• Davina

Norrbottens-brudar, var är ni?

Halloj allihopa!

Tänkte mest höra mig för vilka andra norrbottensbrudar det finns här.

Själv skall jag gifta mig med min blivande den 15 Juli i Gammelstads kyrka i Luleå.

Vilka är ni andra? var ska ni gifta er, ha festen osv.

• Svar på tråden Norrbottens-brudar, var är ni?
  • Victory

junibruden82:
    Det finns 3 sviter, vad jag vet, och en var redan bokad när vi bokade. Vi valde den minsta sviten, men den var mysigast! Det är den med balkongen rakt ovanför stora ingången, fem (?) våningar upp.

Kan du inte kolla på Skoogs om de har någon ledig svit?

• Victory

Vi bokade först Pitholms byagård men fick ändra oss eftersom cateringfirman inte gillade köket. Vi valde Storfors Folkets Hus istället, men nu har vi dessutom valt en annan cateringsfirma. Jaja, så kan det gå! Men vi tror att det blir bra. Lagar ni maten själv eller har ni catering? Vem i så fall? *nyfiken*

• Junibruden82

Victory
    Jag har "lejt" min gamla serveringslärare, (hon har lite catering, har egentligen gått i pension tror jag). Så hon och jag ska laga maten dan före hemma hos henne och så håller har hon då fixat 2 tjejer som ska servera och även diska bort. Känns som att det kommer att bli lite stressigt men det var för att dra ner kostnaderna lite.
    Vi hade först tänkt beställa från Tommys Kök och catering, men så kom jag och tänka på henne så det var ju bra.

Den sviten ni har bokat var vi och tittade på men det var inte den vi hade velat ha. men den var ju mysig den me. Har du sett dom andra? det där var väl en minisvit?

• Junibruden82

Victory
    vad fick ni förresten betala för folkets hus?

• Gumsestumpan

Hej!
    Vi gifter oss i Råneå i augusti. Det känns som om vi har de stora sakerna ordnat: kyrka, lokal, klänning, frissa, fotograf, bukett, värdpar/toastmaster och madam. Nu är det bara att ägna sig åt de miljontals småsakerna...

Vad ska ni ha för musik på festen? Vi funderar på att ha en DJ. Är det någon som har något tips på någon bra som kan ta sig till Råneå?

• Victory

Junibruden82:

Bra lösning på maten! Måste ju bli mycket billigare!

Ja, det är en minisvit som vi har bokat. De andra har vi också tittat på och de är ju större förstås. I en av dem kan man "gå runt" (från hallen till badrummet till sovrummet till hallen) och det var läckert! De båda större är kanske lite häftigare men vi kommer ju inte att vara där särskilt många timmar så vi tycker att minisviten räcker för oss. Bara vi har en jacuzzi är vi nöjda, och så är det lite roligt med balkongen! Dessutom är den betydligt billigare!

Jag tror det kostar 500 kr per dygn att hyra Storfors FH.

• Junibruden82

Victory
    Ja, det var den sviten vi hade tänkt men den var bokad. tyckte om den massor. men det blev på furunäset, ungefär samma stuk på den som den stora på statt. Men vi har en stor balkong med utemöbler.

Så folkets hus var billigare än på pitholm.
    Jag funderar bar på hur det ska gå med mina naglar som jag ska göra på torsdagen.

• Victory

Jag ska oxå göra naglarna på torsdag! Men det kommer nog att gå bra, jag har provat göra det förut och jag vande mig ganska snabbt. Dessutom är de väldigt hållbara!!!

• Junibruden82

Victory

Ja vi får hoppas det.
    Men jag har en son som är snart 1 år det är väl mest det jag tänker på när det gäller naglarna.
    Har du några barn?

• Victory

Hmm... ja, du får väl vara lite försiktig så du inte gör din son illa

Själv har jag inte barn men det börjar väl bli dags för min m2b är över 30 och jag själv är inte heller så ung längre! Vi kör nog igång efter vigseln!

Var ska du göra naglarna?

• Junibruden82

Victory
    Det är en kompis åt mig som ska fixa naglarna.
    Hon håller på med det på fritiden.

• Junibruden82

Victory
    Vem ska ta kort åt er?
    Och vars ska ni va?

• Victory

Det är Petra Hall som ska ta våra bilder, men jag vet inte riktigt var vi ska vara än.

• Junibruden82

Victory

Jaha. Jag har sett några här på BT som har haft henne, hon verkar bra.

En släkting till mig som är bra på att fota ska ta våra kort, men jag vet inte riktigt vars och hur!!
    Men vi har då bjudit dom på bröllopet så jag tänkte att han skulle få ta kort hela dan.

Vars har du beställt dina blommor? och vad ska du ha för nåt?
    Vad kommer det att kosta?

• Jessie76

Tack så mycket för anstormningen av svar! Men det kanske bara var för er från Piteå den här tråden, så ha det så bra!
    Med vänliga hälsningar

• Victory

Jessie76:
    Nä, den här tråden är väl till för ALLA Norrbottens-brudar?!!

junibruden: Vi har beställt blommorna från Interflora. Det kommer att bli ganska dyrt, buketten går nog på 2000 spänn men det beror på att jag valt dyra blommor som dessutom är lite dyrare den här tiden på året. Men vill man ha så vill man

• Junibruden82

ja absolut, det är ju värt varenda krona.

Svar på tråden Norrbottens-brudar, var är ni?