och spanar på huset?!?! *grattiskram*

    Illamåendet - dämpades av frisk luft och mycket fniss. Få se hur det går när jag nu är åter i civilisationen.

    *kram till alla som behöver en*

  • MSW
    Äldre 27 Jul 09:50

    Godmorgon!

    Vickan: Så härligt att det gått bra under veckan!

    Här är vi fortsatt förkylda, mest jag! Nu jobbar maken sin sista vecka innan semestern, så efter denn a veckan vet jag inte hur mycket jag kommer vara här inne! (A hjälper mig att skriva ifall ngn undrar )
    Ska bli skönt när han har semester.. Fast sen vet vi juh inte ännu hur saker och ting blir i höst! Jaja, allt löser sig!

  • MSW
    Äldre 27 Jul 09:51

    Och cicci: Roligt att få lite livstecken från dig! Jobbigt att du/ni inte kan bestämma er om namnen! Ni får döpa henne till Emelie-Louise eller någon annan kompromiss.. Heller komma på något helt annat?

  • MSW
    Äldre 27 Jul 09:52

    Eller, såklart, och inte heller!

  • MSW
    Äldre 27 Jul 09:59

    Piggan: Om ni kör ingången som i klippet så undrar jag om man inte kan få komma på bröllopet?? så förvånad man hade blivit! Men så roligt!

  • muggle­s
    Äldre 27 Jul 11:29

    Piggelin: vad skönt att ni känner att ni kan nöja er med Amanda. Det är ju absolut inget fel med att ha ett barn! Jag känner faktiskt just nu 2 par till som har bestämt sig för det. Och beslutet var absolut inte självklart för oss att skaffa en till som ni vet.
    Härligt bröllopsklipp på youtube! Vad duktiga flera av dem var på att dansa! Det kunde annars ha blivit riktigt pinsamt...

    Lappis: låter härligt med sol och värme - ngt jag längtar efter. Vi kom väldigt nära att boka en sista-minuten med Langley men funderade 10 min för länge - sedan var den borta. Så då "sparade" vi 15000 kr (resan kostade 12000 men sedan får man ju alltid räkna på lite mer). Bra att ha till huset(?) om det nu blir ngt.

  • kängu
    Äldre 27 Jul 12:23

    Vickan, skönt att du har sluppit spy och att veckan varit kul!!

    Muggles, jag vill också ha sol och värme, känns som att det är höst redan! Igår när vi var på kvällspromenad var det 15 grader... burr!!

    MSW- Hoppas att du blir av med förkylningen snart!

  • kängu
    Äldre 27 Jul 12:24

    Lappis, låter som att ni har en underbar semester!!!!

  • Telis
    Äldre 27 Jul 17:18

    Hej hej!

    Jag har haft en jättetrevlig helg men världens sötaste lilla tvååring men oh boy vad det var jobbigt. Hon pratar oavbrutet som en papegoja och sitter inte sitta en sekund. Man måste hålla koll på henne varenda sekund annars har hon stoppat in fingrarna i eluttaget, svingat sig ut från balkongen eller provat att äta blomgödning. Det känns som paradiset att sitta på jobbet idag.

    Oj, jag såg att tråden går ut i morgon!

    Jag fixar en ny så att vi inte blir "utelåsta" från BT så kan ju någon annan starta nästa gång!

  • Telis
    Äldre 27 Jul 17:21

    Så, ny tråd finns här:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

    Välkomna!

    (Och ursäkta det enormt fantasilösa trådnamnet! Jag är hungrig och vill hem till middagen. )

  • Bluebr­ide
    Äldre 27 Jul 17:47

    hej tjejer, hur mår ni?

Svar på tråden Livets stora och små frågor