• ice13

Januari 2006 - del 3!!!

Hallå vinterbrudar!

Såg att de stängt vår tråd så jag kände mig manad att starta en ny. Så Beachy, HHJ, Lonja, Oms, bride no 1 och alla ni andra.. Hur går det för er?

• Svar på tråden Januari 2006 - del 3!!!
  • Beachy

Hnosse
    Ja, då förstår jag varför du inte kommer ha din ring på. Även om det känns tråkigt att inte bära den så är det ju bättre än att bli rånad! Förlåt om mitt förra inlägg lät lite fel, det var inte meningen alls. Ibland tänker man en sak o skriver och så blir det inte alls rätt när man läser det sedan. Såg att det lät helt fel.

Oms
    Låter krångligt med alla arrangemang, men du får väl se det från den positiva sidan att du inte behöver engagera dig så mycket i det eftersom din blilvande verkar ha koll. Många turer för att få det man vill! Gud vad läskigt (vill inte skrämma upp dig bara...) det låter att de kan dra sig ur plötsligt. Inte speciellt lustigt att stå där med 400 gäster och ingen mat tex. Hoppas allt ordnar sig och att ingen drar sig ur plötsligt!

Kommer ni att vara i Accra eller är det någon annnastans i Ghana?

Konstigt att parfymen är billigare på Åhléns. Det lustiga var också att just på Envy Me stod det en stor lapp "Garanterat bästa pris"!!!

VInterbrud
    Stackare som inte känner dig nöjd med klänningen. Det är väl egentligen en sak som i alla fall jag vill skall vara precis som jag tänkt mig. Synd att fastern inte förstår att du inte är petig utan bara vet vad du vill ha. Du skall se att den blir jättesnygg tillsammans med accessoarer, fin frisyr, make-up etc. Det är faktiskt stor skillnad att se klänningen separat och ihop med allt.

I dag skall jag hämta min klänning. Skulle ha hämtat den förra veckan men då ringde de och sa att den inte var klar och att jag kunde ha hämtat den i lördags! Hade ingen större lust att åka in till stan lördagen före jul... Men vet inte om det är så mycket bättre i dag, men har i alla fall ett annat ärende in till stan så det passade bättre.

Jag är nog lite äldre än er andra, 37 år och min m2b är 46. Jag har varit gift tidigare, men denna gång känns det mer riktigt och jag är också lite nervös.

• Jan -06

Beachy:
    En fråga av ren nyfikenhet. Har ni valt att ha ett bröllop med gäster eller bara vara ni två? Det verkar som om många som gifter om sig väljer att göra det för sig själva. Har en kompis som nyligen gifte om sig och hon ville inte att det skulle komma gäster vilket var jättetråkigt eftersom jag och många andra gärna hade varit där och firat med henne. Självklart får man göra som man vill men jag tycker det är lite tråkigt att det verkar som om många som gifter om sig nästan skäms lite och vill hålla det väldigt privat. Hoppas jag inte trampar någon på tårna nu.

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Jan -06

Konstigt

Man känner ju så klart själv vad som är rätt men i fallet med mig kompis tror jag att hon egentligen ville ha gäster på bröllopet men ansåg att det inte "passade sig" för att hon varit gift tidigare. Och det tycker jag var väldigt synd.

Hur som helst...hoppas ni alla här får erat drömbröllop!

• Lojna

Äntligen har JAG någonting nytt att tillföra diskussionen! :) Det har verkligen stått still nu ett bra tag, allt är fixat och klart liksom. Men nu på måndag är det dags för vigselsamtal! Känns jättespännande! Har ni andra varit på sådana?

GOD JUL PÅ ER! :)

• Lojna

Och jag är 23 förresten! :)

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Januari 2006 - del 3!!!