• MissieA

9 maj 2009 - brudar!

Hej alla brudar!

Vi har bestämt datum och det blev 9 maj, så nu undrar jag ifall det finns några fler som har bestämt sig för det datumet?

Vi kanske kan följa varandras planering :-d

• Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar!
  • MissieA
    Villnu skrev 2008-10-01 22:04:34 följande:
    Idag har jag funderat och funderat hela dagen på jobbet... vet inte hur jag ska göra med fotograf eller hår och make. Vi vill ju läggga så mycket som möjligt på resa men sen så vill man ju vara riktigt fin på sin dag. Va skulle ni göra???
    Jag hade lagt pengar på fotograf för bilderna kommer ni ha som minne resten av livet + håret för jag vill att det ska hålla hela dagen, men det beror på hur du ska ha det. Jag kommer lägga pengar på smink med, men det kanske inte är så nödvändigt om ni inte har en budget för det
  • Villnu

Den frisören jag va och kollade hos skulle ju ta 3000 för hår och make... känns dyrt. Fotografen 800 i timmen så det ska man väl ha råd med förstås :)

• ElinPierre

Har du ingen vän som brukar vara ovanligt snygg i håret och snyggt sminkad? Hon kasnke kan hjälpa dig? Eller om du vill ha utsläppt med lockar tillexempel.. Provar men det själv (med hjälp av tärna kanske?) några gånger så är nog det inga problem..
    Jag funderar på att göra en sned inbakad fläta i luggen och ha resten utsläppt. Det ska min tärna få fixa!
    Sminket finns en tjej som skulle vilja hjälpa mig, hon ska få testa, får vi se om det behövs, annars sminkar jag mig själv.. Inte för att jag är speciellt duktig men för att då kan jag i alla fall inte skylla på någon annan om det blir fel första andra och tredje gången och jag måste stressa.. Hehe.. Bra sminkborttagnings ska jag dock ha ifall det som sagt blir fel..

Fotograf lägger vi också en hel del pengar på.. Men du kanske kan fundera ut någon, tex en foto student i närheten, eller någon som är allmänt duktig. Då kan ni ju använda den "riktiga" i kanske 1 eller 2 timmar och så får den andra dokumentera resten...!?

Hur har ni planerat med mat, alkohol, lull lull (dukning och dekorationer), kläder osv? Något där ni kanske kan dra in på?

Villnu skrev 2008-10-01 22:04:34 följande:
    Idag har jag funderat och funderat hela dagen på jobbet... vet inte hur jag ska göra med fotograf eller hår och make. Vi vill ju läggga så mycket som möjligt på resa men sen så vill man ju vara riktigt fin på sin dag. Va skulle ni göra???
  • fluffinuff

Lycka! Fått en tid hos sömmerskan så nu kan jag få min drömklänning. Och fick ett jättebra jobb igår med så fin lön att jag nästan storknade så nu behöver jag inte oroa mig för att det ska kosta för mycket heller. Svävar på små moln idag....

• Villnu

Själv så sitter jag å pluggar psykologi nu försöker att förtränga allt som har med bröllop att göra men det är inte lätt! Det får nog bli så att en kompis fixar hår och smink sen så lägger jag nog lite på en profisonell fotograf. Sminka mig själv blir nog svårt, sminkar mig lixom aldrig å då menar jag aldrig :)

• ElinPierre

Underbar- Grattis till jobbet och lönen!! Är det till på köpet ett jobb som du gillar???
    Kram

fluffinuff skrev 2008-10-02 12:03:10 följande:
    Lycka! Fått en tid hos sömmerskan så nu kan jag få min drömklänning. Och fick ett jättebra jobb igår med så fin lön att jag nästan storknade så nu behöver jag inte oroa mig för att det ska kosta för mycket heller. Svävar på små moln idag....
  • MissieA
    Villnu skrev 2008-10-02 12:18:03 följande:
    Själv så sitter jag å pluggar psykologi nu försöker att förtränga allt som har med bröllop att göra men det är inte lätt! Det får nog bli så att en kompis fixar hår och smink sen så lägger jag nog lite på en profisonell fotograf. Sminka mig själv blir nog svårt, sminkar mig lixom aldrig å då menar jag aldrig :)
    Hehehe då kan det vara bra att ha någon som kan hjälpa dig kul att du hittade en lösning.

Var bor alla brudar då och hur gamla är ni?? Jag bor i halmstad och är 21 men bröllopet blir av i gislaved.
  • ElinPierre

Jag bor i norraste värmland (vid branäs skidanläggning om någon vet vart det är)i urskogen men flyttar förhoppningsvis till Karlstad eller någon annan stad inom de närmasta 2 åren och pluggar. Sen hoppas vi nog på att flytta tillbaka hit till vårt fina hus när vi tänkte bli vuxna med riktiga jobb och kanske till och med familj...

Jag är 24 och min sambo 37... ;o)

• MissieA
    ElinPierre skrev 2008-10-02 22:05:30 följande:
    Jag bor i norraste värmland (vid branäs skidanläggning om någon vet vart det är)i urskogen men flyttar förhoppningsvis till Karlstad eller någon annan stad inom de närmasta 2 åren och pluggar. Sen hoppas vi nog på att flytta tillbaka hit till vårt fina hus när vi tänkte bli vuxna med riktiga jobb och kanske till och med familj...Jag är 24 och min sambo 37... ;o)
    Det är kul att komma till en ny stad kan jag säga flyttade till halmstad för en månad sen.. Var ska ni ha bröllopet då?
  • ElinPierre

Vi kommer att gifta oss här uppe, Min familj finns här och vi har bott här tillsammans i 6 år tror jag det blir nu.. Så det blir här!
    Ja, jag hoppas att det blir bra med flytt, jag skulle kunna tänka mig att flytta långt bort men P vill helst ha ganska nära till våra familjer.. Men det som först och främst får bestämma är vart vi vill plugga....

MissieA skrev 2008-10-02 22:20:02 följande:
    Det är kul att komma till en ny stad kan jag säga flyttade till halmstad för en månad sen.. Var ska ni ha bröllopet då?
Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar!