Inlägg från: kikalt |Visa alla inlägg
  • kikalt

    Mars-April 2008 fortsättningstråd....

    Hoppar in här!

    Vi ska gifta oss den 12 april och det bestämdes för inte alltför många veckor sen - nu får vi vara riktigt snabba!

    Jag kom på idag att jag har glömt att boka frisör! Hoppas att det inte är nån bal eller annan frisyrhelg just då, för det borde inte vara så överdrivet många som gifter sig så här i våra månader?

    080315: jag tror att vi ska be mina systrar och sambons pappa att fotografera. Jag blir extremt stel och spänd när jag ska fotograferas och en gång började jag gråta när fotografen för passfotona försökte få mig att slappna av! Har inte riktigt bestämt mig än för nog vore det kul med "riktiga" bröllopsfoton i alla fall, men det känns faktiskt lite för nervöst!

  • kikalt

    Hurra, mina systrar är nu tillfrågade som fotografer och självklart fattar dom på en gång vad man vill ha! Mellansyrran har en jättebra kamera (samma som hon använder i jobbet) och har fått vissa uppdrag på sitt jobb att fota, så jag tror att det kommer att bli jättebra! Det svåra blir väl att få till bra ljus om det inte är perfekt av sig själv i dagsljuset.

    Jag har också anlitat en ny egenföretagare för att göra korsetten till min klänning. Det är en korsett som ska synas utanpå alltså, som klänningsliv. Känns jättekul eftersom jag ser väldigt gravid ut fortfarande. Kjolen syr min mamma, som sytt alla våra balklänningar, tidigare bröllopsklänningar och dopklänningar. Hon ska även sy till tyg över axlarna på korsetten. Vet inte hur man ska förklara, men så att det hänger lite tyg just över ytterdelen av axlarna. Kjolen kommer att sys sista veckan innan bröllopet, eftersom vi bor på olika orter, så det är mycket vi får göra snabbt!

    Idag fick jag i alla fall tag på frisörer för uppsättningen. Nåt ställe vägrade eftersom dom vill att man absolut ska göra frisyren en gång innan, men det känner jag inte ett dugg behov av. Gör ni andra det, en provfrisyr?

  • kikalt

    Just ja, vi kommer också att köra lite mer spontan-fotografering, att dom kommer att vara med och fota själva förberedelserna också förutom porträtten. Det ska bli jättekul!

  • kikalt

    Tack för alla frisyrsvar! Jag ska till frisören på onsdag för att komma överens om vad vi ska rikta in oss på för frisyr när det väl gäller. Problemet är bara att ajg inte har bestämt mig! Eller jag har knappt hunnit börja kolla. Jag har väldigt avlångt, långt ansikte, så jag vill egentligen inte bygga på uppåt och samtidigt har jag knappt sett en enda frisyr som puffar till det på sidorna? Jag lär ha en del att göra i helgen!

    Vad roligt och spännande för er som ska gifta er nu i helgen och till veckan som kommer! Jag längtar så jättemycket! Planera bröllopsfest rä det klart roligaste jag har gjort känns det som.

  • kikalt

    Grattis L2K! Vad fina ni var och vilken fin brudbukett du har! Hihi, jag hade funderat på om vår 4,5 åring ska få agera ringbärare eller hålla buketten när det är dags, men är mest orolig att hon ska bli för blyg när det väl gäller. Vi får väl se. å, vad kul att festen blev lyckad och att ni fick en så bra dag!

  • kikalt

    080315: grattis!
    Det går inte att komma åt ditt galleri om du inte går in på Inställningar och lägger till det i listan över vad man kommer åt som besökare på din sida. Just nu ser man bara ikonerna för presentation och gästbok. Hm, kanske lite snurrigt förklarat, men på vänstra menyn på "Min sida" tror jag att det är som man kan välja "inställningar" och där går det att fixa.

  • kikalt

    080315: vad fina ni var! Jag skrev ett svar igår också, men det försvann visst. Var har du köpt den där underbara jackan? Har tänkt på det att man kanske borde ha något snyggt och varmt att ta på sig när man går ut ur kyrkan.

  • kikalt

    nataluskan: vilken tur att ni provade maten! Hoppas att du kryar på dig snart! Jag, sambon och barnen är också sjuka i en evighetslång förkylning. Hoppas att den hinner gå över på 3,5 vecka!!

