Januari 2006 - del 3!!!
Hallå vinterbrudar!
Såg att de stängt vår tråd så jag kände mig manad att starta en ny. Så Beachy, HHJ, Lonja, Oms, bride no 1 och alla ni andra.. Hur går det för er?
Hallå vinterbrudar!
Såg att de stängt vår tråd så jag kände mig manad att starta en ny. Så Beachy, HHJ, Lonja, Oms, bride no 1 och alla ni andra.. Hur går det för er?
...jag ligger lite efter i planeringen... Jobbar lite för mycket och alla helger verkar vara upptagna till annat Visseligen roliga saker, men jag blir nog snart stressad om jag inte hinner få pyssla lite också!!
Var i alla fall inne hos min frisör och bokade tid för provuppsättning idag. Skönt att komma ett steg närmare där också. Dessutom fick jag paket från USA idag med de circlets som jag beställt!!! De var jättefina båda två, så nu blir det nog svårt att bestämma sig... Annars rullar det mesta på lite smått. Klänningen är i princip färdigsydd och jag ska prova "en sista gång" nästa vecka (förmodligen blir det kanske lite justeringar i mellandagarna, men på tisdag ska det vara en klar klänning i alla fall). Folk har börjat svara på inbjudningarna... Men, kocken som vi hade tänkt oss kan inte på vår dag
Så, nu måste vi ge oss ut på jakt efter någon annan. Vi har lite idéer, men detta var inte precis vad jag behövde just nu i all annan stress...
Hur går det för er andra - nån som börjat bli lite smånervös ännu??
Nu har jag hittat hit!
Som jag skrev i den andra nya tråden så är det bättre att vi fortsätter på denna istället. Snacka om att du var snabb ice13!!!
Visst är det lite knepigt det där med klänningen och alla helgdagar och festdagar? Antar och hoppas att jag går ner mer i vikt och vill ju att klänningen skall passa, men hur mycket tid finns det att göra justeringar när vi åker den 3 januari? Det kommer bli rushigt i julhelgen....
Eftersom det är så mycket nu med all bröllopsplanering så förvandlades jag till en Bridezilla en stund o tänkte att vi nog inte skall ha julgran i år och minimalt med dekorationer.... Men så sansade jag mig och tänkte att barnen vill nog ha julgran!! (måste ju tänka på dem ibland också!!) Det blir en gran i alla fall, men vi köper den lite tidigare så man kan njuta av den för innan vi åker måste den ut. Inte så snyggt o trevligt att ha granen kvar när man kommer hem 1 feb!!!
Mellan jul o nyår känner jag att jag inte kommer vara en trevlig person med allt som skall fixas precis innan vi åker, men jag får väl bli desto snällare sedan.....
Ja, jag var snabb! Har fokus på bröllopsplanerandet denna vecka, sen drar en superhektisk period på mitt jobb igång den 1 november så då kommer man inte hinna något på över en månad.
Har ÄNTLIGEN hittat skor nu! Både ett par "brudskor" och ett par vita stövletter. Tog en storlek större på stövlarna så man får i en tjockare strumpa. Ska fotas ute så det kan blir kallt..
Var även och beställde vigselring i helgen, tyvärr gick det inte att göra den precis som jag ville ha den men jag fick tag i rätt stenar iaf.
Lycka till tjejer!
Hejsan! Insåg att jag totalt missat den här tråden. Gifter mig på trettondagsafton, 5 januari! Har läget ganska bra under kontroll, men det känns ändå _väldigt_ stressigt.
Välkommen Sidekick! Vi gifter oss samma dag! Var gifter ni er?
Tack ice13! Vi gifter oss utanför Rimforsa, i Östergötland. Hur går det för er?
Kul! Jag bor i Linköping! Vi gifter oss dock inte här, utan i Norrbotten i min hemstad. Lite svårt att planera på distans bara, annars går det bra. Har nog allt på banan nu, blir lite mer småfix när alla svar kommit in.
ice 13 - så kul! Min sambo är från Piteå, men den här gången får hans familj pallra sig ner hit! Världen är liten...
Hej alla. Tänk att det redan gått 3 månader sen vi började vår del-2 tråd. Tiden går verkligen jättefort. Vilket är väldigt skönt för jag tror alla vi längtar lika mycket efter januari. Tror de flesta här ska gifta sig i början/mitten av januari så när den här tråden stängs är vi gifta!
Beachy, vad roligt att få se dina bilder, verkligen jättefina! Nu blir det lite lättare att föreställa sig när du berättar om tärnklänningarna och liknande. Och roligt att få ett verkligt namn och bild på dig också ;)
Jag har inte hittat ngn päls på internet heller. Jag tackar så jättemycket för ditt erbjudande men jag får åka till tygaffärer i helgen och leta fuskpälstyg och sy upp. Tror det är lättast med tanke på att det här med vit färg är så svårt. Ska försöka fixa lite övriga bröllopsbestyr i helgen också, som tex boka frisör, makeup och blommor.
Jag har börjat bli lite nervös inför möhippan. Hua, man undrar verkligen när det blir (för jag är så fräck att jag förutsätter att det blir möhippa för mig) och jag undrar hur de ska kunna lura mig. Jag tror ju inte att de kan det, och därför kommer jag säkert bli grundlurad. Och jag undrar hur det blir, vad man ska behöva göra och annat. Inte för att jag tror mina vänner skulle göra något elakt mot mig, men ändå, lite pirrigt är det. Har ni andra hunnit bli nervösa för detta?
Godmorgon!
Hoppas alla mår bra. Sitter och fixar med menyn nu men har svårt att bestämma vilket rödvin vi ska ha.. Nån som har tips på ett bra vin till oxfile?
Såg ni vinterbröllopet i nya numret av Allt om bröllop? Sååå fint! Längtar ännu mer nu.
HHJ: Hur ska din päls se ut? Cape eller mer som en kappa? Jag tänkte sy upp en kort cape först, men det kommer nog blir för kallt.. Får nog blir en längre variant.
Ha det bra!