• L2K

    Mars-April 2008 fortsättningstråd....

    Vår tråd va stängd och jag hittade ingen ny...

    Här huserar vi som ska gifta oss under mars och april 2008!!!!

  • Svar på tråden Mars-April 2008 fortsättningstråd....
  • Nataluskan

    Halloj..
    Idag är vi uppe tidigt och skall åka till m2bs företag och greja med våra vigselprogram el vad man nu vill kalla dem..
    Så idag räknar vi med att vara där i princip hela dagen och lite imorron också, sen hoppas jag att vi är klara.

    Nehe in i duschen så att vi kan komma iväg!

    Måste ju hinna en tur till Blåkulla med, har ni andra redan vart iväg och kommit hem igen eller?

  • L2K

    Kikar in en snabbis... Känner mig lite som en svikare som knappt läst nånting sen bröllopet.
    I söndags gick luften ur både mig och och maken. På det blev min förkylning värre och jag har dessutom hunnit med att gå till tandläkaren och ryckt ut en tand. Det tog på krafterna det med.
    Jag har även tagit tag i mitt lilla tvättberg som bara blev större och större innan bröllopet.

    Men nu ska jag nog få lite mer tid över sen. SKÖNT!!!

    GRATTIS till Birella och MrsFllerA!!!!!!

    Och till er alla önskar jag en riktig GLAD PÅSK!!!!!!

  • Nataluskan

    Ojoj känner verkligen som jag ber gud om hjälp nu...har precis krossat mina hjärnceller genom att skriva ett mail till prästen i Polen ang vigselcermonin på engelska...liksom vad heter brudlöfte och hur stavas det...hmmm ja det gick nog bra till slut nu hoppas jag bara att jag uppfattat mailadressen som han lite slarvigt skrivit ner på en lapp...detta för att våra gäster skall kunna hänga med lite om vad som händer det är bara de löftena som kommer sägas på engelska (tror jag) läsningarna ur bla Korintheirbrevet och ett stycke ur johannes evangeliet sker nog på polska men jag hade lite flyt där iallafall, fick en brochyr från prästen här cermonin förklaras på svenska och där texterna fanns med och hela tågordningen...
    Så gästerna skall få ett vigselprogram (kommer kort senare)

    Så på långfredagen var vi på m2bs företag heeeela dagen och fixade och donade, gästboken fixad, program/meny/placeringskort/folder klar- nästan m2b fick för sig att vi inte skulle vika förhand utan ett företag skall göra detta (ja tryckare/pappersgalning...som han är)beagla kallades det tydligen säger mig igenting men ok då detta skall göras på tisdag så tisdagkväll sitter jag och knyter guldband runt allt och tar kort..tackkorten klara (bara fotot kvar )

    Och så har jag fått för mig att jag skall göra små surviviorkit till gästerna med karta på Gdansk, ett kort där det står vart de bor så det kan visa för taxichuförrer de åker med så att de alltid kommer hem och en folder med lite turisttips- Inyourpocket Gdansk...

    Åh hoppas alla våra gäster kommer gilla detta nu...

  • kikalt

    Ojojoj, det börjar dra ihop sig!

    Vi har inte ens bestämt oss för vad vi ska göra för förrätt och tårtor än, men men. När vi sa till svärmor vilka tårtor vi ville ha (nämligen cheesecake såna man gör i ugn, vår favorit) frågade hon om vi verkligen trodde att alla ville ha såna. Kändes ju lite snopet och trist, så nu orkar jag knappt tänka på tårtor längre!

    Sen hade vi kommit överens om att göra minipajer och när jag sa till sambon idag att jag ville förbereda och göra pajskal som vi kan frysa in så länge, så sa han "ska vi verkligen ha minipaj då?". Eeeh, hallå! Han kan väl planera lite själv då om han inte vill ha det! Här har jag klurat och funderat och planerat mat i flera veckor och så kläckar han ur sig nåt sånt NU med mindre än 3 veckor kvar. Då har vi ändå provsmakat två pajvarianter. Pust, jag blir galen!

    Mycket är inte klart här. Bland annat för dom där sidenbanden som blev fel till bordsdekorationen. Men kjolen till min klänning är inte ens påbörjad och underkjolen har min mamma nu i alla fall klippt ur mönstret till. Vi börjar med den och sen ska hon sy riktiga kjolen när det ser bra ut med underkjolen. Korsetten blir väl snart klar. Sen ska vi sy till något upptill av kjolstyg så att det inte ser så naket ut. Nån sorts ärmar eller tyg att ha över axlarna eller så. Vad gäller sambons klädsel är INGET klart än! Jo, möjligen har han redan några schyssta skor att ha, så slipper vi ordna det.

    Sambon och 4,5-åringen måste omedelbums till frisören, vi saknar musik till festen och tja, behöver jag säga att jag börjar bli liiiite stressad nu?

    Nataluskan: låter verkligen som en bra idé med survivorkit till gästerna! Låter som om era program/kort/gästböcker osv. blir jättefina!

