• Fozzie

Utseendets betydelse?

Hejsan!

Jag har bara en kort liten fråga. Inte alls självömkande eller på något sätt ett rop på hjälp, snarare bara en nyfiken fråga.

Jag är inte speciellt snygg och vet att många tjejer backar för det (är mao man). min undran är om det verkligen är som folk säger att "insidan räknas". Jag har varit med om motsatsen så många gånger att jag börjar undra VAD som räknas egentligen.

Så, till er tjejer, är det en myt att insidan räknas mer? mina erfarenheter säger så.

Överbevisa mig gärna om ni vill, eller säg som ni upplever att det är, lovar att inte argumentera mot

Hörs!

/Fozzie

• Svar på tråden Utseendets betydelse?
  • Misery

nej jag fattar inte ens vad "down dejting" betyder.
    du får mer än gärna förklara dock.

• Raspberry

Både utsidan och insidan är väl viktiga, fast på olika sätt och i olika proportion för olika människor...

För mig är insidan viktigare i längden. Men utsidan kan ju ibland hjälpa till så att man får syn på insidan.

Fast jag tror att det snarare för min del är utstrålningen snarare än utseendet som räknas. Jag faller för utstrålning, sätt att vara, kemi. Och det har egentligen ingenting att göra med utseende. Och inte alltid med insidan heller, utan är nåt helt annat.

• pickolina

ramlösa - Vadå, så du menar att det måste ligga en hund begraven om paret (enligt dig) inte är på samma nivå rent utseendemässigt? *nyfiken*

Självklart finns det människor som är i relationer av skumma anledningar, men då är det inte en "äkta" relation i mina ögon.. Sådana relationer är väl inte direkt normen, men visst existerar dom. Men jag tror att man är ute och cyklar om man direkt tänker så när man ser ett par som man själv anser vara väldigt omaka.

• pickolina

Okej, sorry, nu tänker jag spåra ur lite.. :D Varnar i alla fall.. ;)

Jag har funderat på detta ämne tidigare och jag tycker att utseendet är viktigt. Kanske inte på det sätt folk tänker när man säger så dock..

Vad jag menar är att utseendet är en del av attraktionen och jag tror att den måste finnas för att folk ska bli kära/falla för varandra. Saker så som personlighet, utstrålning osv är sedan sådant som påverkar hur vi ser personens utseende.. Men jag tror inte att vi verkligen faller förrän vi ser personen som attraktiv. Att falla för någon man tycker är ful men underbar på alla andra sätt, nej det tror jag inte på..men att falla när personligheten gjort att även personens utseende blivit attraktivt i ens ögon, ja det tror jag på...

Sedan är det säkert så att vissa personer har lättare att se inre skönhet än andra osv.. Men jag tror stenhårt på att man måste se en människas skönhet för att verkligen falla och då inkluderar det även utseendet, på det sätt jag beskrev... Om nu någon förstod allt svammel? :D

• pickolina

För det är ju inte så att man faller för alla personer som man "passar ihop med" rent personlighetsmässigt.. Vad är då skillnaden, jo kemin och attraktionen..och det betyder inte att personen måste vara bildskön, men visst har utseendet en del i det hela....

• 071023 2

7-08-05 21:14 pickolina

Nä det menar jag inte, men självklart finns det många förhållande där kärlek är den största anledningen till äktenskap.

• Azza_83

Jag var så otrolig ytlig innan, kunde irritera mig på hur en kille gick, åt, prata osv.. När min kompis presentera mig för sin 12 år äldre kille, visste ja inte alls vad hon såg i honom..Jag ville alltid ha den snyggaste killen, känna sig stolt på det sättet..attraktionen var skitviktigt...

Sen helt plötsligt börjar man prata med en kille över nätet, får lära känna han utan att se el ta i han..när vi väl träffas, så blir jag helt tagen av hur underbar han är..alltså HELA han...lukten, rösten, huden, skratten, sättet han lägger sitt huvud i mitt knä, sättet han tar sig för munnen å ler å tittar på mig...sättet han barnslar till sig å får mig att garva..hur vi smälter samman, tänker på samma plan..han överraskar mig varje dag =)

Mm, blir man kär...alltså riktigt kär, så lägger man det ytliga åt sidan..man tänker inte ens så..personen blir ens allt. För första gången skiter jag fullständigt i vad alla andra skulle tycka.

Sry, nu har man bara skrivit när massa saker som kanske inte säger nåt hehe...skrev bara av mig =)

• 071023 2

Skrev fel.

såhär skulle det vara:

Nä det menar jag inte, men självklart finns det många förhållande där kärlek inte är den största anledningen till äktenskap.

• pickolina

ramlösa - Absolut.. Men jag tror ändå att man är lite ute och cyklar om man genast drar den slutsatsen när man ser ett par där man själv anser den ena vara ful och den andra vara snygg.

Oftast när man diskuterar på detta sätt så diskuterar man ju rent generellt och generellt sett tror jag att det oftast (inte alltid) handlar om att personerna faktiskt är attraherade av varandra.

• 071023 2

2007-08-05 21:42 pickolina

jag tycker det är mest du som drar slutsatser om mig. Jag dömer inte par och deras realtioner efter deras utseende.

Sluta sitt och spekulera. Läs vad jag skriver istället.

Svar på tråden Utseendets betydelse?