• Fozzie

Utseendets betydelse?

Hejsan!

Jag har bara en kort liten fråga. Inte alls självömkande eller på något sätt ett rop på hjälp, snarare bara en nyfiken fråga.

Jag är inte speciellt snygg och vet att många tjejer backar för det (är mao man). min undran är om det verkligen är som folk säger att "insidan räknas". Jag har varit med om motsatsen så många gånger att jag börjar undra VAD som räknas egentligen.

Så, till er tjejer, är det en myt att insidan räknas mer? mina erfarenheter säger så.

Överbevisa mig gärna om ni vill, eller säg som ni upplever att det är, lovar att inte argumentera mot

Hörs!

/Fozzie

• Svar på tråden Utseendets betydelse?
  • Stollen

Jag som kille vill svara ändå om jag får :)

För många vad jag vet och speciellt här i sthlm har utseéndet en stor roll, jag pratar inte om vad jag tycker utan om den uppfattningen jag har fått av vad andra tycker. utsidan ger insidan en chans, det stämmer verkligen och jag har faktist aldrig fått en ärlig chans p.g.a mitt utseénde, jag är visserligen bara 18 år men ändå. det är inget jag beklagar mig för men jag tycker synd om andra som inte får den ärliga chansen dom verkligen förtjänar.

Hur skulle det vara om alla var blinda? då utseéndet inte spelar någon roll?

för mig är det iaf insidan som räknas då utseéndet förändras hela tiden.

• Ofelily

Har verkligen inte läst hela tråden, men...

Stollen, det låter så fint som du skriver... men som vi vet så är det rätt få som är blinda, och utseendet spelar för de flesta en roll. Iaf vid det första mötet. Sen krävs det så mycket mer.
    Det är så klyschigt, men "det är utsidan man faller för o insidan man stannar för". Lite så är det för mig iaf.
    Sen är ju smaken som vi vet såå delad. Men det var ju inte det tråden handlade om.
    Men jag måste nog säga att utseendet har sin betydelse. Det viktigaste för mig är iaf ögonen. Där ser man det mesta

Men tack "Cousin" för ett så klockrent 'citat', som bara måste upprepas:

"Utsidan ger insidan en chans,
    insidan ger utsidan sin glans."

• Ofelily

Troll-P och lilltass har så rätt också måste jag bara få tillägga...

• Roccosgirl

Måste säga att jag tror att utseendet har stor betydelse... MEN... det är inte allt!

Min första stora kärlek (jag var 15 och han 19), var nog egentligen ganska, ja om jag får säga det, ful (skäms genom att bara skriva det...)
    Men han hade talets gåva och var väldigt charmig, han var som en gud för mig!!! Så i mina ögon var han vacker och underbar;)

• M.O:s älskling

"Man älskar inte någon för att han är snygg,

Han är snygg för att man älskar honom"

• imbah

Jag tycker att det är största delen insidan som räknas..utseendet har en liten roll i det hela men kärleken är blind och älskar man en person så blir den fin i ens ögon=)

• kentfantast

Nja, alltså, som jag sagt innan så är det kanske bl a saker som charm och intellekt som gör att jag tycker att en man är snygg, men jag är en ytlig människa och för mig är det ett måste att jag tycker att han är snygg. Seriöst, det tycker väl ni oxå, även om människors definitioner av vem som är snygg eller ej sedan varierar?!

• T kärlek J

kentfantast:

jag kan inte hålla med dig, jag kan inte alls gå efter utseéndet. utsidan är ett skal som ska skydda det finaste en människa har, insidan..

• pickolina
    kentfantast skrev 2007-09-03 12:34:48 följande:
    Nja, alltså, som jag sagt innan så är det kanske bl a saker som charm och intellekt som gör att jag tycker att en man är snygg, men jag är en ytlig människa och för mig är det ett måste att jag tycker att han är snygg. Seriöst, det tycker väl ni oxå, även om människors definitioner av vem som är snygg eller ej sedan varierar?!
    Jag håller med dig helt och fullt! Jag måste vara attraherad av en persons yttre för att det ska fungera.. Och jag tror att vi menar samma sak. Att vara attraherad av en persons yttre behöver inte innebära att personen ser bra ut egentligen men att personen faller en själv i smaken. Kanske en omedelbar fysisk attraktion eller en fysisk attraktion som växer fram pga personens inre.. Men växer attraktionen aldrig fram så spelar det liksom ingen roll hur underbar personen är på insidan.
  • Marsaphir Marlean

Hej Fozzie!
    Vill berätta om min första riktigt stora kärlek. Han var kort, tunnhårig med rött hår och lite smällfet. Inte vad andra såg som vacker precis, långt ifrån! Men jag såg honom helt på rosa moln, jag föll så för hans HJÄRNA. Han var så smart och rolig att prata med. Eller rolig, var nog mest att han var så lätt att prata med, man kunde prata om allt, vi snackade om allt ifrån cancer till Nobel på nolltid. Kommunikationen flöt på så bra att jag än idag tänker på honom och hoppas han har det bra trots att det inte höll mellan oss. Han var även snäll, respektfull, förstående och trevlig. Det är DET som betyder något. Inget annat är hållbart i livet.

• Marsaphir Marlean

P.S. Vi träffades på nätet, så vi såg inte varandra, vårt förhållande var mycket baserat på kommunikation, både på nätet och via telefon, men det gillade jag, jag är mycket verbal av mig.

• pickolina

Jag får nog erkänna att jag är rätt ytlig då.. *s* Men det skäms jag inte för. Jag faller absolut inte bara för utseendet, jag faller absolut inte bara för snygga killar men dom måste ha något som jag finner attraktivt i deras utseende.. Det kan absolut vara något i deras personlighet som får deras utseende att "stråla" i mina ögon men utseendet måste attrahera.

Jag har faktiskt aldrig varit med om att sådant växer fram, att personligheten gör att jag ser förbi det yttre.. Det vore nog enklare och bättre om man kunde göra det men jag har i alla fall inte kunnat göra det hittills. Dom killarna blir aldrig mer än kompisar i mina ögon..

Ännu ytligare då så måste jag erkänna att saker som klädstil osv oxå påverkar.. Hela paketet måste liksom attrahera.. Jag menar absolut inte "vara perfekt", men attrahera just MIG.

• solrosfrö

MAn går distinkt påutseende. HUr många säger "inte så fysiskt vacker men säker otroligt snäll" sen inser man med ålder och vishet att skönheten sitter i betraktarens ögon och den fysiska skönheten falnar med åren och den inre växer.
    Vil man ha ett "objekt" att titta på så köper man en tavla.

• T kärlek J

Marsaphir Marlean:
    Det var så jag träffade min tjej jag har nu, på internet och i månader var det bara en svartvit profilbild jag sett av henne =)
    Nu är vi världens lyckligaste par med ja tyvärr ett distansförhållande då hon bor i blekinge och jag i stockholm..

• mitasol

Jag föll inte för min m2b i första ögonkastet, det har ju i o för sig aldrig hänt mig. Jag är lite seg i starten. Men ju mer jag pratade med honom desto attraktivare tyckte jag att han var. Jag föll för hans charm o humor, samtidigt som att han är så lätt att prata om allt med, både roliga o mindre roliga saker.

Jag tycker inte han är den fysiskt snyggaste kille jag vet, men min kärlek till honom kunde inte vara större o i mina ögon är han den mest attraktiva jag vet.

Jag gillar när det är lite "stil o profil" till fest, men älskar när min m2b sätter på sig sina slitna militärbyxor. Sen spelar det ingen roll om det bara är vi eller med massor av vänner. Detta är ju en del av det yttre, men skulle inte vilja kalla mig ytlig, kanske gammal o konservativ.

En massa svammel (som vanligt), men hoppas ni hängde med.

• Anna  Sol

Det är klart att utsidan inte är helt oviktig, sedan gillar ju olika människor olika saker så att säga.

Men det finns många snygga killar som blir fula för att de är dryga, och många mindre snygga killar med slående personligheter som blir "snyggosar" just pga charmen och utstrålningen.

Personligen faller jag för smarta killar med charm, karissma och utstrålning, och ska man kolla på utseende så räcker det nästan att de ska vara långa för att jag ska finna dem attraktiva.

