• Caroli­na1979
    Äldre 14 Apr 13:04
    17833 visningar
    138 svar
    138
    17833

    Göteborgsbrudar 2009

    Hej!

    Visst måste det finnas flera blivande Göteborgsbrudar som gifter sig under 2009?!

    Tänkte det vore kul med en tråd där vi kan samlas, diskutera planering, hjälpa varann med tips och tricks och kanske även träffas!

    Min blivande friade nu i lördags (12/4) och vi gifter oss i slutet av Maj 2009!

  • Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009
  • Tx2
    Äldre 9 Jul 19:55

    MD2009: På ett sätt så vill jag göra det enkelt för mig, låta någon annan fixa allt som har med middagen, servering osv. Men just det där med alkoholen gör att det sticker iväg rejält och vi vill kunna bjuda på hela kvällen. Vill ha en kul fest. Sedan har jag en vän som är otroligt duktig i köket o som säkert gärna vill hjälpa till men då gäller det att hitta en bra lokal o sedan serveringspersonal. Å då går det kanske på ett ut. Mycket att fundera på. Några bra tips på ställen?

    Aha, därav motorcykelkonvojen. Kul att ni skall ha så många gäster.

    : - ) (utan mellanslag)
    Finns många fler, men jag kommer inte ihåg alla (min favorit). En del har på sina presentationer

  • MD2009
    Äldre 10 Jul 16:16

    Tx2: Jag har inga förslag just nu men funderar febrilt och om jag kommer på något så säger jag såklart till. Är det runt Ale ni tänkt er?

    Jo, om vi får ihop en bra planering kan det bli jättekul med så många men fy tusan om så många människor blir sittandes stela och tråkiga.... men det är klart... får väl ställa fram tequila eller något så de kommer igång *skratt* Jag vill verkligen inte ha en stel fest - hellre folk som dansar på borden än folk som sitter stelt och inte vet vad de får göra eller säga. Vad tror du om bruden ställer sig på bordet och skålar? Fniss! Min m2b blir måttligt road isåfall *ler* Nädå, jag ska allt sköta mig hyfsat.

    Nu måste jag testa och se om jag får till några smileys...
    :@) *s* undrans om det funkar....? märker jag strax.

    Som sagt så ska jag fundera över lokaler... Vilka krav har ni?

  • Tx2
    Äldre 10 Jul 16:39

    MD2009: Ale, kungälv. Börjat fundera på dem norra delarna av göteborg. Rymma 70 personer. Helst möjlighet till att ta med egen dryck o mat. Bra om det finns övernattningsmöjligheter. Skall försöka kolla in hembygdsgården i Kärna.

    Glöm inte musiken, brukar göra en fest bra. Och se till att första drycken är stark

    Testar jag med
    B-) :-O

  • MD2009
    Äldre 10 Jul 16:52

    Tx2: Noterat önskemålen för lokal och ska hålla ögon och öron öppna samtidigt som jag gnuggar "geniknölarna"

    Hittade en sida med smileys och kopierade in på min sida...

    Japp - Musik är viktigt. Det blir nog mycket rock, vi är lite rockers bådatvå men han lyssnar på hårdare och jag på mjukare så det blir nog en blandning. Mina absoluta favoriter är Gyllene Tider (som den hårdrockare jag är... Skratt!) så ett par låtar tänkte jag allt smyga in tillsammans med lite annat trallvänligt men det kommer han såklart protestera mot.... hmm.... Han är starkare men jag är smartare *ler*

  • Tx2
    Äldre 11 Jul 09:41

    Hoppas att vi hittar en lokal där man kan ha ett band som spelar. Alt så får vi ha dj. Vill helst inte sitta o fundera på vilka låtar som skall spelas o i vilken ordning.

  • Tx2
    Äldre 11 Jul 09:41

    Hoppas att vi hittar en lokal där man kan ha ett band som spelar. Alt så får vi ha dj. Vill helst inte sitta o fundera på vilka låtar som skall spelas o i vilken ordning.

  • Vendel och Angeli­ca
    Äldre 14 Jul 12:27

    Hej hej i semester tider!

    Kyrka och lokal är bokad
    Lite senare i Augusti än vi trott, men vem brys sig, lokalen är to die for
    Det är inte St Birgittas som är bokat i nu läget, men kan boka först from 1 september... och tja i o med att vi ville ha lokalen så måste vi veta att vi har en kyrka! Konstigt va hihi

    Så i Utby kyrka blir vi man och hustru och sen festar vi loss på Lacuveé 090822

    *glader*

    Tärna
    bestman
    Toast madam o ch master
    Är tillfrågade och glada är vi att de vill!!
    Sen så blir färg temat crem, mörkrött och grågrön!

    Nu på fredag bär det av upp till Älvdalen och vigsel där! Ett par vänner gifter sig och det blir fest o skoj!!
    Vi har gjort massor med pappers pyssel och grejat för fullt!! SÅ sen är det ddags med våra grejer

    Hoppas att alla har det bra!!

  • Tx2
    Äldre 14 Jul 15:07

    Vendel och Angelica: Vad kul att det är bokat.
    Vi har fortfarande inte hittat en bra lokal. Otroligt frusterande, börjat kolla lite i göteborg. Är Lacuveé något ni rekommenderar? Bara kollat på bilderna. Skall kika på en hembygdsgård i em innan det blir dags för gothia cup invigningen. Kompiskompis som gifter sig där idag så vi skall dit o kika.

