• MissieA

9 maj 2009 - brudar!

Hej alla brudar!

Vi har bestämt datum och det blev 9 maj, så nu undrar jag ifall det finns några fler som har bestämt sig för det datumet?

Vi kanske kan följa varandras planering :-d

• Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar!
  • Soon and very soon

hmm, elinpierre: har ju inte hittat någon bild ännu, men har ju ett tag på mig. ska kolla seriöst på jullovet. tackar för uppmuntran..

• anja1661

jag vill ha uppsatt i någon vacker stilfull uppsättning....med pärlor i för att matcha de som kommer finnas i buketten!

har ni tänkt på underkjol än? vet inte om jag sak ha tyll eller ringar? nån som vet om tyll blir varmt om benen?? hur funkar ringarna när man sätter sig ner? står de rakt upp då?

vad kostar en kjol med tre ringar ungefär?? har ett erbjudande att köpa en med 3 för 350kr...e det bra?

• Villnu

Oj oj vart har alla 9 major (eller nåt sånt) tagit vägen??? Själv så har jag inte planerat så jätte mycket så mycket annat som händer. Gubben fick gå från sitt jobb men sen fick han nytt men det är via man power så det är ju bara tre nånader åt gången, har inte råd att han blir arbetslös nu :( Ja ja bara att fortsätta. Är det för sent att skicka ut inbjudningar i början av mars kanske slutet av februari? De flesta verkar vara så tidigt ute.

• MissieA

Jo hos mig har det också hänt väldigt mkt Vi har tittat på dukar och lite annat till festen men inte köpt än men det blir nog snart dags

Jag tror att det är bättre i så fall i slutet av februari för folk behöver ibland ganska lång tid innan att bestämma sig. För annars kan de redan ha bokat in något annat.

Vad har ni köpt hitills?

• Villnu

Klänningen och skor men skorna hade jag innan så hittar jag något annat så kanske det blir det. Har faktiskt bokat kyrka oxå men när jag ringde till prästen och ville komma inom en snar framtid å titta lite mer så tyckte han att jag skulle ringa vaktmästaren och hon ville vi skulle komma dit när det var något speciellt men jag vill ju va där själv å prata lite mer privat så. Men men här på landet har man väl inte bråttom :)

• anja1661

här händer det grejjer! (hos oss asså)
    idag har vi varit på planeringsmöte med lokalägaren.
    nu har vi tittat på lokalen igen, bestämt hur borden ska stå, bestämt tårta med caketoper mm...
    nu återstår bara att bestämma meny av alla dessa mumsiga förslag han hade att visa oss! ojojoj...vad svårt det e!!

vad kommer ni betala för tårtan? vi betalar 30kr/bit...bra tycker jag! då ingår ställning och caketopern oxå!!

vi ska ha den där roliga ni vet där bruden drar sin make i kragen ...hahahha! sååå cool!

• Villnu

Herregud jag har inte ens börjat tänkt på tårta än. Vet att det typ blir lite kallskuret å sen kaffe å tårta. Skippar festen pengarna räcker inte så långt :(

• ElinPierre

Vi har bokat kyrka och präst också!
    Och i morgon ska vi träffa fotografen! ( www.helenahenriksson.com )

Annars är det rätt dött på planeringsfronten.. Ingen av oss orkar riktigt ta tag i saker..

Vad vi köpt.. hmm.. tjjaa.. Caketopper (willowtree- I loooooove it!), korsett (som jag inte ens vet om den funkar till klänningen).. Sen har jag beställt papper till inbjudningar o lite till...
    Sen är det inte så mycket mer.. Men jag VET vad som ska köpas i alla fall.. ;o)

• ElinPierre

Bara de räcker till att ni säger ja till varande- då blir ni ju lyckliga i alla fall!

Villnu skrev 2008-10-20 21:53:27 följande:
    Herregud jag har inte ens börjat tänkt på tårta än. Vet att det typ blir lite kallskuret å sen kaffe å tårta. Skippar festen pengarna räcker inte så långt :(
  • MissieA
    ElinPierre skrev 2008-10-20 22:03:33 följande:
    Bara de räcker till att ni säger ja till varande- då blir ni ju lyckliga i alla fall!
    Håller så med. Festen är bara ett litet plus, men nu börjar jag känna att det ibland kan bli jobbigt med att planera så det slipper ni hehe.

Tårta vet inte vi heller men det kommer inte bli en vanlig marsipantårta. Vad kan man ha annars?
Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar!