• Fozzie

Utseendets betydelse?

Hejsan!

Jag har bara en kort liten fråga. Inte alls självömkande eller på något sätt ett rop på hjälp, snarare bara en nyfiken fråga.

Jag är inte speciellt snygg och vet att många tjejer backar för det (är mao man). min undran är om det verkligen är som folk säger att "insidan räknas". Jag har varit med om motsatsen så många gånger att jag börjar undra VAD som räknas egentligen.

Så, till er tjejer, är det en myt att insidan räknas mer? mina erfarenheter säger så.

Överbevisa mig gärna om ni vill, eller säg som ni upplever att det är, lovar att inte argumentera mot

Hörs!

/Fozzie

• Svar på tråden Utseendets betydelse?
  • 071023 2

2007-08-05 18:02 zukigirl

ja eller så kan det vara nåt annat.

• pickolina

ramlösa - Dom tycker troligtvis inte själva att personen är ful. Jag tror inte man skulle vara tillsammans med någon man tycker är ful.. Utseendet har ju självklart betydelse på det sättet.. Men det finns nog med all säkerhet massor hos den "fula" personen som den "snygga" partnern finner väldigt attraktivt.

• Misery

vad vissa vekar ha svårt att greppa att skönhet och smak är något relativt.

• 071023 2

2007-08-05 18:29 Misery

på vilket sätt då?

• 071023 2

2007-08-05 18:09 pickolina

Ja eller så vill man glänsa själv med sin snygghet. Eller så ligger det pengar i bakgrunden.

• Misery

ramlösa

ptja, när man tex tycker att det är konstigt att folk man upplever som snygga är tillsammans med folk man ser som fula, så ha man ju redan där missat att alla inte har samma smak.

att du tycker någon är ful innebär inte att dennes partner gör det.

• 071023 2

2007-08-05 20:07 Misery

Aaha... tack för upplysningen!

• 071023 2

sen så är det ju inte så att det bara är en stor gråzon i livet som innebär att skönhet är något som endast är ett personligt tyckande. Utan oftast så är det fler än bara en person som tycker att en människa är vacker alt. mindre vacker.

• Misery

ramlösa

klart det finns en norm, men det innebär ju inte att alla har samma smak.
    jag förstår inte riktigt vad du försöker få sagt här?

• 071023 2

Misery

snacka om down-dejting, men skitsamma, vi är inte på samma våglängd.

Svar på tråden Utseendets betydelse?