9 maj 2009 - brudar!
Hej alla brudar!
Vi har bestämt datum och det blev 9 maj, så nu undrar jag ifall det finns några fler som har bestämt sig för det datumet?
Vi kanske kan följa varandras planering :-d
Hej alla brudar!
Vi har bestämt datum och det blev 9 maj, så nu undrar jag ifall det finns några fler som har bestämt sig för det datumet?
Vi kanske kan följa varandras planering :-d
Klart du ska ha de skorna, gillar du dem så bry dig inte om färgen! Funderar själv på att ha knalliga skor.. Skulle helst ha rött men eftersom färgtemat kommer bli grönt och vitt så känns det lite tokigt.. Och grönt känns ju inte så hippt kanske... Hmm..
Hur är det för er, hur intresserade är era M2b av bröllopet? Hur mycket hjälper dem till? Vad gör de? och tar de några egna initiativ??
Inga egna initativ nej, men han har inga problem att hjälpa till när jag väl säger åt honom : ) Han har haft kontakt med vigselförättare, ska ringa runt till fotografer, han har valt ut pappret och ska göra festprogrammen och inbjudningarna. Och har faktiskt helt självmant bläddrat i bröllopstidningar (shock!)
Eller chock kanske det stavas
Min m2b är med och planerar saker och faktiskt gör grejer med hehe. Han bokade lokalen och bandet däremot tycker han att jag stressar när det gäller bröllopet och att det finns gott om tid kvar med småsakerna. Han hittade också inbjudningskorten, men vi bestämde oss för dem tillsammans så han är väldigt duktig hehe.
Jag tycker med att du ska ta de skorna Vi ska vigas kl 17, tycker ni att det är sent? Vi ska ha en borglig vigsel inför gästerna i lokalen så den kommer bara ta några minuter, sen kommer festen att hålla på väldigt länge.. till minst 3
ja då kör jag nog på dem skorna!
i vår lokal får man bara spela till kl 01 men jag ska söka tillstånd till 03 tänkte jag.
Vi kommer att vigas kl 16, transport och mingel till det är dax för fest och mat 18-ca 01. Fotografen kl 14. Frissans tid skulle vi komma överens i jan för att anpassa till fotografen men det blir väll runt 9-10 . Skönt att man har bokat allt som har bestämda tider sen får man ta det som det kommer.
Mitt dilema är att jag inte vet hur jag ska göra med barnens hår. Stora tjejen är 10 med långt rakt hår alltid utsläppt med sidobena. Minsta tjejen är tre men har långt hår ner till rumpan, Om man låter hennes hår bli blött har hon korkskruvar men de raknar av pga att det är så långt om man inte använder några stylingsprodukter. killen har också lång hår ner till axlarna men där det snedbena.
han vill helst ha dreds men vi hittar ingen som kan göra. eller en vet vi men hon är så arogant. det blir troligtvis snedlugg som han alltid har.
Flätor är en bra ide håller hela dagen också. Jag brukar göra inbakad fläta ända från luggen.
Idag har jag funderat och funderat hela dagen på jobbet... vet inte hur jag ska göra med fotograf eller hår och make. Vi vill ju läggga så mycket som möjligt på resa men sen så vill man ju vara riktigt fin på sin dag. Va skulle ni göra???
vi har bokat allt. Vår fotograf tar 1800kr för en timmes fotografering. Vi ville gärna ha "riktiga kort" på oss men vi behöver inte betala massor för det. Sedan efter man varit på sin resa och börjar komma ikapp med ekonomin kan man köpa de bilder man vill. De finns ju i 10år hos henne. Dagen kommer ju aldrig åter.
Make och hår gör man ju så sällan så det tycker jag man kan kosta på sig. Om man inte vill betala så mycket kan man be om en fest frisyr istället för bröllop. De lovar inte att den håller lika bra men man får ju en bra grund.
Kanske kan ni dra in på någon annan post typ onödigt lull lull.