• Fejs

Alla killar jag har varit tillsammans med så har jag tyckt om insidan först. Detta pga att jag först träffat dem via nätet. Sen när man träffas irl så "känner" man varandra redan lite och om man träffas så ska ju personkemin fungera och det är först då man kan bli kär. Så har det varit för mig.

• Skottdagen2008

När jag första gången träffade min m2b kände jag på en gång att vi skulle bli bra vänner, men trodde också att det var allt, då han inte var någe speciell rent utseendemässigt (tyckte jag då).

Vi började i samma klass och umgicks såsom klasskamrater i ett väldigt stort gäng bara i skolan. Så plötsligt nästan ett år senare när vi var på en skolresa föll furan ner helt sanslöst. Jag satt och skrev vykort till min dåvarande och helt plötsligt såg jag m2b med helt andra ögon och då blev han den attraktivaste mannen för mig. jag slutade skriva på vykortet och började flörta istället och nu mer än 12 år senare är han ännu mannen för mig.

Vad jag vill komma till är att utseendet är inte allt, ser man personen så blir personen attraktiv. Vad är attraktiv egentligen. Visst är Keanu Reeves den sexigaste mannen på jorden, men min m2b är mannen i mitt liv, pappan till mitt barn och den jag verkligen djupt älskar.

• Skottdagen2008

När jag första gången träffade min m2b kände jag på en gång att vi skulle bli bra vänner, men trodde också att det var allt, då han inte var någe speciell rent utseendemässigt (tyckte jag då).

Vi började i samma klass och umgicks såsom klasskamrater i ett väldigt stort gäng bara i skolan. Så plötsligt nästan ett år senare när vi var på en skolresa föll furan ner helt sanslöst. Jag satt och skrev vykort till min dåvarande och helt plötsligt såg jag m2b med helt andra ögon och då blev han den attraktivaste mannen för mig. jag slutade skriva på vykortet och började flörta istället och nu mer än 12 år senare är han ännu mannen för mig.

Vad jag vill komma till är att utseendet är inte allt, ser man personen så blir personen attraktiv. Vad är attraktiv egentligen. Visst är Keanu Reeves den sexigaste mannen på jorden, men min m2b är mannen i mitt liv, pappan till mitt barn och den jag verkligen djupt älskar.

• pickolina

I och för sig har jag haft relationer med en del hunkar.. Men det är inte det jag fallit för.

Förra killen hade jag indirekt träffat X-antal ggr under 4års tid och visste i princip inte vem han var..förutom till namn, jag la helt enkelt aldrig märke till honom.. Medan han hade lagt märke till mig första gången han såg mig. Men 4år senare, när vi blev presenterade för varandra första gången...sekundrarna innan så stod han plötsligt mitt framför ögonen med världens charmigaste leende och glittrande ögon. Då förstod jag varför "alla" tjejer faller som kägglor för honom.. Sedan hade han väl egentligen inte allt det jag tidigare tittat på rent utseendemässigt men hans utstrålning, hans röst och hans sätt gjorde att även jag föll som en käggla.. Fura brukar man väl oftast säga va, men... Han var det sexigaste och härligaste som gick i ett par skor..

Hur som, jag erkänner att jag är rätt ytlig och att jag aldrig varit med om att attraktion växer fram om det inte finns något där redan från början... Men för den sakens skull så ser man ju inte bara "perfekta" killar eller ser enbart till det yttre.. "Allt" ska klaffa liksom...

Jag följde aldrig "bonde söker fru" men kikade någon gång och jag tyckte att alla var rätt trista och oattraktiva, förutom en kille.. Den unga vältränade kanske många skulle gissa på, men nää.. Jag tyckte att den korta, tunnhåriga och överviktiga bonden (han som gifte sig) var den som var mest attraktiv.. :)

Svammel, svammel.. Men vad jag menar är att ytlighet och att utseendet är viktigt betyder ju ändå inte att man sållar bort alla "vanliga" killar som inte är "perfekta"...

Som så många sagt, skönheten sitter i betraktarens ögon.. Men det ÄR VIKTIGT tycker jag!

Svar på tråden Utseendets betydelse?