  • Vendel och Angeli­ca
    Äldre 15 Jul 08:10

    japp, vi blev så förtjusta i lokalen! Den ser ut som en gammal vinkällare, har plats för 120 pers (vi kommer ha ca60) plats för dansgolv, en bar, en liten scen. Allt porslin, glas i alla sorter, bestick, vinkaraffer, klimatanläggning, kök, en frys och tre stora kylskåp, diskmaskin som är klar på 2 minuter... Allt finns väl utan dukar!
    De håller på och fixar om i lokalen, nu precis har de bytt ut bord och stolar, sen så ska de fixa om lite med väggarna o pelarna!

    Har inte varit på fest där men det känns perfekt! och allt finns!! Det kostar 8000.- för fre, lö, sö och lämna nyckeln på måndag kl 12.00
    Så vi är himlans nöjda!!
    Så ring dem i augusti (semesterstängt nu) och be att få komma o titta!


    Tx2 skrev 2008-07-14 15:07:25 följande:
    Vendel och Angelica: Vad kul att det är bokat.Vi har fortfarande inte hittat en bra lokal. Otroligt frusterande, börjat kolla lite i göteborg. Är Lacuveé något ni rekommenderar? Bara kollat på bilderna. Skall kika på en hembygdsgård i em innan det blir dags för gothia cup invigningen. Kompiskompis som gifter sig där idag så vi skall dit o kika.
  • Tx2
    Äldre 15 Jul 08:26

    Hur länge får man hålla på lördagen? Har för mig att det bor folk precis ovanför. Skall definitivt kolla upp den i augusti.

  • Vendel och Angeli­ca
    Äldre 15 Jul 08:44

    har för mig att det var till 02 oavsett kväll!


    Tx2 skrev 2008-07-15 08:26:17 följande:
    Hur länge får man hålla på lördagen? Har för mig att det bor folk precis ovanför. Skall definitivt kolla upp den i augusti.
  • Tx2
    Äldre 15 Jul 08:55

    Kanon då skall vi försöka kolla in stället.

  • mandis­l
    Äldre 15 Jul 13:01

    Hoppar som ganska nyförlovad in i tråden. Vi förlovade oss på midsommarafton och börjar så smått planera. Lokal är det vi ägnar oss aktivt åt och massa detaljer diskuterar vi mest hela tiden för att det är kul. Bröllop blir det i april-maj är det tänkt.

  • Tussig­umman
    Äldre 15 Jul 18:23

    Hej hej! Har någon här bokat fotograf? Vem, varför, pris?

  • Tussig­umman
    Äldre 15 Jul 18:28
    Tx2 skrev 2008-07-10 16:39:03 följande:
    MD2009: Ale, kungälv. Börjat fundera på dem norra delarna av göteborg. Rymma 70 personer. Helst möjlighet till att ta med egen dryck o mat. Bra om det finns övernattningsmöjligheter. Skall försöka kolla in hembygdsgården i Kärna.Glöm inte musiken, brukar göra en fest bra. Och se till att första drycken är stark Testar jag med B-) :-O
    Har du kollat upp Stora Holms säteri? www.storaholmssateri.se/
    Tar upp till 130 gäster, mat och dryck ordnar ni själva. Går att ha band. Jättevacker lokal! Vi valde mellan denna och Hällsnäs, blev Hällsnäs för att vi valde att betala lite extra och få en "paketlösning".
  • FrkNor­dberg
    Äldre 15 Jul 21:08

    Vendel och Angelica skrev 2008-07-14 12:27:32 följande:


    i Utby kyrka blir vi man och hustru och sen festar vi loss på Lacuveé 090822 *glader*
    Hur kommer det sig att det blev Utby kyrka? *nyfiken* Jag är nämligen född och uppvuxen där :)
    I Lacuvee hade min far sin 50 årsfest. Själv tycker jag det är en väldigt mysig lokal och hade den i åtanke för vår bröllopsfest. Dessvärre ville inte min m2b ha festen i "en källare" som han utryckte sig så det blev Restaurang Kapellet istället, vilket dessutom ligger närmare S:ta Birgittas kapell där vi ska vigas.
    Har ni en lokal präst eller någon ni känner till?
  • FrkNor­dberg
    Äldre 15 Jul 21:14
    Tx2 skrev 2008-07-07 09:21:59 följande:
    FrkNordberg: jättefina kort. Försöker skissa på våra, men lyckas inte hitta någon bra grön färg som passar med det svarta som sambon godkänner. Och är rädd för att dem kommer bli supertunga o kräva extra frimärke. Men har ju gott om tid o slipa på det.
    Tackar så mycket :) Mina första idéer med massa olika lager papper och lack etc. blev väldigt tunga så de förkastades/utvecklades. Jag tänkte precis som du att det skulle kosta massa frimärken om jag behöll dem. Är dina förslag också med massa olika pappersvarianter?
  • FrkNor­dberg
    Äldre 15 Jul 21:40

    Måste bara berätta att jag äntligen bestämt brudklänning, och även beställt den :) Den finns i galleriet.
    Det känns lite oroligt och spännande, enligt försäljaren så skulle en mindre storlek sitta bäst över bysten men skulle då behövas läggas ut. Så det är beställt men jag kommer nog inte bli helt lugn förrän den har kommit, blivit utlagd och sitter perfekt.

    Ska ni ha slöja, diadem, tiara eller annat i håret? Vad har ni för idéer?
    Jag har svårt att bestämma mig. Först tänkte jag endast ha tiara men nu börjar jag bli sugen på att även ha slöja.

    Nä, nu måste jag koncentera mig på Morden i midsommer :)
    Trevligt kväll!

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009