Januari 2006 - del 3!!!
Hallå vinterbrudar!
Såg att de stängt vår tråd så jag kände mig manad att starta en ny. Så Beachy, HHJ, Lonja, Oms, bride no 1 och alla ni andra.. Hur går det för er?
Hallå vinterbrudar!
Såg att de stängt vår tråd så jag kände mig manad att starta en ny. Så Beachy, HHJ, Lonja, Oms, bride no 1 och alla ni andra.. Hur går det för er?
ice13;
Lycka till med ert bröllop, å vad spännade det ska bli att få höra hur ér dag var!!!
LYCKA TILL!!!!
Hej!
Jag tror inte jag skrivit i denna tråd förut.
bride no1:
Vi träffade vår präst igår och vi gifter oss 14/1. Vi ska öva i kyrkan den 12:e. Men jag är faktiskt inte stressad. Det kommer bli bra!
Hallå!
I övermorgon är det dax! Hur mycket som helst att göra nu, har flängt runt och fixat och donat sedan vi kom upp i fredags. Till råga på allt är min m2b dunderförkyld och ligger mest i sängen. En av tärnorna är oxå sjuk!
Bride no 1: vi har inte träffat prästen ännu!! Ska göra det imorgon, dvs dagen innan. Känns rätt lugnt ändå faktiskt.
I eftermiddag får vi tillgång till lokalen och ska börja duka, alla dekorationer är klara nu. Måste bara printa ut festprogrammen och lite annat.
Imorgon ska vi som sagt träffa prästen, serveringspersonalen, frisören samt att jag ska fixa naglarna och hinna med att sola en gång till. Är verkligen genomskinlig i hyn nu..
Lycka till ni andra som gifter er i helgen, hoppas att ni får underbara dagar! Jag lovar att berätta allt sedan!!!
Tack för all hjälp brudar!
Kram kram
på tal om det med prästen som jag nämnde, han hade visst ringt oss idag för å boka tid redan nu, så det blev ju en glad överasskning!!!
Ice13, hoppas ni alla har frisknat till nu! Och att det har gått bra med dukning och präst och allt. Lycka till imorgon! Ska bli roligt att höra hur bröllopet har varit sedan.
Bride no 1, skönt att prästen hört av sig! Det är skönt att ha en sak till att bocka av från listan.
Hur ska ni göra, ska ni ge prästen lite pengar för att han viger er? Jag har hört att vissa gör det, men frågan är om det förväntas av en att man ska göra det? Jag är egentligen emot det eftersom de är anställda och får lön, men samtidigt så vill jag ju inte att vi ska vara de enda han vigt som inte gett något.
HHJ : Som svar på din fråga om man betalar prästen? Vi frågade våran (känner honom lite) Och svaret blev: Är man medlem i svenska kyrkan betalar man inget eftersom det ligger redan på skatten :)
ice13 : Hur mår din blivande? Hur är det med tärnan? Håller tummarna för att allt blir färdigt för er idag ;) Stort Lycka till imorgon :)
bride no1 : Vi träffade prästen 12 dagar innan vigseln. Det kändes helt ok.
Tjing så länge , jag skall ut o leta strumpor idag :)
Oms: Åhh vad skönt det lät med sol o värme 8) Jag går bara o hoppas att snön ligger kvar tills på lördag :?
Har letat vita stay ups idag och höll på att bli tokig. Åkte först till Frölunda Torg vilket var en miss :( Sedan fortsatte färden till City vilket gav resultat :) Hon hittade ett par i min strl på lagret!!! Lyckliga jag:D
Floristen ringde oxå och bekräftade beställningen till på lördag, 700 kr för min bukett+3 corsage:o Som sagt många av de sista pusselbitarna faller rätt nu!!!
Kram till er alla en lycklig loppalina :D
Ok tjejer snart är det dax. Har fixat det sista idag och nu eftermiddag/kväll har jag solat, varit och fixat naglarna och haft lite skönhetsvård. Var tvungen att smita iväg en stund till datorn, bor hemma hos mamma och pappa nu och de är skapligt uppstressade..!
Ska försöka sova nu, hur nu det ska gå!? Ska till frisören kl 10:00, sedan är det make-up och klockan 14 ska vi fotograferas... Spännande!!
Oms: Skönt att höra att ni är framme, passa på att ta det lungt och njut av tiden fram till bröllopet!
Berättar allt på fredag eller lördag, ha det så bra så länge!!
Massa kramar
ice13: Lycka till!!!!
Kramar loppalina