Inlägg från: Miss (snart mrs) A |Visa alla inlägg
  • Miss (snart mrs) A

Mars-April 2008 fortsättningstråd....

Hej alla!

Nu har jag varit borta från tråden i en månad eller kanske till och med mer. Semester och alldeles för mycket att göra på jobbet lämnar inte så mycket tid över till bröllopsplanerande!

Tyvärr hinner jag inte läsa in alla hundra sidor ni fyllt sen sist jag kollade men jag hoppas att allt går bra för alla - nu närmar det ju sig med stormsteg

Jag såg att vi har två brudar som ska gifta sig på Koh Lanta, där har jag just varit så jag måste lite nyfiket fråga var någonstans ni ska vara?

Jag såg på de senaste sidorna att klänning och inbjudningskort är det som är aktuellt just nu och det känner jag igen. Jag ska och prova klänningen för första gången i veckan och inbjudningskorten skickades ut i förra veckan - känns underbart att ha det första avklarat. Nu ska vi bara fixa någon som kan sjunga i kyrkan - det däremot är lite mindre lätt...

Vad ska ni ha för solosång (om ni ska ha det) i kyrkan? Och ska ni ha DJ eller band? Efter mycket diskuterande valde vi DJ och det är vi jättenöjda med - nu ska vi bara boka någon också

Nataluskan, jag såg att du hade köpt ring, vad hände med den röda rubinen? Blev det inget?

Om någon orkar köra en kort uppdatering hade jag blivit väldigt glad och tacksam

Dags att fortsätta jobba, har måååånga timmars arbete framför mig!

• Miss (snart mrs) A

aaah, nataluskan, såg varför du skulle köpa en ring! Rubinen är alltså fortfarande aktuell, blev lite orolig att det inte fungerade och jag vet ju hur gärna du vill ha den där ringen. Pust

Snart är det väl dags för ert borgerliga - lycka till i så fall! Hoppas den dagen också blir jättemysig!

• Miss (snart mrs) A

Ojdå, TrollP, det låter avancerat med hemläxa från prästen . Vi har tre månader kvar så vi har varken kommit igång med bordsplacering eller andra detaljer men det börjar snart bli dags!

Om du ska ha en skimrande bodylotion så dubbelkolla först så att den inte färgar av sig, det är ju trist med fläckar på vit klänning!

Detorndarsig, vilken parfym hade ni tänkt er, vi ska också köpa nya men jag hittar ingen bra?

MrsFellerA, jobb och bröllop kan verkligen krocka - det är tur att man har en lång förlovning Jag tror att vi körde förbi Moonlight och det verkade jättefint - så härligt ni kommer få det!

Nataluskan, det är ju snart! Tyckte ni gjorde rätt i att köpa ringar, känns ju skönt att byta någonting när man står där.

Är det någon som har tips på var man kan köpa skor, vill ha vita men inte "vanliga" bröllopsskor utan gärna något lite mer annorlunda.

Nästa projekt blir underkläder, det ska bli riktigt roligt att få köpa lyxiga underkläder utan att behöva kolla prislappen, man gifter sig ju bara en gång

• Miss (snart mrs) A

TrollP, gospelkör - WOW, det kommer bli så mäktigt!

Vi kör solo i kyrkan, tvåmannaband till fördrinken och sen DJ på kvällen. Känner en tjej som är riiiktigt bra, har varit på ett bröllop där hon spelade och dansgolvet var fullt praktiskt taget hela kvällen!

• Miss (snart mrs) A

Åh, tack för tipset, ska genast in och kolla!

Vi kör lite samma grej med vett och etikett, det är viktigare att folk har roligt än att man ska följa alla regler. Jag ser nästan fram emot att få pyssla lite med bordsplaceringen, hihi, det säger jag nog inte när jag försäkt få ihop det ett par gånger

• Miss (snart mrs) A

Jag får väl ta ytterligare en sväng inom en parfymaffär och dofta mig igenom sortimentet.

Till helgen blir det underkläddags... hmm kanske borde vaxa bikinilinjen innan dess

Jag har bestämt mig för att ha beiga stay-ups med vit/cremefärgad spetskant, de är dock inte så lätta att få tag på.

Är det någon som har erfarenhet av strumpeband? Jag har hört att det ska vara obekvämt? Jag skulle gärna vilja ha det under klänningen men samtidigt vill man ju vara bekväm.

• Miss (snart mrs) A

L2K, det kan hända att jag säger något som någon annan redan sagt för jag hade inte tid att läsa tillbaka men ett bra tips är att välja ut ett antal drinkar ni vill ha och sen anpassa spritinköpet efter de drinkarna.

Låt inte folk ta själv, det är lätt att ställa sitt halvfulla glas, gå och dansa och sen när man inte hittar sitt glas igen fixar man bara ett nytt - ska man be någon annan om en ny drink är man lite mer försiktig med sin första (hihi, hoppas du förstår mitt svammel) för efter fjärde drinken börjar det bli pinsamt i baren

Vi kommer räkna ca 4 drinkar / person och så kommer vi ha öl och vin. Men vi har hela tiden sagt att vi köper någa flaskor extra - vi har ju hellre flaskor över än att det tar slut innan festen är slut! Sen har vi en av mina bröders bästa vänner i baren som blandar alla drinkar.

Tiden går verkligen rasande fort nu, och det bästa med mars-april tråden är att ni kommer få ge mig och de andra aprilbrudanra en massa tips när ni har kommit tillbaka från era bröllopsresor

• Miss (snart mrs) A

Åh, nu blev jag hungrig! Mitt favoritsnacks är getostbollar (blandar ut med lite creme fraiche för att mjuka upp och forma med två teskedar), strö över små bitar av knaperstekt bacon och ringla balsamicosirap (går att köpa om man inte hinner/orkar koka själv)över!

Nataluskan, jag kommer inte tid att titta in imorgon så jag säger det nu, lycka till massor på lördag. Ni kommer alldeles säkert få en riktigt underbar dag och jag vill höra allt om det på måndag

• Miss (snart mrs) A

Personligen hade jag nog valt att ha mer än 1 glas till förrätten och två till varmrätten - i alla fall om man planerar en lång middag. I slutet av middagen och om det är många tal går det oftast en del glas vin... i alla fall när jag dricker

Nu är det ju kallt ute så det kan ju hända att det går mindre än på ett sommarbröllop men i somras var jag på ett där vi fick tre glas och alla hade tomma glas de sista talen. Det vill man ju helst undvika.

Men som sagt, det är ju helt individuellt, vissa dricker mer än andra så det jämnar säkert ut sig!

• Miss (snart mrs) A

Jättegrattis, det måste kännas mysigt trots att det inte är den "riktiga". Hoppas allt var så bra som ni hoppats. Blir det bilder så hör av dig, jag är mkt nyfiken på hur det ser ut att gifta sig borgerligt

Svar på tråden Mars-April 2008 fortsättningstråd....