• ice13

Januari 2006 - del 3!!!

Hallå vinterbrudar!

Såg att de stängt vår tråd så jag kände mig manad att starta en ny. Så Beachy, HHJ, Lonja, Oms, bride no 1 och alla ni andra.. Hur går det för er?

• Svar på tråden Januari 2006 - del 3!!!
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Jan -06

Oms
    Du är inte ensam om att tänka så! När man funderar för mycket blir allt så stort och man själv så liten.

Jag är 30 år, bara barnet alltså...

• ice13

Hnosse: Sydafrika är underbart! Men du gör nog rätt i att lämna ringarna hemma. Iaf när du är i mer osäkra områden.

Vinterbrud: Va bra att du skrev vad ni inte hunnit med! ;) Kom på att vi inte ägnat en tanke åt brudvals!! Och nu är det bara två veckor kvar... Ska ni andra ha en traditionell vals eller ngt annat?

Oms: Det är nog vanligt att man blir lite nervös innan och börjar tänka så.. Det är ju ett stort steg! Men det är bara att följa hjärtat och köra!

• HHJ

Oms, ja jag håller också med, jag har drabbats av en sorts overklighetskänsla, förstår inte att det är sant, att det är så snart, att jag ska GIFTA mig! Och det är verkligen jätteroligt! Jag är 27 år, liksom du Ice13.

Vi har tränat lite grann på brudvalsen, men det går sådär. Å andra sidan, det är ju vi, vi är inga dansare så det få bli som det blir.

Vinterbrud06, har du provat allt ihop med klänningen ännu, smycken, skor och sånt? det gör jättemycket. Och tänk på att du inte kommer stå blick stilla hela tiden utan vara i rörelse, då syns inte ev misstag så mycket. Du kommer bli jättefin!

• vinterbrud06

Tack för era uppmuntrande ord : )
    Jo man tycker ju att hon kunde ha lite mer tålamod när det ändå är en brudklänning. Är så ledsen för att hon känner så. Efter att hon sa att jag är kräsen, har jag inte vågat säga ett knyst.. det är liksom inte värt att bli ovän med henne. Säkert blir allt bättre tillsammans med tillbehören, men det känns tråkigt att inte känna att det blir drömklänningen.

Oms: 24 år, fyller 25 i december : )

• Jan -06

vinterbrud06
    Hon är säkert jättenervös själv för att det inte skall bli perfekt och säger så utan att tänka sig för. Det kommer bli jättefint, det är jag säker på!

• Hnosse

Håller med Jan-06 om att din sömerska är nervös för att det inte ska bli tillräckligt bra, det är ju som sagt ändå en bröllopsklänning. Tänk känslan av att någon är missnöjd över klänningen hon ska ha på sin stora dag och där skall du som sömmerska sitta och länna dig skyldig. Det har nog inte så mycket med dig att göra mer prestationsångest så gå varsamt fram. Säg två positiva saker en konstruktiv kritik! Så kanske hon får tillbaka självförtroendet...

Beachy: Vi ska kanske inte ge oss in i de alldra värsta slumområdena i Johannesburg. Men vänner som bott där nere varnade mig för att ha för glänsannde saker på mig och nog kommer det glänsa alltid. Även om priset inte är i närheten av dina...

Svar på tråden Januari 2006 - del 3!!!