• Fozzie

Utseendets betydelse?

Hejsan!

Jag har bara en kort liten fråga. Inte alls självömkande eller på något sätt ett rop på hjälp, snarare bara en nyfiken fråga.

Jag är inte speciellt snygg och vet att många tjejer backar för det (är mao man). min undran är om det verkligen är som folk säger att "insidan räknas". Jag har varit med om motsatsen så många gånger att jag börjar undra VAD som räknas egentligen.

Så, till er tjejer, är det en myt att insidan räknas mer? mina erfarenheter säger så.

Överbevisa mig gärna om ni vill, eller säg som ni upplever att det är, lovar att inte argumentera mot

Hörs!

/Fozzie

• Svar på tråden Utseendets betydelse?
  • Princess Nightingale

Jag blev for ett tag sedan kar i en kille som vagde over 220 kilo! Nagon bit pa vagen hjalpte jag honom att ga ner i vikt, (inte klar annu), men han gor allt det tunga jobbet sjalv! Jag alskar honom over allt annat och tanker spendera resten av mina dagar med honom.
    Jag ar verkligen inte ful eller osmart, (Jag ar halvspansk sa jantelagen paverkar inte mitt sjalvfortroende )Jag kunde valt ngn annan om jag sa hade velat. Det enda som har betydelse ar vem han ar! Han ar bara helt enkelt perfekt for mig!!!

• pickolina

TheBride - Intressant teori.. :)

Princess Nightingale - Härligt att höra..

• c_t

Pickolina
    "
    För mig är det däremot inte förrän jag attraheras av personens utseende som jag kan bli kär på riktigt.. Då menar jag inte att personen måste se bra ut, men som andra beskrivit..att personen ser bra ut i ens egna ögon pga allt annat som attraherar.. "

Så känner jag också

• rosesarered

Känner igen detdär som Kentfantast beskrev.
    En kompis till mig hade träffat sin nuvarande sambo och innan vi andra kompisar fick träffa honom beskrev hon honom som jättesnygg och "ååh vilken snygg kropp" osv.
    Vid upprepade tillfällen berättade hon om hur snygg han är. Som ni kan förstå var förväntningarna HÖGA hos oss andra inför första mötet med honom. Vad paffa vi blev då hon kom dragandes med en ganska vanlig (alldaglig) kille. Vi hade förväntat oss en modellsnygg kille med riktigt snygg kropp. Det var nästan pinsamt för vi såg nog rätt så förvånade ut;)

• Therése

En annan teori är ju att allt som väcker intresse är bra - utseende eller en kul kommentar eller vad som helst som sticker ut. Jag har en manlig kollega som till utseendet ser ut som precis vem som helst. Han sticker inte ut på något sätt. MEN han är glad och rolig och framför allt klär han sig på ett sätt så att han syns. Det kan se riktigt gräsligt ut ibland - märkliga mönstrade skjortor eller kavajer i glänsande brokad. Jag kallar det för "påfågeleffekten" - han ser faktiskt inte alls bra ut men gissa om han drar till sig intresse från tjejer. Inte för att han är snygg utan för att han sticker ut genom sina kläder och sin verbala förmåga. Lite intressant det där!

• Cousin

"Utsidan ger insidan en chans,
    insidan ger utsidan sin glans." ; )

• pickolina

Cousin - Klockrent! :)

• Troll-P

Till en början har utseendet betydelse, innan man lär känna personen. I slutändan är det dock alltid personligheten som är avgörande. Finns inget som är så oattraktivt som en ful insida!!

I praktiken är det så att de killar jag varit ihop med som inte varit "snygga" har jag fallit för efter att ha umgåtts med dem efter ett tag. Jag har också dejtat killar som jag vid första anblicken fann oerhört attraktiva och som jag nu i efterhand inte alls tycker ser bra ut.

• lilltass

Jag hatar att utseendet har så stor plats och betydelse i samhället. Det är en anledning till att jag drar mig för att skaffa barn. Jag vill inte att de ska behöva tampas med all fixering på samma sätt som jag har varit tvungen.

Jag tror inte heller att "snygga" människor har det lättare i livet. Det kan vara en nackdel att ligga för nära normen och då ständigt behöva jobba för att leva upp till den (som man aldrig gör).

Jag värdesatte länge enbart mitt utseende eftersom jag trodde att det var det enda som betydde något. Jag var besatt av att se perfekt ut. Till slut insåg jag att jag hade noll självkänsla och enbart förlitade mig till mitt utseende. Det har varit jättetungt att arbeta upp självkänslan och faktskt inse har många bra egenskaper.

Så ja, insidan räknas. Jag önskar bara att jag hade insett det för länge sen.

• vixen not a tramp

lilltass
    klokt inlägg!

Svar på tråden Utseendets betydelse?