  • yoyo78

    Häftigt att det närmar sig för fler och fler. Vi har ju nu bara fyra dagar kvar och här är det snökaos.... Men har hört att det ska bli fem grader och regn i helgen, tjihoo! Har nu varit och hyrt en slags kavaj att ha över klänningen, känns kanonbra! Det är en kavaj med pälskanter både i halsen och nere i ärmarna, och så är det lite paljetter på - superfin! Så nu kan jag bli fotad oavsett väder! Håller på och packar för i övermorgon åker vi hem till Sävsjö där vi ska gifta oss, har tagit ledigt på fredag för att hinna varva ner. På fredag kväll börjar folket dyka upp och på lördag smäller det. Både 30-årsdag och bröllop alltså! Ska bli så roligt, och idag jobbade jag bara 8 timmar, vilket jag är stolt över.

  • Troll-P

    Hej allesammans! Snart dags för fler bröllop, åh vad kul för er! Håller fortfarande koll på tråden men tyvärr är det MASSOR att göra på jobbet just nu så jag har fått dra ner på besöken...

    Strunta i vädret, det kan ni inte göra något åt. Fundera istället på vad ni behöver för att hantera det. Det blåste nåt så in i.. på vår dag, så frisyren fick lite stryk, men jag var lika glad ändå!
    Huva på kappan eller en scarf att ha över håret är bra. Om det är blött så kan ni behöva ett par andra skor så ni inte förstör brudskorna. Klänningen blir nog skitig ändå men när den torkar så syns det knappt (jag la klänningen i en vattenpöl innan fotograferingen, oups!)

    Kram allesammans!

  • Nataluskan

    Troll-P: Jag känner också att jag måste tagga ner ett par pinnar.

    Och ang väder så har jag bett min sömmerska att i sista sekunden lägga i nåt värmande foder i capen, jag var inne på fleece men det trodde hon skulle bli konstigt så nu blir det flannell, så lite garderad är jag iallafall.

    Generalskan: Grattis!
    Tänk att man får sån lyster om sig på bröllopsdagen

  • Miss (snart mrs) A

    Åh, så trist det är att inte hänga med alls, jädrans jobb... nu planerar jag i alla fall så att jag ska ha lite mindre att göra sista veckan innan bröllopet, får se hur det går med det

    Grattis alla som gift sig i helgen! Jag ser fram emot berättelser och kort

    Nataluskan, hoppas allt pyssel blir bra, det verkar som att du har fullt upp. Men tänk på att koppla av när dagen väl kommer, även om allt inte är precis som du tänkt dig så kommer det vara fantastiskt ändå, ni gifter ju er

    Vädert har jag lagt åt sidan, som Troll-P säger, det finns ju ingenting att göra mer än att förbereda sig. Paraply ska inhandlas, en cape med foder håller på att sys och ett par extraskor ska packas ner. Fotografen har också planerat att använda någon slags reflektionsskärm trots att vi är ute, om i fall ljuset försvinner (fotas efter vigseln) skulle den vara jättebra! Känner på mig att allt kommer bli kanon oavsett väder

    Generalskan, härligt med bilder, ni ser verkligen lyckliga ut, får mig att längta ännu mer!

    Kikalt, lycka till med kläder och allt som ska fixas... Ska ni köpa kostym går det ju kvickt, det är värre om ni ska hyra frack eller liknande...

    Och glöm alla tråkiga kommentarer, cheesecake blir supergott - och alla kanske inte vill ha det men vaddå, hur ofta får man välja exakt vad man vill ha när någon annan bjuder på fest?

    Om ni ska ha minipajer är det bra att kanske förbereda några som du skrev, vi hade det på vår inflyttningsfest för ett par år sen och det tog en hel evighet att knåda ut degen i formerna!

    Lycka till och alla som gifter sig i helgen - ha det underbart och njuuuut! Jag har hört att det fina vädert är på gång!

  • Nataluskan

    Tack Miss(snart mrs) A!
    Jag har bokat massage åt oss kvällen innan så att vi skall kunna slappna av lite och bara njuuuuta, kan tänkas mycket troligt att det blir ett bad i jacuzzin vi har i sviten innan läggdags
    På toppen av allt så kom det en utbildning denna vecka som innebär en natt borta, inte så smidigt kanske men den råkar vara inne i centrala stockholm så då passar jag på att på kvällen hämta våra ringar och till sömmerskan och hämta resterande där...sen tror jag och hoppas jag att jag orkar ta en sväng in i lite affärer, sen kan det nog mycket väl bli en MCD middag och sen upp till hotellsängen (jätteosocial) men väldigt trött...Kommer säkert vara heeelt slut som det är vid det laget.

  • Troll-P

    Mmm vad gott med cheesecake! Fräsch och gott!

    Släng fram lite choklad om det absolut måste vara något sött till kaffet. Ärligt talat, vid den tiden så är folk glada, lite runda under fötterna, mätta, belåtna och allmänt nöjda så de är ganska lätta att göra glada

  • Troll-P

    Generalskan
    Håller med Nataluskan och Miss (snart mrs)A ni ser strålande ut och jag längtar tillbaka! Får en varm känsla inombords..

Svar på tråden Mars-April 2008 fortsättningstråd....