    Vår budget har redan dragit iväg till dubbelt så mycket som jag hade tänkt mig från början. Så kanske det går om man planerar extremt snabbt och inte hinner jämföra priser osv.

    080315: ja, jackan var verkligen superfin! Jag ska ta och spana efter något snyggt jag också. Hade tänkt att snåla och strunta i det (bara ta min vanliga fula) men det var inte kul att tänka på att gå ut och möta gästerna i svart täckjacka - vilken trist syn!

  • kikalt

    Vi gifter oss i Uppsala den 12 april. Just nu är det snö och det har vräkt ner blötsnö och hagel hela dagen. Haha, nästan första snödagen den här "vintern"! Så man vet ju aldrig så noga hru det blir, men jacka av något slag eller kappa måste jag ha, eftersom jag bara har korsett upptill och alltså bara axlar. Brrrr, är lite nervös nu att det ska bli kallt. Men det ordnar sig säkert. Känns så kul och jag längtar!

  • kikalt

    Å, vad snäll du är! Tyvärr drar jag väl en så där hundra storlekar större (men det ska korsetten snygga till ). Tack så jättemycket för omtanken. Jag blir rätt rörd faktiskt!

  • kikalt

    080315: det är en korsett som liv. Den har alltså ett yttertyg som är fint, ett ljust cremefärgat med brodyr på. Och sen ska min mamma sy en kjol sista veckan innan bröllopet i matchande färg. Vi bor långt ifrån varandra, men hon ska provsy en underkjol nu som jag får prova innan det är dags för den riktiga kjolen. Den här modellen har min korsett fast inte som underplagg utan som liv till kjolen. drunok.org/alva/artonhundratal.html Hon på fotot är min syrra och vi har rätt exakt lika kroppsform förutom att jag är lite större och har amningsbröst. Så det känns som om jag kommer att bli huuur snygg som helst på bröllopet!

    Jag har hittat en ljus kappa nu i alla fall som jag tyckte kändes bra! Det var en tunn vårkappa, visserligen drar den lite åt det ljusbeige hållet, men jag tycker att den känns bra och det är 30 dagars öppet köp, så att jag kan prova hur den känns ihop med klänningen. Hoppas att det ska fungera och inte skär sig!

  • kikalt

    Tirus: samma här! Vi fick ju dessutom strul med vår bordsdekoration, så nu är det full panik!

  • kikalt

    Ojojoj, det börjar dra ihop sig!

    Vi har inte ens bestämt oss för vad vi ska göra för förrätt och tårtor än, men men. När vi sa till svärmor vilka tårtor vi ville ha (nämligen cheesecake såna man gör i ugn, vår favorit) frågade hon om vi verkligen trodde att alla ville ha såna. Kändes ju lite snopet och trist, så nu orkar jag knappt tänka på tårtor längre!

    Sen hade vi kommit överens om att göra minipajer och när jag sa till sambon idag att jag ville förbereda och göra pajskal som vi kan frysa in så länge, så sa han "ska vi verkligen ha minipaj då?". Eeeh, hallå! Han kan väl planera lite själv då om han inte vill ha det! Här har jag klurat och funderat och planerat mat i flera veckor och så kläckar han ur sig nåt sånt NU med mindre än 3 veckor kvar. Då har vi ändå provsmakat två pajvarianter. Pust, jag blir galen!

    Mycket är inte klart här. Bland annat för dom där sidenbanden som blev fel till bordsdekorationen. Men kjolen till min klänning är inte ens påbörjad och underkjolen har min mamma nu i alla fall klippt ur mönstret till. Vi börjar med den och sen ska hon sy riktiga kjolen när det ser bra ut med underkjolen. Korsetten blir väl snart klar. Sen ska vi sy till något upptill av kjolstyg så att det inte ser så naket ut. Nån sorts ärmar eller tyg att ha över axlarna eller så. Vad gäller sambons klädsel är INGET klart än! Jo, möjligen har han redan några schyssta skor att ha, så slipper vi ordna det.

    Sambon och 4,5-åringen måste omedelbums till frisören, vi saknar musik till festen och tja, behöver jag säga att jag börjar bli liiiite stressad nu?

    Nataluskan: låter verkligen som en bra idé med survivorkit till gästerna! Låter som om era program/kort/gästböcker osv. blir jättefina!

Svar på tråden Mars-April 2008 fortsättningstråd....