Januari 2006 - del 3!!!
Hallå vinterbrudar!
Såg att de stängt vår tråd så jag kände mig manad att starta en ny. Så Beachy, HHJ, Lonja, Oms, bride no 1 och alla ni andra.. Hur går det för er?
Hallå vinterbrudar!
Såg att de stängt vår tråd så jag kände mig manad att starta en ny. Så Beachy, HHJ, Lonja, Oms, bride no 1 och alla ni andra.. Hur går det för er?
Oms
Är lite seg i vändningarna här och har uppriktigt sagt inte läst hela tråden... var ska du och din m2b gifta er någonstans?
Oms
Det låter mycket härligt, Gambia! Är din m2b där ifrån eller ska ni resa dit hela familjen och gifta er i samband med semester?
Vi kommer ursprungligen från Piteå men är bosatta i Umeå. Även om det skulle kännas okej att gifta sig här så kändes det ändå bäst att gifta oss i den kyrka där vi känner oss mest bekväma.
Hej!
Det går en stund mellan varven som jag är inne. Det jag är mest nervös över är att jag inte är nervös...
Allt går som en dans, någonting måste ju gå åt skogen...
Klänningen är perfekt. Bordsplaceringen gick på en kväll, maten var super när vi provåt menyn, prästen är en skön prick och kören urduktiga! Min lille smed håller på att sätta i stenarna på ringen (den har jag i och för sig varit lite stressad över vi känner varandra vid förnamn efter alla telefonsamtak med frågor och förslag från mig...)
4 veckor till bröllopet i lördags, ser verkligen fram emot det och den kommande bröllopsresan!!
Det enda som är jobbigt är att jag inte kommer att ha på mig min vigselring när vi åker till Sydafrika, jag vill inte utmana ödet med en splirrans ny ring!!
/Helena
Oms
Förlåt, glömde säga att det var 50ml. Inga problem alls, men om du vill ha hjälp hör av dig.
Hnosse
Skall ni till lite "suspekta" ställen och därför inte har vigselringen på? Får två vigelringar och de är värda ca 80000 tillsammans men skulle inte vilja vara utan dem. Måste kännas trist för dig att inte ha den.
Hjälp! Helt plötsligt har jag fått småpanik och blivit jättenervös. Känns inte som om jag har koll på något (fast jag vet att jag har det) och jag blir så rörd så fort jag tänker på bröllopet att jag får tårar i ögonen. Fånigt va?!
Hej allihop, är ni klara med planeringen? Vi har massor av smågrejor kvar. Har inte övat alls på valsen, inte gjort bordsplacering, inte köpt underkläder och slips osv. Dessutom är inte min klänning klar.
Tycker det är urjobbigt med klänningen. Alla här på BT verkar känna att klänningen är som sydd för dem och känns så helt rätt. Jag känner inte alls så. Den är inte som jag tänkte mig (min sambos faster syr den). Och sist vi var där och provade sa hon att hon ångrar att hon åtog sig uppdraget för att jag är så kräsen. Jag har bara försökt säga hur jag vill ha den så att det ska bli rätt. Men nu är jag helt rådvill.