• ice13

Januari 2006 - del 3!!!

Hallå vinterbrudar!

Såg att de stängt vår tråd så jag kände mig manad att starta en ny. Så Beachy, HHJ, Lonja, Oms, bride no 1 och alla ni andra.. Hur går det för er?

• Svar på tråden Januari 2006 - del 3!!!
  • Hnosse

Hej Alla!
    Det otroliga är jag tror (precis som alla andra) att just vårt bröllop var det bästa!!!!

Dag en började hos frissan, jag och mina tärnor som sovit tillsammans i mitt gamla flickrum traskade upp och blev vackra...

Sedan bar det av till Varbergs fästningen där det serverades mat hos min tärnas föräldrar. Där mötte jag också min man. (hoho, häftigt att skriva:)) Nu skulle vi ut oc fotas, 1 plussgrad och blåst. Jädrans vad kallt det var. Men som tur är går det att redigera röda näsor i fotoshop!!

I bilen till kyrkan blev jag nervös... Huvudet dunkade, jag blev kissenödig... Åhnej, ska jag svimma i kyrkan var min ända tanke. När vi stog där och klockorna ringde då var nervositeten borta och jag bara log!

Eftersom det var så kallt blev det bara kramkram på kyrkbacken så jag tackar min snålhet att vi inte hyrt en av de där bilarna för 8-10 000 för när vi gick så var vi sist, ingen hade ändå sett oss...

När vi kom ner till havet där vi skulle vara satte vi oss en bit från festlokalen och väntade på att alla gäster skulle anlända. sedan gick vi ner på stranden och upp mot Festen genom en fackelgång. Alla stog och tittade på oss och skrattade gott åt våra näbbstövlar som vi dragit på oss för att inte frysa!

Sen fortsatte festen i en enda lång orgie av god mat, gott vin och dans. Vilka underbara vänner man har som gör ens fest till det den blev!! Utan dem deras superbra tal och glädje under hela kvällen hade inget kunnat bli så bra som det blev.

Nu ska ni slippa höra mer om mitt egodag! Njut av era egna istället!!!

Om någon timme så sticker vi till Köpenhamn och imorgon bär det iväg till Sydafrika, jag är så glad att vi valde att resa direkt istället för att gå tillbaka till jobbet.

En lycklig Fru Rydén

• Hnosse

brid no 1
    Min faster gick bort för två månader sedan. Hon och jag stod varandra nära... Det kommer ligga närmare i tiden för dig, men det är en underbar dag och jag tror inte din släkting vill att du ska tänka sorgsna tankar på din bröllopsdag. Han vill alldelles säkert att du skall vara den lyckligaste av dem alla! VA DET!
    I kyrkan finns både sorg och lycka, din dag är en lycklig dag!

• loppalina

bride no1 : Jag beklagar :( Usch vad trist o tungt för er. Som det löfte ni kommer att ge varandra så är ju ett: att dela glädje o sorg. Gör det! Var både ledsen o glad på er bröllopsdag om du tycker det känns rätt. Det är ju faktiskt er dag, glöm inte det! Kan låta hårt men du gör som DU vill!! Stå på dig du fixar detta ;) *kram* loppalina

• loppalina

Hnosse:Grattis!!!!! Ha det jättebra :)

• HHJ

Hnosse: stort grattis till er båda! Det låter som om ni har haft en jättebra dag med massor av fina minnen! Och Varbergs fästning, där kan det ju inte bli annat än fina kort. Och håll med om att man blir sentimental till sina vänner, släkt och familj!

Loppalina; vad kul att få ta del av dina bilder, ni är verkligen jättefina och verkar ha haft det kanonbra! Stort grattis igen till er båda.

bride no1: jag beklagar verkligen det som hänt din släkting, jättetråkigt. Men jag håller med både Hnosse och Loppalina om att ni ska försöka njuta så mycket som möjligt av er dag ändå, det hade han garanterat velat.

För min egen del har vardagen kommit igång så sakteliga och jag njuter av att vara fru. Funderar mycket på tack-korten just nu. Hua, det blir ju ännu värre än att skriva inbjudningskort eftersom fler gratulerat än de som var bjudna till festen. Det gäller att inte missa någon. Väntar också på korten från fotografen, de ska komma någon gång i veckan. Har dock varit och valt ut vilka kort vi vill ha, de blev fina. Vi hade ju verkligen tur med snön, nu är allt borta.

Tittar ut genom fönstret nu och det är mörkt ute och några minusgrader. Är så avundsjuk på er som har åkt iväg till värmen, hoppas ni har det bra!

Väntar spänt på att få höra era andras berättelser också!

• bride no1

Ja, jag hoppas oxå att ni som är på era resor njuter i fulla drag just nu!!!

• Aprilia

Hej alla !

Här kommer en liten berättelse om vår bröllopsdag!
    Den 7:e januari vaknade jag och det var-14 grader ute?Brrr vi som inte skulle kunna fotas ute om det var för kallt-jag ville ju så gärna det med snö och allt.
    Klockan 09:00 hade jag och min syster, tillika tärna, tid hos frisören för att göra hår och make. Hade en helmysig förmiddag hos frisören som hade dukat upp m cafe latte, vindruvor, godis och mousserande. Så skönt att ta det lite lugnt och hinna prata med syster som är småbarnsmamma och inte har så väldans mycket tid för tjej-snack numera. Vid lunch tid kommer min man (va konstigt det känns att skriva det) och hans bestman (de var sååå stiliga i sina frockcoats) med sallad till oss, och konstigt nog fick jag i mig en hel del! Börjar nu att klä på oss och från att ha haft gott om tid fick vi skynda oss i slutet för att hinna till fotografen. Eftersom frisören ligger centralt var det en liten promenad till bilen då vi mötte folk som kom med komplimanger o lyckönskningar! Väl hos fotografen kunde vi ta både bilder inne o ute då temperaturen nu ?bara? var 8 minus! Tror och hoppas att bilderna ute blev fina! Vid halv 4-tiden bar det av till kyrkan och det var den mest otroliga himlen med solnedgång-så vackert, det passade verkligen en dag som denna. På väg dit började min man bli riktigt nervös men jag kunde behålla lugnet? Väl i kyrkan smet vi upp på övervåningen för att byta skor o ta av ytterkläder varefter vi gick ner och ställde upp oss utanför dörrarna. Klockorna började ringa?och slutade ?och Mendelsons bröllopsmarsch tog vid- nu var det dags!
    Vi stannade till vid den första bänkraden och gav våra föräldrar varsin ros och fortsatte fram. Resten av vigseln gick såååå snabbt. Kändes som vi varit där i 5-10 min när prästen efter drygt 30 min viskade att det var dags att vända sig om och tåga ut. Vi hade 3 tjejer som sjöng, spelade fiol o piano otroligt vackert och min lilla systerson som var sååå duktig o bar våra ringar på en liten kudde. Ett roligt inslag under vigseln var att prästen tog fram en gitarr och började sjunga o spela en egenskriven låt som handlade om mig och min man och om hur vi träffades-vi hade ingen aning om detta utan tittade förvånat på varandra!
    Efter ett antal kramar o lyckönskningar gick vi ut på kyrktrappan och möttes av alla nära o kära som överöste oss med ris!
    Åkte sedan runt i ?vår? Limo i ca 45 min innan vi anlände till festlokalen. Kan verkligen rekommendera att ha en liten stund för er själva efter kyrkan innan festen så man hinner prata med varandra, sen är det så många andra man ska hinna med.
    Väl framme vid festlokalen är uppgången kantad med marschaller och när vi kommer in står alla 50 gäster med varsitt brinnande tomtebloss och bildar en gång- så häftigt!
    Efter brudskål och mingel sätter vi oss till bords. Efter 3-rätters middag, flera jättefina tal och bröllopstårta blir det ?filmvisning?. Jag och min man hade gjort ett bildspel med musik och tal till där vi visar foton på oss 2 som små, vår uppväxt och om hur vi träffades-vi avslutade med en bröllopsvals som trots alltför lite träning gick rätt så bra. Våra kompisar visar även filmsnuttar från vår möhippa resp. svensexa och min syster o svåger hade gjort en rolig grej på att vi inte kunnat bestämma oss ang efternamn. Sedan följer ytterligare lekar, vickning och lite dans o mingel i slutet.
    Jag hade en sån otroligt underbar dag och kväll och jag ville aldrig att den skulle ta slut. Är så nöjd med allt och så tacksam för mina nära o kära som gjorde vår dag till allt vad den blev. Jag som förut tyckt att det låtit lite som en klyscha när man hört o läst ?det var den bästa dagen i mttt liv?? Men jag måste ansluta mig till den skaran, för den 7:e januari VAR verkligen den mest underbaraste dagen i mitt liv!

• bride no1

aprillia,

VIlken underbar dag ni haft!!! Vad fint det där med att gästerna höll i tomtebloss lät, det måste sett otroligt vackert ut!!

grattis till att nu vara fru!!!!

Kramar

• ice13

Hej tjejer!

Vilka underbara dagar ni verkar ha haft, jättefina berättelser!

Är det någon som gifter sig i helgen, eller är det först nästa?

Livet rullar på här nu, jobbar och planerar lite inför bröllopsresan. Det lutar åt att vi åker i början på april men vi har inte bokat nåt ännu, har så många olika alternativ så det är svårt att bestämma sig!

Känns riktigt bra att vara gift iallafall!!

Kram på er!

• Jan -06

För oss smäller det nästa helg, den 28:e men nu ligger jag hemma och är sjuk. Har inte tid med det!!! Känns lite deppigt faktiskt

• loppalina

yeees: Du fixar detta, ta ett stort djupt andetag och..... Klart att du fixar detta ;) Lycka till!!!! *kram*

Jan -06 : Krya på dig!! Vila vila vila.. du kommer att bli bättre :) Du hinner fixa allt, ta det bara lungt så du slipper att ha påsar under ögonen på stoooora dagen ;)

• loppalina

Aprilia : Grattis till Fru!!! :D :D :D

• Aprilia

Tack Loppalina och ni andra!!
    Såg just att min berättelse kanske blev lite väl lång.... å andra sidan skulle man vilja berätta om sin underbara dag hur länge som helst så det kanske var bra att jag slutade där iallafall :)

Veckan efter bröllopet har vi hunnit med att renovera köket. Så det är snabba kast mellan att bo på fint hotell och få roomservice till att stå i byggdamm o spackla, skruva o måla. Men fint ska det bli!
    Om 2 veckor åker vi iväg på vår bröllopsresa till Thailand där vi kommer att vara i en hel månad-ska bli heeelt underbart!
    Var åker ni andra förresten??

jan -06 och yeees: Ha en underbar dag och bara njut av ALLT!!

• bride no1

Hej !!!

Hoppas att allt går bra för yeees, vid det här laget har hunnit bli fru!!

Jan-, Krya på dig!! Vi gifter oss samma dag visst, &min sambo är genom förkyld med feber å allt!! jag hade mitt i veckan, men iaf, han har blivit sådär, KNALL röd runt näsan å ner mot munnen, ser jättekul ut, men hoppas att det lägger sig till på lördag!!

Den här veckan är det massor för min del,

24-begravning "Ditt minne lever, Tommy"
    25-naglar+handla vin & öl till dagen D.
    26-färga mammas hår, å gå till frisör å noppa ögonbryna
    27- duka å smycka lokalen
    28-Vår dag!!!!

har kommit in ett sånt underbart lung över mig, njuter av den sista planeringen, kommer nog sakna det här lite sen!!

Hoppas att ni alla mår bra i övrigt!! Kramar Bride no 1/Johanna

Vad har du kvar Jan-06??

• Lojna

Hej tjejer!!

Nu är vi hemma från Rio de Janeiro, på måndag börjar vardagen igen!

Aprilia
    Vi gör som ni, håller oxå på med köket. Inte så kul, men man ska göra allt på en gång, eller hur!?

Kul att läsa allas berättelser! Har skrivit lite på vår sida:
    we.finally.didit.se
    Där finns även några bilder, men inte fotografens.

Kram på alla januaribrudar!

• yeees

Allt gick jätte bra vi överaskade med vigsel vid dottern´s dop.och alla gäster blev sååå rprda och glada för våran skull
    Lillgumman grina hela tiden nästan förutom när hon fick plaska med dopvattnet!
    Vi är såå lyckliga och det är en fantastikt känsla lycka till ni andra det kommer att gå bra!

Svar på tråden Januari 2006 - del 3!!!