Mars-April 2008 fortsättningstråd....
Vår tråd va stängd och jag hittade ingen ny...
Här huserar vi som ska gifta oss under mars och april 2008!!!!
Vår tråd va stängd och jag hittade ingen ny...
Här huserar vi som ska gifta oss under mars och april 2008!!!!
080315: vad fina ni var! Jag skrev ett svar igår också, men det försvann visst. Var har du köpt den där underbara jackan? Har tänkt på det att man kanske borde ha något snyggt och varmt att ta på sig när man går ut ur kyrkan.
Usch och fy jag är ff jätteförkyld varken bättre eller sämre tyvärr, det bara går runt runt...
det mest blev fixat i Polen i helgen MEN jag fick min 2 nerotiskt BRIDEzilla utbrott...
dels på buketten och när jag skulle betala för gästernas boende, så visar det sig att jag räknat helt galet eller inte fattat rätt tidigare eller snarare ingen av oss har gjort det, vilket innebar att vår budget kraschat totalt...men men som en försök till lite tröst från min m2b sa det är bara pengar..inget som förstör hela bröllopet...och jag som nästan var i upplösningstillstånd...han är för go min gubbe
Buketten är lite ändrad och kommer vara en enda mix av röda, orange och gula rosor och med ett långt hängande gräs från handtaget och ner..(halvnöjd men det blir nog bra när jag får se den i verkligheten)
Maten smakde vi också bläääää, så nu är menyn nästan helt ändrad..ojoj kan säga att denna helgen tog musten ur mig, ff sjuk och så resa och jätte intensivt schema så är jag nu helt färdig, påsken kommer lägligt om jag bara orkar jobba till skärtorsdag så..
L2K: Vad fin din bukett var, krispig, väldigt vacker!
Flyga nånstans en helg, ja då skulle jag säga Paris kanske (mer romantiskt kan det knappast bli) Köpenhamn har jag hört mycket gott om, kommer kanske på nåt mer förslag..
080315, ni var jättefina och ser så underbart glada ut.
Det är verkligen skoj att börja få ansikte på alla här inne
Åka någonstans en helg för ca 3000 kr, hmm svårt. Paris är underbart men blir ju oftast lite dyrare. Mitt tips är typ spaweekend i exvis Budapest. Billigt och jättehärligt och så kan man slänga in ett par avslappnande spabehandlingar när man ändå är där =) Kolla tripadvisor, där är oftast tips på det mesta! Bokasmart har bra flygbiljetter!
Nataluskan, vilken helg - och vilken tur att ni testade allt innan så du inte fick chocken på bröllopsdagen. Det är aldrig roligt när budgeten spricker, vi uppdaterar vår varannan vecka (uppåt så såklart ) för det dyker upp nya saker hela tiden. Hoppas nu allting blir fantastiskt när det är dags!
Tack så mycket . Det var verkligen kul att få känna sig fin. Och jag kunde verkligen inte sluta le.
kikalt - jackan har jag köpt begagnad här på BT. Tror att tjejen jag köpte den av hade hittat den på Lindex, men det var väl förra året, antar jag. Den var verkligen kanon, det känns ju lite trist att ha sina vanliga ytterkläder och att vara utan var inte att tänka på i snålblåsten.
Nataluskan - stackars dig, både med förkylning och motgångar. Blir det mycket dyrare nu? Trist. Men som sagt, tur att ni upptäckte att maten smakade urk nu och inte på själva bröllopsdagen i alla fall. Tänkte höra med dig om du har något tips på hur man kan fördriva sex timmar i närheten av Warsawas (ser konstigt ut, stavas inte så va?)flygplats? Vi ska åka till New York på bröllpsresa på söndag, hurra, men på vägen hem ska vi mellanlanda i sex timmar. Känns ohyggligt segt redan nu, men tänkte att det kanske finns något sevärt i krokarna?
nataluskan: vilken tur att ni provade maten! Hoppas att du kryar på dig snart! Jag, sambon och barnen är också sjuka i en evighetslång förkylning. Hoppas att den hinner gå över på 3,5 vecka!!
Vår budget har redan dragit iväg till dubbelt så mycket som jag hade tänkt mig från början. Så kanske det går om man planerar extremt snabbt och inte hinner jämföra priser osv.
080315: ja, jackan var verkligen superfin! Jag ska ta och spana efter något snyggt jag också. Hade tänkt att snåla och strunta i det (bara ta min vanliga fula) men det var inte kul att tänka på att gå ut och möta gästerna i svart täckjacka - vilken trist syn!
Vi tog en del av våra bilder utomhus också och jag känner att om något av dem blir riktigt bra så kan jag lika gärna tänka mig att använda det som tackkort och liknande fast det är med jackan på. Hade inte tänkt tanken om det varit min vanliga svarta dunjacka. Men det kanske är varmare när du gifter dig, med det vädret som är nu kan man ju aldrig veta. Var är det ni ska gifta er någonstans?
Vi hade ingen budget från början och jag har inte räknat ut vad det har kostat heller, men antagligen mycket mer än vi hade tänkt oss. Vi hade ju så litet bröllop så det kändes inte som någon idé. Men jag skulle antagligen bli förskräckt om jag summerade allt. En del saker kostar ju oavsett om man har många eller få gäster.
Vi gifter oss i Uppsala den 12 april. Just nu är det snö och det har vräkt ner blötsnö och hagel hela dagen. Haha, nästan första snödagen den här "vintern"! Så man vet ju aldrig så noga hru det blir, men jacka av något slag eller kappa måste jag ha, eftersom jag bara har korsett upptill och alltså bara axlar. Brrrr, är lite nervös nu att det ska bli kallt. Men det ordnar sig säkert. Känns så kul och jag längtar!
kikalt - Nu vet jag ju inte vad du har för storlek men om du vill får du gärna låna jackan om det inte känns för skumt för dig. Jag har storlek 34/36 ungefär och den satt som gjuten. Jag bor jag i så fall i Stockholm, Bromma, om du har vägarna förbi.
Å, vad snäll du är! Tyvärr drar jag väl en så där hundra storlekar större (men det ska korsetten snygga till
). Tack så jättemycket för omtanken. Jag blir rätt rörd faktiskt!
Det var ingenting, jag kommer nog inte använda den själv så jätteofta, men jag tänkte nog ha kvar den i alla fall. Synd att det var fel storlek. Hoppas att du hittar någon jacka, nu är det ju snart slut på säsongen så det säljs väl inte så jättemycket varma grejer längre. Men som sagt, aprilvädret kan ju vara vad som helst så ni kan kanske hoppas på sommarvärme på ert bröllop .
Vad är det för klänning du ska ha? Är det med inbyggd korsett?