Inlägg från: Vendel och Angelica |Visa alla inlägg
  • Vendel och Angelica

    Göteborgsbrudar 2009

    Hej hej

    ännu en som ska t altaret under 2009! Känner TS sen en annan tråd på Fl och vi hhar en del gemensamma intressen! Nu har vi denna planeringen med

    Tja vem e jag... Angelica bor med sambo och son snart 2år o 4 månader.
    Vi planerar att gifta oss i början på augusti nästa sommar, om det passar med bräst och kyrka!

    Det hela bestämdes redan förra sommaren, jag ville bara att vi skulle gifta oss och tyckte att vi tar det med så små medel som möjligt o börjar man min 1 år innan så har man ju större chans att få det man vill istf att behöva ta ngt dyrt som man inte vill ha... men M2b han ville att vi ska inte behöva välja o ta det billigaste som finns utan vi gör detta 1 gång i livet o då ska det vara!
    Kommer inte bli värsta mega bröllopet men med möjligheter!
    Så här är det mannen som vill ha prinsess bröllop inte bruden

    Önskan för vigsel datum är 090807 men det är en fredag och vi vet inte hur det är med att boka lokal o så då!

    Tja vad kan ni vilja veta??
    Fråga på

    Tema färger verkar gå åt vinrött och creme alt grått..
    Kommer fixa inbjudningar, program, namnlappar, gästbok, tack kort ja allt sådant själv... är en riktig pappers pysslare...
    Skulle väl vilja hitta ngn som är toppen på att göra monogram... för det får jag inte till, så vet ni ngn så hojta gäääärna!!

    tjingeling

    ps vinkar t Daaniela med höll på att glömma )

  • Vendel och Angelica

    hej

    GladaEmma finns hon här inne?
    Ja datum är viktigt!!
    Man utgår ju ifrån det när man gör det mesta!!
    Vi vet ju inte än på ett tag om vi kan få det datummet vi vill ha... så är det när man ska boga Gbg´s populäraste vigsel kyrka suck... det är sambons val och typ det enda han har en stor önskan om *muttrar* hihi


    Tx2 skrev 2008-05-29 14:24:51 följande:
    Kan tipsa om GladaEmma. Hon gör monogram.Själv så väntar jag på att få besked om min ändring av datum fungerar. Vill ju veta datum så att man har något att jobba mot.
  • Vendel och Angelica

    Tack för länkarna tjejer!

    Tx2 vi vill gifta oss 090807 i St Birgittas kapell...
    alt 090808 el helgen innan. så vi kan ringa och boka först i augusti tidigast 12 månader innan och när jag pratade med dem så sa hon at ring o ring o ring o ring... starta kl 08 dagen 12 månader innan helt galet...
    men vi ska spana på lokaler så vi vet vad vi är intresserade av och om man kan få ha festen på en fredag och endå ha lokalen fr em dagen innan och för ev städning dagen efter..

    Så det är bara att hoppas att tiden går fort och att vi får det vi vill...
    men Maj bara försvann o nu kommer sommaren så det går väl fort

    Hoppas verkligen att ni kan få ändra till Maj, vart vill ni vigas o ha festen?

  • Vendel och Angelica

    Hej hej

    Danielaa ja det är mega frustrerande, hade velat ngn annan stans men sambon har typ bara den önskan så vad ska jag göra, inte ens mina präst kontakter hjälper *muttrar*

    Kul att sitta och greja, ser oxå fram emot allt pysslande så härligt o kul! Vill börja nu men får hålla mig lite till
    Ska i väg o prova klänningar i helgen med en vän som gifter sig nästa vår, så vi vet om vi passar i det vi har fallit för på bild kan ju bli knas annars!

    Njut av Norge och ledigheten!

  • Vendel och Angelica

    Jag har oxå planer för korten, program mm... oxå enkelt ska det göras ca 35-40 st så tar det ju sin tid och programmen är ju det dubbla!

    klänningen är en prinsess drömm utan blommor och rosetter
    Det är ett tight liv som slutar strx under midjan, sen så är hela kjolen vitt tyll... Stor kjol mkt med vidd och lager.. lite glitter i kjolen och lite på livet. Enkel men endå mkt hoppas att jag är lika fin i den modellen som jag tycker att den är

    kram


    Danielaa skrev 2008-06-01 23:13:06 följande:
    Vendel och Angelica skrev 2008-06-01 22:17:26 följande:
    Aaa, e oxå såå sugen på att børja pyssla mn håller mig liiiite till iaf, har en del id\eer på inbjudningar, ganska enkla faktist, men fina! De e ju några som ska gøras så før avancerat blir inte så kul i længden... Kul å kolla klænningar! Nåt speciellt du hittat på bild?Njuter sååå av semestern i Norge!
  • Vendel och Angelica

    sokkerstruten! otroligt fin klänning!! Avundas de som kan ha så helt figur sytt!!
    Skulle aldrig känna mig bekväm i det tyvärr

    vilka stenar i ringer, vågar jag fråga hur många karat det är

    Tror att jag har sett ringen jag vill ha men vi har inte spanat på priser och så ännu!
    Men den lär väl bli dyyyyr

    Danielaa ska nog spana på lördag, Reemans bla. tänkte ta en tur ner t Kungsb. med min vän och blivande tärna Jossan, Martina har ju även tipsat om en guldsmed/juvelerare som tydligen är billigare än snittet, ska snacka lite ringar med honom oxå!

    kram flickor

  • Vendel och Angelica

    aahhhh, japp ska testa sådant jag inte tror på kan ju sluta riktigt bra! jag har oxå såkallad timglas figur, men hatar min bak vanligt bland tjejer kanske... men vem vet det kanske blir en sådan för mig med...

