Mars-April 2008 fortsättningstråd....
Vår tråd va stängd och jag hittade ingen ny...
Här huserar vi som ska gifta oss under mars och april 2008!!!!
Vår tråd va stängd och jag hittade ingen ny...
Här huserar vi som ska gifta oss under mars och april 2008!!!!
080315: Warzsawa stavas det men det är ok...Tyvärr är jag inte så berest i Warzsawa, men tror du att ni kommer bli utsläppta från Flygplatsen när ni ska vidare..? Vi gör en mellanlandning i Paris och vi räknar med att få sitta där..
Annars funkar ju alltid en tur till Gamla stan, det är vackert där!
Jo det blev ganska mycket dyrare men som min älskling som alltid försöker trösta mig (blev ganska upprörd av detta) det är ju bara pengar inget som avgör hela bröllopet heller.
Så jag försöker lägga det bakom mig! förkylningen är den samma i princip men jag hoppas att påsken skall råda bot på detta
Maten var så äcklig men nu har vi fått den nya offerten på den nya maten/menyn och den är dels billigare och mycket bättre!
Vi sparade några hundringar inte mycket men lite tröst..
Så det skall nog bli bra iallafall
Nataluskan - ja, jag kände ju att det inte så bra ut. Hmm, har inte alls tänkt på att man kanske inte får gå därifrån. Shit, vad jobbigt. Jag får väl ta med mig någon bok så jag kan fördriva tiden med att plugga istället. Jag kommer ligga efter en del efter en veckas bröllopsresa så det kan ju behövas.
Både bättre och billigare mat var ju bra. En annars sällsynt kombination .
080315: det är en korsett som liv. Den har alltså ett yttertyg som är fint, ett ljust cremefärgat med brodyr på. Och sen ska min mamma sy en kjol sista veckan innan bröllopet i matchande färg. Vi bor långt ifrån varandra, men hon ska provsy en underkjol nu som jag får prova innan det är dags för den riktiga kjolen. Den här modellen har min korsett fast inte som underplagg utan som liv till kjolen. drunok.org/alva/artonhundratal.html Hon på fotot är min syrra och vi har rätt exakt lika kroppsform förutom att jag är lite större och har amningsbröst.
Så det känns som om jag kommer att bli huuur snygg som helst på bröllopet!
Jag har hittat en ljus kappa nu i alla fall som jag tyckte kändes bra! Det var en tunn vårkappa, visserligen drar den lite åt det ljusbeige hållet, men jag tycker att den känns bra och det är 30 dagars öppet köp, så att jag kan prova hur den känns ihop med klänningen. Hoppas att det ska fungera och inte skär sig!
MrsFellerA - antar att du har annat för dig än att läsa mail idag, men jättegrattis i alla fall. Hoppas att allt blev som ni önskade .
Tyckte det var dax för listan igen
Troll-P 1 mars Mariakyrkan (Helsingborg)
Brud i Thailand 5 mars Koh Lanta Thailand (bor Trollhättan)
Neppe 8 mars Munsala kyrka, Finland
Synthetic 8 Mars Gustav Vasa Kyrka (Stockholm)
080315 15 mars Bromma kyrka (Stockholm)
L2K 15 mars Ösmo kyrka (Stockholm)
Birella 17 mars
MrsFllerA 20 mars Koh Lanta, Thailand
Yoyo78 29 mars Sävsjö i Småland (bor i Göteborg)
Nataluskan 5 april Polen- Gdansk (bor i Södertälje Borgerligvigsel 2 feb)
Astriden 5 april Stora Holms Säteri Göteborh
DetOrdnarSig 5 april Fasta paviljongen/Långholmens Folkhögskola, Stockholm)
Aprill bröllop, 11 april, Teneriffa
12april 12 april Vreta Kloster, utanför Linköping
Tirus 12 april Brunnby Kyrka (Höganäs)
Miss A 19 april Hemligt (Skåne)
Tooticki 19 april S:ta Birgittas Kapell (Göteborg)
Brud 080419 19 april Djursholms Slott (Stockholm)
Mica o Krille 26 april Angarns kyrka. (sthlm)
Lägger in mig
Troll-P 1 mars Mariakyrkan (Helsingborg)
Brud i Thailand 5 mars Koh Lanta Thailand (bor Trollhättan)
Neppe 8 mars Munsala kyrka, Finland
Synthetic 8 Mars Gustav Vasa Kyrka (Stockholm)
080315 15 mars Bromma kyrka (Stockholm)
L2K 15 mars Ösmo kyrka (Stockholm)
Birella 17 mars
MrsFllerA 20 mars Koh Lanta, Thailand
Yoyo78 29 mars Sävsjö i Småland (bor i Göteborg)
Stjärnblomma 4 april stranden Ängelholm
Nataluskan 5 april Polen- Gdansk (bor i Södertälje Borgerligvigsel 2 feb)
Astriden 5 april Stora Holms Säteri Göteborh
DetOrdnarSig 5 april Fasta paviljongen/Långholmens Folkhögskola, Stockholm)
Aprill bröllop, 11 april, Teneriffa
12april 12 april Vreta Kloster, utanför Linköping
Tirus 12 april Brunnby Kyrka (Höganäs)
Miss A 19 april Hemligt (Skåne)
Tooticki 19 april S:ta Birgittas Kapell (Göteborg)
Brud 080419 19 april Djursholms Slott (Stockholm)
Mica o Krille 26 april Angarns kyrka. (sthlm)
Ooooiiiii! Nu är det inte långt kvar. På lördag är det 3 veckor. Börjar få lite panik...so much to do, and so little time...
Tirus: samma här! Vi fick ju dessutom strul med vår bordsdekoration, så nu är det full panik!
Och vi har bara en vecka kvar!!!!! Nästa lördag smäller det! Och här är det snö... Inte riktigt som man hade tänkt sig. Undrar om det hinner försvinna eller om jag måste skaffa en cape/jacka.... Jag tänker INTE låta vädret förstöra dagen, men det gäller ju då att man har kläder som värmer!
Igår hämtade min fästman ringen och den är sååååå fin! Vill bara ha den på mig hela tiden, men nu har han lagt undan den så att jag inte ska frestas.
I helgen blir det finslipning av allting, vi har dock koll på det mesta tycker jag. Det är ju konståknings-VM i Göteborg så vi ska gå på det på söndag också som avkoppling.
Har jobbat alldeles för mycket i februari och mars så jag har inte hunnit njuta så mycket av bröllopsplanerandet som jag hade velat tyvärr. Men i helgen ska jag göra det och nästa vecka TÄNKER jag inte jobba över för jag vill vara pigg och fräsch på bröllopsdagen!
Glad påsk på er!
Jo, med två veckor kvar och snöstorm ute känns det lite pirrigt. Från början skulle jag inte ha vit klänning, men sedan ändrade jag mig vilket medförde att jag behövde en ljus jacka. Nervöst när man har begränsat med pengar, kort om tid och sommarkläder i butikerna. Men det löste sig igår. Hurra för nätshopping!
Vi ska ha en väldigt privat ceremoni med bara två vänner som vittnen. Så ringde den ena och berättade att hon måste på begravning samma dag. Hur sannolikt är det? Det ordnade sig dock genom att flytta fram vigseln till 12.00, som tur var ställde vigselförrättaren upp på det.
Hihi, visst är det svårt att inte prova ringen stup i kvarten!
Glad påsk!