• Fozzie

Utseendets betydelse?

Hejsan!

Jag har bara en kort liten fråga. Inte alls självömkande eller på något sätt ett rop på hjälp, snarare bara en nyfiken fråga.

Jag är inte speciellt snygg och vet att många tjejer backar för det (är mao man). min undran är om det verkligen är som folk säger att "insidan räknas". Jag har varit med om motsatsen så många gånger att jag börjar undra VAD som räknas egentligen.

Så, till er tjejer, är det en myt att insidan räknas mer? mina erfarenheter säger så.

Överbevisa mig gärna om ni vill, eller säg som ni upplever att det är, lovar att inte argumentera mot

Hörs!

/Fozzie

• Svar på tråden Utseendets betydelse?
  • Yllo

Insidan är nog det som räknas mest för mig. Flera av mina f.d. har inte varit direkt attraktiva i de flesta kvinnors ögon, men i min har dom varit fina. Detta då dom på ett eller annat sätt lyckats fånga min uppmärksamhet med utstrålning och charm. Det första jag ser hos en kille är ögonen.. Har han vackra ögon med massor med livslust, humor och ömhet i sig så faller jag som en kägla Min man föll jag för via internet utan att ens ha sett honom IRL. Jag blev glad den dagen vi bestämde oss för att träffas... men oj så orolig jag var för att han inte skulle finna mig attraktiv nog. Har själv alltid ansett mig vara ful.. men oj vad glad jag blev när han, precis som jag, föll handlöst än djupare och flyttade ihop exakt 2 dagar efter vår första dejt

Men det stämmer så som någon sa.. Smaken är olika och det jag finner snyggt så kanske andra tycker är fult och vice versa.

• pickolina

Fast det måste väl ändå vara en kombination av dom båda.. För mig fungerar det så i alla fall. Attraktionen måste finnas där. Det är för mig skillnaden mellan vänskap och kärlek.

Sedan är det absolut så att det ena påverkar det andra.. Som redan beskrivits, personligheten kan påverka hur man upplever personens utseende. Men om attraktionen ändå inte infinner så spelar det ingen roll. Fast det är kanske inte lika viktigt för alla så klart, men för mig är det väldigt viktigt.

• zukigirl

pickolina : Visst är attraktion viktigt. Men det ligger ju i betraktarens ögon. Och alla är vi ju olika. Tack o lov!

• 071023 2

2007-08-05 17:52 pickolina

jag tror nog att människor med karisma och bra personlighet slår högre än ett snyggt utseende.

Men jag håller med dig delvis.

• pickolina

zukigirl - Absolut! :) En man eller kvinna behöver ju inte vara attraktiv i andras ögon, bara i ens egna.. :)

• pickolina

ramlösa - Jag tror att du missförstod mig. Jag menade inte att attraktion är synonymt med att personen är snygg.

• 071023 2

Jag tror det finns en för alla. Sen finns det ju exempel på snygga människor som dejtar riktigt fula människor. Vad tror ni det beror på?

• zukigirl

ramlösa: att dom ser insidan?

Svar på tråden Utseendets betydelse?