    WOW vilket pris för en ring med tot 1karats diamant...
    kanske ska handla via USA då tror att det vi tittat på ligger på ca 17.000 rödguld med hjärt slipade diamanter 5 st ca 0.15... så det är skillnad oj oj oj


    sokkerstruten skrev 2008-06-03 13:29:24 följande:
    ´Tack tack!Jag har själv inte fastnat för figursydda klänningar förut, utan haft en bild mer av att jag ska ha en a-linjeformad eller i alla fall med mer kjol. Jag vet att jag har så kallad timglas figur, men jag har gått upp i vikt sen några år tillbaka så jag trodde inte jag skulle passa i en en sjöljungfru modell, eller att jag skulle känna mig bekväm i en alls!!!!Men jag provade denna mest för att jag gillade spetsen och stilen, när den hängde på galjen, tror inte ens jag visste att det varen sjöljungfrumodell när jag tog på mig den! Det slutade med att jag beställde en klänning som jag från början inte alls hade tänkt mig.. så det kan bli! :)Tack, ringen är jag oxå nöjd med! ;) Vitguld, med 5 st 0,20 ct briljanter, tillsammans 1 ct. Vi betalade 11.000 kr för den. Dock köpt i Usa. Hoppas du hittar något fint när du ska prova kläningar! Kom i håg att prova sånt du kanske inte riktigt ttrodde du skulle passa i! Vendel och Angelica skrev 2008-06-03 13:10:33 följande:
  • Vendel och Angelica

    Tack ska ta o spana där!!!


    sokkerstruten skrev 2008-06-03 14:55:49 följande:
    ok.. ja det är skillnad i sverige och i usa! Ja man ser faktiskt mycket smalare och slankare ut i en sjöljungfrmodell än mad man tror, mycket beror nog på att den svänger ut vid knäna!En sida du kan kolla på är, jamesallen.com dom har mycket diamantringar!Vendel och Angelica skrev 2008-06-03 14:22:20 följande:
  • Vendel och Angelica

    tyvärr ingen aning om namnet, vet bara att Martina sa det en gång hemma hos henne!
    Får spana på det!
    :)

  • Vendel och Angelica

    Hej hej
    härligt med semestrar!!
    Jag jobbar 3 dagar nästa vecka sen har vi 4 veckor! Undrar mest hur vi ska kunna hålla Smurfen 2½år sysselsatt vi håller ju inte riktigt samma tempo som en massa dagis barn...
    Ja ja det blir ett äventyr!!

    Vad gäller bröllop så är Toastmastrar och tärna och Marchalk/bestman tillfrågade o glada.

    Och nu då så väntar vi på att få boka kyrkan!
    Vi har en liten lista på olika lokaler vi vill titta på så vi vet vilken vi vill ha när det är dags att boka.

    Hoppas att alla får en trevlig helg med sol och svala vindar

  • Vendel och Angelica

    Hej hej i semester tider!

    Kyrka och lokal är bokad
    Lite senare i Augusti än vi trott, men vem brys sig, lokalen är to die for
    Det är inte St Birgittas som är bokat i nu läget, men kan boka först from 1 september... och tja i o med att vi ville ha lokalen så måste vi veta att vi har en kyrka! Konstigt va hihi

    Så i Utby kyrka blir vi man och hustru och sen festar vi loss på Lacuveé 090822

    *glader*

    Tärna
    bestman
    Toast madam o ch master
    Är tillfrågade och glada är vi att de vill!!
    Sen så blir färg temat crem, mörkrött och grågrön!

    Nu på fredag bär det av upp till Älvdalen och vigsel där! Ett par vänner gifter sig och det blir fest o skoj!!
    Vi har gjort massor med pappers pyssel och grejat för fullt!! SÅ sen är det ddags med våra grejer

    Hoppas att alla har det bra!!

  • Vendel och Angelica

    japp, vi blev så förtjusta i lokalen! Den ser ut som en gammal vinkällare, har plats för 120 pers (vi kommer ha ca60) plats för dansgolv, en bar, en liten scen. Allt porslin, glas i alla sorter, bestick, vinkaraffer, klimatanläggning, kök, en frys och tre stora kylskåp, diskmaskin som är klar på 2 minuter... Allt finns väl utan dukar!
    De håller på och fixar om i lokalen, nu precis har de bytt ut bord och stolar, sen så ska de fixa om lite med väggarna o pelarna!

    Har inte varit på fest där men det känns perfekt! och allt finns!! Det kostar 8000.- för fre, lö, sö och lämna nyckeln på måndag kl 12.00
    Så vi är himlans nöjda!!
    Så ring dem i augusti (semesterstängt nu) och be att få komma o titta!


    Tx2 skrev 2008-07-14 15:07:25 följande:
    Vendel och Angelica: Vad kul att det är bokat.Vi har fortfarande inte hittat en bra lokal. Otroligt frusterande, börjat kolla lite i göteborg. Är Lacuveé något ni rekommenderar? Bara kollat på bilderna. Skall kika på en hembygdsgård i em innan det blir dags för gothia cup invigningen. Kompiskompis som gifter sig där idag så vi skall dit o kika.
  • Vendel och Angelica

    har för mig att det var till 02 oavsett kväll!


    Tx2 skrev 2008-07-15 08:26:17 följande:
    Hur länge får man hålla på lördagen? Har för mig att det bor folk precis ovanför. Skall definitivt kolla upp den i augusti.
Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009