• MissieA

9 maj 2009 - brudar!

Hej alla brudar!

Vi har bestämt datum och det blev 9 maj, så nu undrar jag ifall det finns några fler som har bestämt sig för det datumet?

Vi kanske kan följa varandras planering :-d

• Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar!
  • anja1661

ElinPierre: tack!! så underbart!!
    men nu e det nya tag mot nästa tenta som är den 15e dec.....hua!!

• MissieA
    anja1661 skrev 2008-11-19 14:17:23 följande:
    ElinPierre: tack!! så underbart!!men nu e det nya tag mot nästa tenta som är den 15e dec.....hua!!
    Grattis från mig med hehe, jag har en tenta den 13 dec, sen får vi vila någon vecka ialf

Tycker att alla ni har helt underbara dekorationer och väldigt speciella. Vi vet inte vad vi ska ha för dekorationer, vill ha något fint men det kanske räcker med småbuketter och fina ljus eftersom vi har väldigt fina och färgstarka löpare. Vi har också så mkt att göra men jag hoppas att 6 månader räcker hehe.

hur går det annars med era planeringar?
  • ElinPierre

Vi står i stort sett helt stilla med planeringen just nu.. Idag pratade vi lite bröllopsresa och så, och jag slänger väl inte några av mina tankar och vad jag läst till P annars- Ingenting!

Ska nog börja med inbjudningarna snart, och även med att fixa lyktorna som ska hänga i taket..

Och så ska jag nog nästa gång jag träffar min tärna/moster mäta oss båda så att vi kan beställa våra klänningar.. Tycker det är dags nu!

• Soon and very soon

tycker att det är svårt att komma vidare nu. står still! behöver pengar!!!! mycke pengar....

• MissieA
    ElinPierre skrev 2008-11-19 18:33:51 följande:
    Vi står i stort sett helt stilla med planeringen just nu.. Idag pratade vi lite bröllopsresa och så, och jag slänger väl inte några av mina tankar och vad jag läst till P annars- Ingenting!Ska nog börja med inbjudningarna snart, och även med att fixa lyktorna som ska hänga i taket..Och så ska jag nog nästa gång jag träffar min tärna/moster mäta oss båda så att vi kan beställa våra klänningar.. Tycker det är dags nu!
    Vart vill ni åkda på bröllopsresa då?
    Hos oss går det också lite trögt hehe, vi måste nog trycka inbjudningskorten snart. När ska ni sätta ert osa datum??

Soon and very soon: ja det kostar ju en helt del detta. Hur stor är er budget då och hur många gäster blir det?
  • Soon and very soon

missie: vi har budget på 30 utan mat (med sprit) och fotografen tar 7000 resten är rätt så "billigt" men med 2 ungar o vintervantar, csn lån, ena barnet har växt ur typ ALLA kläder och 11000 i hyra så försvinner pengarna ganska snabbt. lägger undan varje månad så vi klara oss o mamma betalar ca 20 inkl mat. men det tar slut såååå fort känns det som.

• ElinPierre

Allra helst skulle vi nog båda vilja åka på en långresa som vi gjorde förra hösten- 5 veckor till thailand. Men eftersom vi förmodligen båda börjar plugga till hösten så behöver vi ju jobba så mycket vi bara kan i sommar, och ja som sagt pluggar vi ju till hösten (och då vill vi helst åka eftersom i alla fall jag får häftiga höstdepressioner).. Så förmodligen blir det en lite kortare vecka i en vecka eller möjligen två nu så länge och sen kanske det blir liite pengar över som en liten startbudget på en långresa (som antagligen inte blir förrän om 3,5 år när vi pluggat klart).. Funderar till och med på att ta en sista minuten resa.. Bara vi får va tillsammans på ett varmt och soligt ställe är vi nöjda!!
    Men inget är bestämt än, så vi får väl se.. hmm.. Som sagt är det viktigast att man komemr iväg och orkar slappa en stund efter bröllopet tror jag!?

Vi pratade lite osa förut faktiskt.. Och jag tror det kanske blir ca en månad innan.. 1 april kanske blir bra!?

Har ni beställt/köpt era klänningar än?

• ElinPierre

Det känns som om vi kommit in i en fas allihopa, där vi ju har det mesta klart för oss hur vi vill ha det, men det är så långt kvar att vi inte riktigt får för oss att göra nåt, det har inte hunnit bli stressat än. Detta stämmer in precis på mig, gör det det på er också?

• Soon and very soon
    ElinPierre skrev 2008-11-19 19:45:30 följande:
    Det känns som om vi kommit in i en fas allihopa, där vi ju har det mesta klart för oss hur vi vill ha det, men det är så långt kvar att vi inte riktigt får för oss att göra nåt, det har inte hunnit bli stressat än. Detta stämmer in precis på mig, gör det det på er också?
    säkert!
  • Villnu

Hej hej allihopa, ser att det händer en del för er, själv så känns det som det står stilla nu. Har jobbat extra en hel del sen gick min mormor bort och eftersom jag jobbar hos mina föräldrar så behövde ju mamma va ledig så då blev det mer jobb... sen så blev en till anställds mamma dåligt så då blev det mer jobb...Nu börjar det stabilisera sig, tror jag. Har hittat en låt jag vill ha i kyrkan iaf :)

Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar!