• MissieA

9 maj 2009 - brudar!

Hej alla brudar!

Vi har bestämt datum och det blev 9 maj, så nu undrar jag ifall det finns några fler som har bestämt sig för det datumet?

Vi kanske kan följa varandras planering :-d

• Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar!
  • Tindragull

Får man vara med???
    Ja och m2b har precis bestämt vårt datum! 9 maj blir dagen och kapell, präst och festlokalär bokad...
    Jag har beställt skor, men mer är inte gjort än.... :)
    Ligger jag efter eller????? :D

• Tindragull

Nämen va???????
    Jag är också från Halmstad! Eller närmare sagt Oskarström!
    Kommer gifta mig i skavböke. :)
    Jag är 32 år. m2b är 37. :)

MissieA skrev 2008-10-02 22:01:41 följande:
    Hehehe då kan det vara bra att ha någon som kan hjälpa dig kul att du hittade en lösning.Var bor alla brudar då och hur gamla är ni?? Jag bor i halmstad och är 21 men bröllopet blir av i gislaved.
  • Tindragull

Glömde ju...
    #Hår & make: Har fixat så att jag blir fin i håret och får en fin sminkning. Gratis! Inte dumt att ha en syster som jobbat inom sminkbranchen... :)

#Fotografering: Fotograf blir en vän med systemkamera. Vi lägger inte pengar på en "riktig fotograf".

#Dekorationer: Har vi börjat fundera på... Vi kör ett vitt & grönt bröllop, så liljekonvaljer kommer finnas på bordet. Har en väninna som har ljuskoppar som jag ska få låna. Både till att ha blommor i och andra dekorationer. Grön gelé kan man ju göra i dem ganska lätt och sedan peta i vad man tycker ser trevligt ut. Bordsplaceringshållare får jag också låna.

#Bordsplaceringskort: gör jag själv, inbjudningskorten likaså.

#Buketter och blommor till dekoration kommer antagligen en väninnas väninna (som är utbildad florist) fixa rätt billigt. Min bukett kommer ha vita liljor och nåt mer.

#Klädsel: Klänning kommer jag antagligen beställa från millys. Denna fast med gröna broderier: www.millybridal.com/store/comersus_viewItem1.asp&idCategory=50
    Dottern 4½ år (närmare 5 vid vigseln) får kanske den här: www.littleprincess.se/shop/littleprincess/images/shop/Ebba_M.jpg
    m2b ska ha svarta jeans, ljusgrön skjorta och mörk kavaj (han gillar INTE att klä upp sig) och lille sonen som då kommer vara 15 månader får samma klädsel som sin far...

Vår budget är riktigt tight. 15.000 har vi räknat med och det ska räcka... :) Jag drar in och sparar och ordnar själv för att det ska bli riktigt billigt...

• anja1661

15000???!!! oj det e bra gjort om ni nu verkligen kan hålla den kostnaden! *håller tummarna*
    vad blir det för mat? dety är ju en stor post. och ringar?

• anja1661

min klänning har kommit nu! den är underbar.
    beställde den 1dec från milly och den 19 kom den!!!
    jag betalade 1800kr för den och tillsammans med en tärnklänning och en underkjol så blev det 3495kr!!!!

• elsi

Allting är avbokad här.... vi åka utomlands! bara vi två, och sen ska ha en fest när vi komma hem.

• Tindragull

Ja, alltså, vi kär inte nån femrätters direkt... Det blir buffé och den kostar 80:-/person. Då blir det inte så himla dyrt. Tårtan kostar 35:-/bit. Sedan lånar jag ihop en massa av det man "behöver". Lokalen är billig (700 och där finns allt porslin redan. Vi kommer inte ha fri alkohol, utan vi bjuder på dricka till maten och sen blir det självkostnadspris i baren. (åker till Tyskland och handlar)
    Ringar blir inga dyra och de ligger lite halvt utanför budgeten. Fast jag hade kunnat på in hela den posten i budgeten också utan att den skulle öka så mycket... Då drarjag in duktigt på nåt annat... Jag har rtt livlig fantasi och brukar kunna få ihop saker utan att lägga hur mycket pengar som helst på det....

anja1661 skrev 2008-12-20 08:39:17 följande:
    15000???!!! oj det e bra gjort om ni nu verkligen kan hålla den kostnaden! *håller tummarna*vad blir det för mat? dety är ju en stor post. och ringar?
  • Tindragull

Åh, vad roligt! Vilken klänning har du beställt?

anja1661 skrev 2008-12-20 08:40:44 följande:
    min klänning har kommit nu! den är underbar.beställde den 1dec från milly och den 19 kom den!!!jag betalade 1800kr för den och tillsammans med en tärnklänning och en underkjol så blev det 3495kr!!!!
  • ElinPierre

Varför åker ni till Tyskland om ni ska ha självkostnadsbbar? Då blir det ju dyrare för er iom resan, och handlar man från bolaget får man lämna tillbaka alla oöppnade flaskor!!
    Ett tips bara..

Tindragull skrev 2008-12-21 10:16:43 följande:
    Ja, alltså, vi kär inte nån femrätters direkt... Det blir buffé och den kostar 80:-/person. Då blir det inte så himla dyrt. Tårtan kostar 35:-/bit. Sedan lånar jag ihop en massa av det man "behöver". Lokalen är billig (700 och där finns allt porslin redan. Vi kommer inte ha fri alkohol, utan vi bjuder på dricka till maten och sen blir det självkostnadspris i baren. (åker till Tyskland och handlar)Ringar blir inga dyra och de ligger lite halvt utanför budgeten. Fast jag hade kunnat på in hela den posten i budgeten också utan att den skulle öka så mycket... Då drarjag in duktigt på nåt annat... Jag har rtt livlig fantasi och brukar kunna få ihop saker utan att lägga hur mycket pengar som helst på det....
  • anja1661
    Tindragull skrev 2008-12-21 10:18:00 följande:
    Åh, vad roligt! Vilken klänning har du beställt?
    titta i mitt galleri så ser du den! den heter felicity på millybridal.com
  • Tindragull

För det som blir över säljer vi vidare sen. Och vi vill inte att folk ska behöva göra av med en halv förmögenhet i baren... Och det är inte sååå dyrt att åka till Tyskland och handl. Speciellt inte om man handlar såna mängder att man kan sälja vidare och få resan betald... :)

ElinPierre skrev 2008-12-21 12:37:33 följande:
    Varför åker ni till Tyskland om ni ska ha självkostnadsbbar? Då blir det ju dyrare för er iom resan, och handlar man från bolaget får man lämna tillbaka alla oöppnade flaskor!!Ett tips bara..
  • ElinPierre

Aahh.. Då är jag med
    Själva bor vi typ 40-50 mil norr om GBG (om jag ska ta den närmsta riktigt stora staden) så för oss blir det olidligt långt omöjligt att inte ha minst en övernattning.. Så det var mest därför jag tänkte.. tihi

Tindragull skrev 2008-12-21 20:22:14 följande:
    För det som blir över säljer vi vidare sen. Och vi vill inte att folk ska behöva göra av med en halv förmögenhet i baren... Och det är inte sååå dyrt att åka till Tyskland och handl. Speciellt inte om man handlar såna mängder att man kan sälja vidare och få resan betald... :)
  • Tindragull

Då fattar jag att du reagerade! En annan bor ju typ 55-65 mil söder om dig då ju..... ;) Liiite närmre...

ElinPierre skrev 2008-12-21 21:54:04 följande:
    Aahh.. Då är jag med Själva bor vi typ 40-50 mil norr om GBG (om jag ska ta den närmsta riktigt stora staden) så för oss blir det olidligt långt omöjligt att inte ha minst en övernattning.. Så det var mest därför jag tänkte.. tihi
Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar!